22 bin genç insan, görev bekliyor!
(HABER MERKEZİ) – Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin, İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’yu iş yükü artan 112 Acil Çağrı Merkezleri’ne ‘atama’ yapmaya çağırdı.
‘112 Acil Çağrı Merkezleri’nde görev yapmak üzere alanında 2 yıl boyunca
eğitim almış, gerekli donanıma ve bilgiye sahip (3499) ‘Çağrı Merkezi
Hizmetleri Bölümü’ mezunlarının henüz atanamamanın üzüntüsünü yaşadığını
hatırlatan Dr. Şevkin, bu kapsamda İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’nun
yanıtlaması istemiyle Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığı’na (TBMM) soru
önergesi sundu.
22 BİN MEZUN ÇARESİZ!
Koronavirüs salgınının yoğunlaştığı şu günlerde yaşanan ölümlerin Türkiye’yi
sarstığını, tüm sağlık personelleri gibi 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde çalışan
personelin de iş yükünün arttırdığını ifade eden Dr. Şevkin, önergesinde şu
ifadelere yer verdi: “112 Acil Çağrı Merkezleri’ndeki personel yetersizliği ve
Covid-19 vaka sayılarında yaşanan artışlar da göz önüne alındığında 3499 kodlu
Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü mezunlarının atamasının gerçekleşmesi
kaçınılmaz hale gelmiştir.
44 il ve üniversiteden her yıl 2 bin 500 ila 4 bin arasında mezun veren ancak
atanamadıkları için sayıları 22 bini bulan tüm eğitimli gençlerimizin seslerine
kulak verilmesi gerekmektedir.”
“PLANLAMANIZ OLACAK MI?”
CHP’li Dr. Şevkin’in İçişleri Bakanı Süleyman Soylu tarafından yazılı
olarak yanıtlandırılması istemiyle meclise sunduğu önergede şu sorular yer
alıyor:
“Türkiye genelinde kaç ilde ve bu illerde kaç noktada 112 Acil Çağrı Merkezi
bulunmaktadır? 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde toplam kaç personel çalışmaktadır?
Çalışan personel sayısı yeterli midir? Personel açığı var mıdır? Sözkonusu
merkezde Koronavirüs nedeniyle iş yükünün arttığı ve personelin mesaiye
kaldığı, yeterli verimin alınamadığı doğru mudur? Bakanlığınız verilerine göre
atanamamış, 3499 Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü mezunlarının toplam sayısı
kaçtır? 112 Acil Çağrı Merkezleri’nde görev yapmak üzere 2 yıl eğitim alan,
gerekli donanıma ve bilgiye sahip 3499 Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü
mezunlarının atanabilmesi için herhangi bir planlamanız var mıdır? 112 Acil
Çağrı Merkezlerinde ‘Çağrı Alıcı’ personelin yol ve yemek masrafları
karşılanmakta mıdır? Özlük haklarında iyileştirme yapılacak mıdır? Bu kritik
süreçte yeterli oranda maske, eldiven ve koruyucu malzeme kullanamadıkları
iddiaları doğru mudur?”