ALT GEÇİT

Otogar önüne yapılan ve trafik yoğunluğunu azaltacak olan alt geçit faaliyete girdi.
Açılışta oradaydım; sonrasında da gördüm.
Araçlar vızır vızır geçiyor!
Ne kadar gerekli bir hizmet olduğu aşikar…
Topel-2A ile Galleria tarafına gelenler “alt geçitte inecek var” derler.
İşte o küçük tünel Adana’nın ilk Alt geçidi olarak anılıyordu…
Dikkatinizi çekmiştir; diğer birçok şehirdeki alt geçit sayısı oldukça fazla…
Adana’da ise Seyhan Oteli önündeki karnı yarık uzun uğraşlar ve rötuşlar sonunda yapılmıştı.
Adana Demirspor eski kulübünün yeri şimdiki Şadırvan’ın yan tarafındaki geçidi de saysak bile yine de çok yetersizdi…
Diyeceğim o ki gerek belediye, gerekse Karayolları nedense Adana’da alt geçit fikrine pek sıcak bakmıyordu.
Oysa ki, trafiğin yoğun olduğu bölgelerde yapılacak alt geçitler elzem niteliği taşıyor.
Özelikle büyük şehirlerdeki alt geçitler trafiği rahatlatıyor, modern bir görünüme kavuşturuyor, insanların her şeyden zaman kazanmalarını sağlıyor…
Adana Büyükşehir Belediye Başkanı Zeydan Karalar, seçildiği ilk günlerde mali tablodan çok rahatsızdı ve bunu dile getiriyordu.
Pandemi de işin için girince, muhaliflere gün doğmuştu ama manzara değişti…
İlçelere yapılan su ve yol altyapıları, şehir merkezlerindeki yollara dokunuşlar, kreş, yurt, park derken bir anda alt geçitle tanıştı Adanalılar.
Hem çok kısa sürede, hem de en olması gereken yerlerden birinde…
Devamı gelecektir.
Zaten Başkan Karalar da öyle diyor; artık hizmette sınır tanımayacaklarını söylüyor…
Çocukluk ve gençliğimin şekillendiği, halen de 15 günde bir mutlaka gittiğim Şakirpaşa Mahallesi’ne değinmek istiyorum.
40 yıl önce Sadıka Sabancı İlköğretim Okulu’nda okurken de oradaki kavşak bir hayli yoğundu, şimdi de yoğun.
Okul yenilendi, gayet çağdaş bir eğitim yuvası halini aldı ama önündeki kavşağa hiç dokunulmadı…
Adana Büyükşehir Belediyesi’nin bundan sonraki süreçte nefes almadan hizmet üretmeyi sürdüreceğini tahmin ediyorum.
Mutlaka yeni alt geçitler de yapılacaktır.
Teknik konulara girmemiz mümkün değil , zaten işimiz de değil ama Şakirpaşa Kavşağı’na da bir alt geçit yapılırsa D-400 üzerindeki trafik yoğunluğu bir nebze daha azaltılır diye düşünüyorum.