Karnavalın Adana ekonomisine katkısı 70-80 milyon lira
ADANA (İHA) – Portakal Çiçeği Karnavalı Nisan’da Adana’da
Komitesi Başkanı Ali Haydar Bozkurt, bu yıl 7’ncisini düzenledikleri karnavala
Brezilya, Kanada, Tayland, Rusya gibi ülkelerden ve yurt içinden 250 bin
kişinin geldiğini, Adana ile birlikte bu rakamının 1.5 milyonu aştığını
belirtti. Bozkurt, karnavalın kent ekonomisine 70-80 milyon lira katkı
sağladığını belirtti
Bozkurt, 29 yaşına kadar ikamet ettiği ve daha sonra İstanbul’a gittiği ancak
bağını hiçbir zaman koparmadığı Adana’da Portakal Çiçeği Karnavalı
düzenlenmesinin arkadaşlarıyla birlikte 40 yıllık hayali olduğunu ifade etti.
Bozkurt, 40 yıl öncede nisan ayı geldiğinde portakal çiçeğinin bu muhteşem
kokusunu herkese anlattıklarını, kendi aralarında bunu kutladıklarını
belirterek, “7 yıl önce bunun artık bir karnavala dönmesine karar verdik.
Arkadaşlarla imece usulü Portakal Çiçeği Karnaval Komitesi kurarak bu işe
başladık. Bize Adana Valiliği ve Büyükşehir Belediyesi de destek verdi.
Çocukluğumuzda biz bu güzelliği arkadaşlarımıza etrafımıza anlatıyorduk ancak
şimdi biz bunu tüm Türkiye’ye hatta tüm dünyaya anlatıyoruz” dedi.
Bozkurt, bu yıl karnavalın 7.’sini düzenlemekten büyük gurur duyduklarını
belirterek, “Bu karnaval sayesinde artık Adana adliye ve polisiye
haberlerle anılmıyor. Artık portakal çiçeği ve onun yaydığı kardeşlik ile
anılıyor. Bu da bizim ne kadar doğru bir yolda olduğumuzu gösteriyor ve bizi
çok sevindiriyor” dedi.
“250 bin kişi il dışından geldi”
Bozkurt, Türkiye’nin ilk ve tek sokak karnavalı olan ve dünyanın sayılı
karnavalları arasına girmeyi başaran “Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı”
için on binlerce insanların bir kez daha Adana’da buluştuğuna dikkat çekerek
şunları kaydetti:
“Kent, karnaval coşkusuyla büyük bir şölen alanına dönüşürken, yerli ve yabancı
binlerce kişi ‘hoşgörü ve dostluk’ mesajını tüm dünyaya yolladılar. Baharı
müjdeleyen portakal çiçekleri kokularının eşliğinde 7. kez düzenlenen
karnavalda 100’den fazla etkinlik yer alırken, sokakları dolduranlar rengarenk
giysileriyle unutamayacakları anlar yaşadılar. Hafta sonu boyunca adeta
uyumayan kent haline gelen Adana’da tüm oteller dolarken, kebapçılar gece geç
saatlere kadar sıra bekleyenleri ağırlamaya çalıştılar. Trafiğin zaman zaman
durma noktasına geldiği Adana’ya karnaval için yurt içinden ve yurt dışından
205 bin kişinin geldiği tahmin ediliyor. Adanalılar ile birlikte karnavala
katılımcı sayısının 1,5 milyonu aşarken insanlar sokakta yürümekte bile
zorlandılar.”
“Brezilya, Rusya, Kanada’dan bile gelenler oldu”
Bozkurt, karnavala ilginin her yıl daha da arttığını ifade ederek, “Bu yıl
ben sokaklarda Rusya, Breziyla, Kanada, Tayland Avrupa, Ortadoğu ve Afrika
ülkelerinden gelen insanlarla karşılaştım. Bu insanlarla birlikte eğlendik,
birlikte güldük, birlikte baharın tazeliğini hissettik. Bu da karnavalın teması
olan kardeşliğe çok uygun bir fotoğraf oldu. Karnaval boyunca milyonlarca
insanın sokağa döküldüğü zamanda bir tek bile olay olmadı. Türkiye’nin ilk ve
tek sokak karnavalı olan Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı, Adana halkının
karnavalıdır. Karnaval boyunca, toplumun her renginden farklı kesimleri gerçek
bir kardeşlik havasında, hoşgörüyle biraraya getirmiştir. En önemli ilkemiz ve
en büyük dileğimiz kimseyi ötekileştirmeden herkesi kucaklamaktır. Adanalılar
bunları sevgi ile yapmış ve dostlarını en iyi şekilde ağırlamışlardır”
dedi.
“Ekonomiye 70-80 milyon liralık katkısı oldu”
Karnavalın, toplumsal birlikteliği sağlama misyonunun yanında ekonomik anlamda
kent kalkınmasını da katkıda bulunduğunu ifade eden Bozkurt şöyle devam etti:
“Adana’ya son 5 yılda gelen yerli ve yabancı turist sayısında da yüzde
100’e yakın artış meydana gelmiş. Bu sayıya günü birlik gelenler, havayolunu
kullanmayanlar ve konaklama yapmayanlar dahil edilmeden ulaşılmış. Bu şekilde
gelen Adana dostları da dahil edildiğinde çok büyük boyutlarda bir turizm
ortaya canlılığı çıkıyor. Turizm hareketliliği kentimiz için ciddi bir
kaynaktır ve bu kaynağın her yıl artarak daha yüksek boyutlara ulaşması da en
büyük amaçlarımızdan biridir. Geçen yıl Adana ekonomisine karnavalın 50 milyon
liralık bir katkısı olduğu ortaya çıktı. Bu yıl ise bu rakamın ben 70-80 milyon
lira olduğunu tahmin ediyorum. Bu durum kentimiz için ciddi bir kaynaktır ve bu
kaynağın her yıl artarak daha yüksek boyutlara ulaşması da en büyük
amaçlarımızdan biridir.”
Bunun yanı sıra Adana’nın 7 yılda televizyon, gazete, dergi, internet gibi
mecralarda 40 milyon dolara yapılamayacak tanıtımını imece usulü bir araya
gelip 7 yılda 1 milyon dolar bile harcamadan insanların başardığını aktaran Bozkurt,
karnavalın bu noktalara gelmesinde emeği geçen herkese teşekkür ettiğini
sözlerine ekledi.