İSVEÇ’TE ADANA RÜZGÂRI ESTİREN GENÇLER DÖNDÜ

1967’den bu yana Avrupa Birliğinde yer alan ülke çocukları arasında değişim ve geliştirme programları yürüten ERASMUS Kapsamında bu yılın İkinci Etap Çalışma sunumları İsveç’in Waxholm kentinde gerçekleştirildi. Ev sahibi İsveçlilerin yanı sıra Macaristan, İtalya, Portekiz ve Türkiye’den de Adana’nın katıldığı Sunumlar Buluşması 5 gün sürdü. Ortaokul öğrencilerine yönelik “Kendini Evrenini Yarat” başlığı altında özellikle çevre sağlığı ile sonsuz olmayan doğal mirasların korunmasını hedefleyen çalışmalara Adana’dan Şehit İsmail Demir Ortaokulu öğrencileri katılıyor.

İlk Buluşması Macaristan’ın Başkenti Budapeşte’de yapılan programın İkinci Etap Sunum ve Çalışmaları geçtiğimiz Ekim Ayı içinde Adana’da gerçekleştirilmişti.

İSVEÇ’TE OLGUNLAŞTI

Adana Ekibi İngilizce öğretmenleri Koordinatör Hilâl Ankaralı ve Rehber Sema Altınkaya yönetiminde yürütülen çalışma sonuçlarını sunarken, katılımcı diğer ülke öğrencileri de programa katkılarını öne çıkardılar.

Ağırlıklı olarak artan dünya nüfusu açlık ve hastalık tehlikelerinden koruma amacına yönelik ilkelerin öne alındığı programda sosyal yaşamda çıta yükseltilmesi de gözetilen hedefler arasında.

Budapeşte ve Adana’dan sonra öğrencilerin daha da bilinçlenerek hazırlandığı üçüncü buluşmada en etkin sunumu, ünlü Aktivist Kadın İsabelle McAllister yaptı. Mc Allister, dünya nimetlerinin hiçbir biçimde yıpratılmaması ve her nesnenin sonuna kadar kullanılması gerektiğini örneklerle anlatırken, “Üstümdeki giysi ve aksesuarların hiç biri yeni değil. Moda peşinde asla değilim. Eşya değişimi yoluyla ben ve arkadaşlarım farklı giysilere sahip olabiliyoruz. Ayrıca, her eşyayı kullanılabileceği son saatine kadar kullanıyoruz, sonrasında da kesip biçip farklı fakat işe yarar eşya haline getiriyoruz” dedi.

KATILIMCILAR: TEMEL HEDEFLERİ YAYACAĞIZ

BÖLGE’ye açıklama yapan Koordinatör Hilâl Ankaralı ile Rehber Sema Altınkaya, her buluşmanın bir öncekiyle sağlanan kazanımlara önemli katkılar sağladığını belirterek, “Bizler ve özellikle bizden sonraki kuşaklar için son derece önemli hedefleri vurgulayan çalışmalardan elde ettiklerimizi, olanaklar elverdiğince kendi toplumumuza mal etmeye çalışacağız. Bu amaçla yayın organları dışında, konumuza yakın Sivil Toplum Kuruluşları ile iletişimi hedefledik. Sonuçta, (geliyorum) diyen ve tüm insanlığı ilgilendiren açlık dışında sosyal ve kültürel yaşam standartlarını yükseltme yolunda yol almayı, en basit tarifiyle insanlık borcu olarak algılıyoruz” dediler.

İSVEÇ’TE EĞİTİM

BÖLGE’nin sorularını yanıtlayan yönetici öğretmenler İsveç’teki eğitim sisteminden hayranlıkla bahsederken, “Çocuklar daha ana okulundan başlayarak yaşlarına uygun müze ve sergilere götürülüyor. Ezberciliğe dayanmayan ve kişisel becerileri geliştirmeye yönelik disipline ağırlık veriliyor. Ev sahibi ortaokulda kız-erkek her öğrencinin eğitildiği donatımlı atölyeler yanı sıra çamaşırhane ve mutfak var. Erkek öğrenciler de yemek, pasta yapmayı öğrenirken, kızlar da bizim erkeklere mahsus dediğimiz işlerde beceri kazanıyor. Yüzmeyi iyice öğrenmeyen hiçbir çocuk ortaokula başlatılmıyor” şeklinde konuştular.

SIRA PORTEKİZ’DE

Programın dördüncü buluşması Portekiz’de, Madeira kentinde yapılacak. Proje ve Uygulama Koordinatörü Macar İldigo Jaro’nun üst denetimiyle yürütülen Projenin bu etabında, 5 ülke öğrencilerinin örnek çalışmaları sunum ve sergi ile paylaşılacak.

Son buluşma ise İtalya’nın Cittanova kentinde gerçekleşecek.

 

 

001

PROJE KOORDİNATÖRÜ: Macar İldigo Jaro ERASMUS ProjesininGenel Koordinörü. Geçtiğimiz Ekim’deki Adana Buluşmasında Gazetemiz Yazarı Nurettin Çelmeoğlu ile pekçok konuda görüş alışverişinde bulunmuştu.

 

FOTO 002 

 

BEŞ ÜLKE YÖNETİCİLERİ: Türkiye’den Adana’nın katıldığı Üçüncü buluşmanın öğretmen yöneticileri birlikte bu fotoğrafı çektirdi.

 

FOTO 003

 

KATILIMCILAR BİR ARADA: İsveç Buluşmasına katılan öğrenciler de “İsveç hatırası” olarak bu fotoğrafta yer aldı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor