“2018 LGS’DE ADANA 61.SIRADA”
Adana’nın 2018 yılı Lise Giriş Sınavlarında Türkiye’de 61. sırada olduğunu belirten Yüreğir Kaymakamı Oğuzhan Bingöl, “Maalesef Yüreğir ilçemiz ise ilimiz eğitiminin profili düşük ilçelerinden birisidir. Yüreğir ilçesinin akademik başarısının artışı ilimizin Türkiye ortalamasında üst sıralara yükselmesini sağlayacaktır. Projenin temel sistemi öncelikle okullarımızın 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde de belirtilen tüm alanlarda durumlarını tespit etmelerinin sağlanmasıdır. Okul ders zümreleri, okulun kademelerine göre branş başarı durumlarını tespit etmişlerdir. 8. ve 12. Sınıflar için bir önceki yılın merkezi sınavları referans alınmıştır. Branşlara göre mevcut durumu tespit eden eğitimciler bir sonraki yıl için ulaşılabilir küçük hedefler belirlemişlerdir” şeklinde konuştu.
ADANA (İHA) – Yüreğir Kaymakamı Oğuzhan Bingöl, “Her Öğretmenin Dezavantajlı
Bir Öğrencisi Var” projesi kapsamında ilçedeki öğretmenlerin yüzde 72’sinin
dezavantajlı öğrenciler için gönüllü olduğunu söyledi.
Yüreğir Kaymakamlığı tarafından 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılı Ekim ayı
itibarıyla başlatılan Başarıyı Tespit ve Arttırma Projesi” okullarda
yürütülmeye devam ediyor.
Yüreğir Kaymakamı Oğuzhan Bingöl, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından takdim
edilen Vizyon 2023 ve Adana Valiliği tarafından yürütülen “Güney Adana Kalkınma
Programı” hedeflerine ulaşabilmek için öncelikli olarak Yüreğir’deki özel çözüm
politikaları geliştirmek gerektiğini söyledi. Vizyon 2023 belgesinde
“Bakanlığın tüm kararları veriye dayalı hale gelecek” anlayışından hareketle
“Başarıyı Tespit ve Arttırma Projesi” hazırlık çalışmalarının 2018 yılı Ekim
ayı itibarıyla başlatıldığını hatırlatan Bingöl, ayrıca Vizyon 2023 belgesinde
“Desteğe ihtiyaç duyan öğrenciler, veri analiziyle belirlenerek okul bazında
gelişim planlarında gerekli eylemlere yer verilmesi sağlanacaktır” maddesinden
hareketle çatı projelerini, “Her Öğretmenin Dezavantajlı Bir Öğrencisi Var”,
“Erken Okul Terkinin Önlenmesi” projeleriyle desteklediklerini kaydetti.
“Fırsatlar ve riskler değerlendirildi”
Kaymakam Bingöl, “2014-2023 Çukurova Bölge Planı, “Beşeri Sermayeyi
Geliştirmek” başlığında da belirtildiği gibi 2040 yılı sonrasında ülke
nüfusunun yaşlanmasıyla fırsat penceresi kapanacağı öngörüsü göz önünde
bulundurulduğunda, eğitimin niteliğini arttırıcı yönde politikaların ülke
genelinde hızla geliştirilmesi gerekmektedir. İlçemiz özelinde eğitimin niteliğini
arttırıcı yönde proaktif politika olarak “Başarıyı Tespit ve Arttırma Projesi”
Kaymakamlığımız tarafından hayata geçirilmiştir” diye konuştu.
Okul öncesi, ilkokul, ortaokul, liseler ve meslek liseleri yöneticileri ve
öğretmenlerinden oluşan “Başarıyı Tespit ve Arttırma Projesi Yürütme
Komisyonları” oluşturulduğunu ifade eden, Kaymakam Bingöl, “Yüreğir ilçesinde
bulunan eğitimin tüm paydaşlarıyla SWOT analizleri ve saha çalışmalarıyla
sorunlar tespit edilmiştir. Fırsatlar ve riskler değerlendirilmiştir. Güçlü
yönler göz önünde bulundurularak zayıf yönlerin geliştirilmesi stratejisi
benimsenmiştir. TOWS Matrisi hazırlanarak Yüreğir ilçesine uygun şartlarda
çözüm önerileri geliştirilmiştir. Her öğretim kademesinin eğitimcileriyle
toplantılar düzenlenmiş, mevcut durumun iyileştirilmesine yönelik olarak
yapılması gerekenler tespit edilmiştir” dedi.
“Adana 2018 LGS’de 61’inci sırada”
Adana’nın 2018 yılı Lise Giriş Sınavlarında Türkiye’de 61. sırada olduğunu
belirten Bingöl, “Maalesef Yüreğir ilçemiz ise ilimiz eğitiminin profili düşük
ilçelerinden birisidir. Yüreğir ilçesinin akademik başarısının artışı ilimizin
Türkiye ortalamasında üst sıralara yükselmesini sağlayacaktır. Projenin temel
sistemi öncelikle okullarımızın 2023 Eğitim Vizyonu Belgesinde de belirtilen
tüm alanlarda durumlarını tespit etmelerinin sağlanmasıdır. Okul ders
zümreleri, okulun kademelerine göre branş başarı durumlarını tespit
etmişlerdir. 8. ve 12. Sınıflar için bir önceki yılın merkezi sınavları
referans alınmıştır. Branşlara göre mevcut durumu tespit eden eğitimciler bir
sonraki yıl için ulaşılabilir küçük hedefler belirlemişlerdir” şeklinde
konuştu.
Her öğretmene dezavantajlı öğrenci
Eğitimde başarıyı yakalayabilmenin temel önceliklerinden ilkinin ailenin
sosyoekonomik durumunun niteliği olduğunu ifade eden Kaymakam Bingöl, şöyle
devam etti:
“Proje kapsamında okullarımızda öğretmenlerimiz tarafından öğrencilerimiz
taranmış olup maddi yetersizlik, ebeveyn ölümü, ebeveyn ayrılığı, çevresel
yetersizlikler, sağlık sorunları gibi başlıklarda öğrencilerimizin
dezavantajları tespit edilmiştir. Öğrencilerimizin dezavantajlarını
kısmen/tamamen ortadan kaldırmak için öğretmenlerimiz ve okul yöneticileri
tarafından izleme ve müdahale süreci başlatılmıştır.İlçemizde görev yapan
öğretmenlerimizle birlikte gönüllülük esasıyla hareket ederek öğrencilerimize
ulaşma ve rehberlik etme süreci başlatılmıştır.”
“Öğretmenlerin yüzde 72’si gönüllü”
“Her Öğretmenin Dezavantajlı Bir Öğrencisi Var!” projesinde gönüllü olarak
görev alan öğretmenler tarafından bütün okullarda eğitim gören öğrencilerin
tarandığını bildiren Bingöl, “Dezavantajlı öğrencilerimiz tespit edilmiştir.
Dezavantajlı olarak belirlenen öğrencilerimizle ilgili çalışmalar ivedilikle
başlatılmıştır. İlçemizde görev yapan öğretmenlerin yüzde 72’si bu projede
gönüllü olarak görev almıştır. İlçemiz genelinde mevsimlik tarım işçiliği,
ekonomik yetersizlikler, farkındalık düzeyinin yeterli olmaması gibi
nedenlerden dolayı sürekli devamsız öğrenci sayımız fazladır. “Erken Okul
Terkinin Önlenmesi Projesi” ile birlikte okullarımız harekete geçirilmiştir.
Okullarımızın sürekli devamsız öğrenci oranı yüzde 4,11 olarak tespit
edilmiştir. Yılsonuna kadar bu oranın yüzde 2,58 seviyesine düşürülmesi
amaçlanmaktadır. İlkokul ve ortaokullarda eğitim gören öğrencilerimizin
yaklaşık olarak yüzde 3,23’ü okuma yazma bilmemektedir. Projemize destek veren
öğretmenlerimizin gayretleriyle yılsonuna kadar bu oranın yüzde 2,37 seviyesine
düşeceği öngörülmektedir. Okullarımızın lise ve üniversiteye giriş sınavları için
başarılarını yükseltmeleri de önceliklerimiz arasındadır. Bu kapsamda tüm
okullarımız merkezi sınavlarda ortalama yıllık artış hedeflerini
belirlemişlerdir. Okullarımız kendi belirledikleri hedeflere ulaştıkları
takdirde ortalama 4 yılda tüm eğitim kademelerinde Türkiye ortalaması
yakalanarak Yüreğir ilimizin sırtında yük olmaktan çıkacaktır” dedi.