3 HARFLİLER ÇARPMAYA BAŞLADI

Türkiye’de önceki yıllarda her kesiminin özellikle de daha da dar bütçeli kesimin alışveriş yaptığı, halkın büyük ilgi gösterdiği, gösterilen bu büyük ilgi nedeni ile de neredeyse her köşe başında ardı ardına açılan 3 harfli bilindik marketler, yeni yıl ile birlikte etiketlerde güncellemelere gittiler.

Zamanı hiç kaçırmadılar yani. Yeni yılın ilk günü itibari ile bütün ürünlerine güzel zamlar yaptılar. Bu zamların da ardı arkası kesilmeyeceğe benziyor.

Sadece elbette bu 3 harfli marketler zam yapıyor. Piyasa genelinde bu zamlar etkili olmaya devam ediyor.

Ancak halkın en çok alışveriş yaptığı bu marketler, fiyatlar da büyük marketlerde yarışır hale gelmesi dikkati çeken tarafı oluyor.

Yeni asgari ücret açıklandı, zincir marketlerde fiyat etiketi değişiklikleri hemen başladı. Bir market, çalışanlarına mesaj göndererek etiket değişikliklerinin bir an önce yapılması talimatı verdi. Fiyatlardaki değişiklikler, vatandaşların da dikkatini çekti. Vatandaşlar, sosyal medyadan durumu eleştirdi.

Asgari ücret 27 Aralık Çarşamba günü akşam saatlerinde açıklandı. Açıklamanın ardından kamuoyunda 3 harfli marketler olarak anılan market zincirlerinde etiketler değiştirilmeye başlandı.

Bir marketin, çalışanlarına 27 Aralık akşamı attığı ‘etiket değiştirme mesaisi’ mesajı da tartışmalara neden oldu. Öte yandan marketlerde ki etiketler kontrol edildiğinde, asgari ücret zammının açıklanması sonrasında 27-28-29 Aralık itibariyle birçok ürüne zam yapıldığı görüldü.

Çalışanlar güncellenen asgari ücretlerini şubat ayında alacaklar. Ancak onlar zamlı maaşlarını almadan, maaşlara zam açıklamasının ardından ürünlere birer birer zamlar uygulanmaya başladı.

Tüketici Federasyonu Başkanı Aydın Ağaoğlu, cezaların artırılması yönünde çağrı yaparken vatandaşları da fark ettikleri an şikayette bulunmaları gerektiğini hatırlattı.

Hatırlattı hatırlatmasına ancak şikayetin bu durumda bir işe yaramadığını pandemi döneminden bu yana çok kez tecrübe ettik. Pandemi de başlayan aşırı fiyatlamalar karşısında tüketiciler şikayetlerde bulundular.

Bazı marketlere cezalar kesildi. Kesilen cezalar devletin kasasına gitti. Marketler bu cezaları çıkarmak için ürünlere yeniden zam yaptılar. Yani günün sonunda olan yine tüketiciye, vatandaşa oldu.

Bu nedenle şikayet mekanizmasının daha işlevli bir hale getirilmesi, kafasına göre fiyatlarla oynayan kişilerin tüketicinin lehine, alım gücünü kolaylaştıracak şekilde cezalandırılması, daha adil daha sosyal devletçi bir uygulama olacaktır.

 

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor