Menevşe’den dijitalleşme uyarısı
ADANA (İHA) – Adana Ticaret Odası (ATO) Başkanı Atila
Menevşe, “Hızla dijitalleşen dünyada eğer bu değişime ayak uyduramazsak
bir süre sonra ne yazık ki müşterilerimizi ve pazar payımızı kaybetmek gerçeği
ile karşı karşıya kalırız” dedi.
ATO Nisan ayı olağan Meclis Toplantısı, Meclis Başkan vekili Murat Birkan Işık
Başkanlığında, Meclis Üyelerinin katılımıyla gerçekleştirildi. ATO Başkanı
Atila Menevşe, “Seçimsiz geçecek 4,5 yılın ekonomiye yüzümüzü tam olarak
döneceğimiz bir dönem olmasını diliyorum. hafta sonu idrak edeceğimiz Ramazan
ayının şimdiden hayırlı olmasını diliyorum. Nisan başında Portakal Çiçeği
Karnavalının 7. si düzenlendi. Odamız her alanda olduğu gibi Karnavala destek
konusunda da elinden geleni fazlasıyla yaptı. Portakal Çiçeği Karnavalı,
şehrimizin kültür ve turizmine bir hayli faydası olan bir etkinlik. Bu
etkinlikte hepimiz şahit olduk ki, Adana’da 1 hafta boyunca otellerin tamamı
doldu, restoranlarda boş masa bulmak neredeyse imkansızdı. Adana’ya hava ve
kara yolu ulaşmak isteyenlerin de bilet bulmakta oldukça zorlandığını belirtmek
isterim. Hasılı her alanda şehrimize kazanım sağlayan bu etkinlikte emeği geçen
herkese buradan teşekkürlerimi sunuyorum. Portakal Çiçeği etkinliğine bizlerde
sponsor olduk ve iki etkinlikle sesimizi Torosların ötesine duyurduk. Bu
etkinliklerden ilki, moda tasarım yarışması diğeri ise, portakal
lezzetleriydi” diye konuştu.
Ticaretin hızla evrildiği konulardan biri olan dijital dönüşüme de değinen
Menevşe, “Günlük çalışma tempomuz içerisinde kaçırmamamız gereken çok
önemli bir husus var. Bu husus, ticari hayatta hızla yaşanan dijital
dönüşümdür. İşimizle ilgili tüm gelecek planlarımızı ticarette yaşanan bu hızlı
dönüşüme göre planlamak mecburiyetindeyiz. Hızla dijitalleşen dünyada eğer bu
değişime ayak uyduramazsak bir süre sonra ne yazık ki müşterilerimizi ve pazar
payımızı kaybetmek gerçeği ile karşı karşıya kalırız. Dijital Türkiye 2019
E-Ticaret Raporuna göre; internetten alışveriş yapan kişi sayısı, geçen yıl 7,6
milyon kişi artarak, 39,3 milyona, harcama miktarı ise yıllık 11,5 milyar ABD
dolarına ulaştı. Bu anlamda; e-ticarete ilişkin yenilikleri, çalışmaları çok
yakından takip etmenizi, kendi işlerinize uyarlamanızı ve ışık hızında ilerleyen
teknolojide yaya kalmamanızı önemle tavsiye ediyorum” şeklinde konuştu.
Atila Menevşe, sosyal bir proje olan sıfır atık projesi hakkında da, şunları
kaydetti:
“Dünya üzerindeki nüfus ve yaşam standartları artarken tüketimde de
kaçınılmaz şekilde bir artış yaşanmakta ve bu durum doğal kaynaklarımız
üzerindeki baskıyı artırarak dünyanın dengesini bozmakta, sınırlı kaynaklarımız
artan ihtiyaçlara yetişememektedir. Bu durum göz önüne alındığında, doğal
kaynakların verimli kullanılmasının önemi daha da ortaya çıkmaktadır. Bu
nedenledir ki son yıllarda tüm dünyada sıfır atık uygulama çalışmaları hem
bireysel, hem kurumsal alanlarda yaygınlaşmaktadır. Şahsen ben gelecek
nesillere temiz bir dünya bırakmak adına bu projeyi destekliyorum. Bu çerçevede
sizlerin de bu projeye destek vermesini diliyorum.”