ASKİ, yüksek su faturası iddialarına yanıt verdi

Adana Büyükşehir Belediyesi’ne bağlı olan Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü şikayetler üzerine bir açıklama yaparak, yüksek tüketimin tesisat kaçağından kaynaklandığını, belirterek, “Söz konusu abonemizin su sayacı en son Ekim 2024’te ASKİ ekipleri tarafından okunmuş, takip eden aylarda ise kapının kilitli olması nedeniyle sayaca ulaşılamamış ve okuma yapılamamıştır. Bu süreçte, Nisan 2025’te abonemiz kurumumuzu arayarak sayaç endeksini kendisi bildirmiştir. Ancak yapılan incelemede, abonenin ilettiği endeks bilgisinin gerçeği yansıtmadığı, eksik veri verildiği anlaşılmıştır” denildi.

 

 

(HABER MERKEZİ)-Adana Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü, Seyhan’da ikamet eden bir vatandaşa ait su faturasına ilişkin iddialar üzerine yazılı açıklama yaparak kamuoyunu bilgilendirdi. ASKİ’den yapılan açıklamada, “ASKİ Genel Müdürlüğü olarak, vatandaşın itirazı üzerine yerinde yaptığı incelemede sayaçta bir arıza olmadığını, ancak tesisatta su kaçağı bulunduğunu aboneye bildirildi. Vatandaş bu uyarıya rağmen ikna olmayarak Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na başvurdu, bakanlık tarafından yapılan teknik incelemede de sayaçta herhangi bir arıza ya da ölçüm hatası bulunmadığı bildirildi. Sorunun sayaçtan değil, tesisattaki kaçaktan kaynaklandığını gösterdi” ifadesi kullanıldı.

ASKİ’nin yaptığı yazılı açıklama aynen şöyle;

“Bazı basın yayın organlarında yer alan haberde, Adana’nın Seyhan ilçesinde ikamet eden bir vatandaşımıza ait su faturasına ilişkin iddialar paylaşılmıştır. Konuyla ilgili kamuoyunu doğru bilgilendirmek amacıyla açıklama yapılması gereği doğmuştur.

Söz konusu abonemizin su sayacı en son Ekim 2024’te ASKİ ekipleri tarafından okunmuş, takip eden aylarda ise kapının kilitli olması nedeniyle sayaca ulaşılamamış ve okuma yapılamamıştır. Bu süreçte, Nisan 2025’te abonemiz kurumumuzu arayarak sayaç endeksini kendisi bildirmiştir. Ancak yapılan incelemede, abonenin ilettiği endeks bilgisinin gerçeği yansıtmadığı, eksik veri verildiği anlaşılmıştır.

Mayıs 2025’te ASKİ sayaç okuma personelinin adrese erişmesiyle birlikte, sayacın doğru endeksi yerinde tespit edilmiş ve eksik kalan tüketim de faturalandırılarak toplam birikmiş tüketim faturaya yansıtılmıştır. Bu nedenle faturada görülen yüksek tutarın nedeni, geçmiş dönemde bildirilmeyen su kullanımının birikimli olarak faturalandırılmasıdır.

Öte yandan, iki kişinin yaşadığı bir meskende bu kadar yüksek miktarda su tüketimi teknik olarak mümkün görünmemektedir. Bu kapsamda abonemiz, ASKİ Genel Müdürlüğümüze başvurarak kontrol talebinde bulunmuştur. Yapılan kontrollerde sayaçta sorun – arıza olmadığı ve bununla birlikte tesisatta su kaçağı olduğu yönünde bilgi verilmiştir. Ancak abonemiz bu uyarıya rağmen ikna olmayarak, sayacın incelenmesi talebiyle T.C. Sanayi ve Ticaret Bakanlığı’na başvurmuştur. Bakanlık tarafından yapılan teknik inceleme sonucunda, sayacın herhangi bir arıza veya ölçüm hatası içermediği tespit edilmiştir.

Abonemiz, tüm bu geri bildirimlere rağmen sayaç değişimi talep etmiş ve sayacı değiştirilmiştir. Ancak yeni takılan sayaçta da haberin yayınlandığı tarihte 19 m³ su tüketimi olduğu tespit edilmiştir. Bu da yüksek tüketimin sayaçtan değil, tesisat kaynaklı bir sorundan kaynaklandığını ortaya koymaktadır.

Ekiplerimiz aboneyi daha önce yaptığı kontrolde, tesisatta su kaçağı olduğu yönünde açık biçimde bilgilendirmesine rağmen tesisattaki sorun giderilmediği için yüksek tüketim devam etmektedir.

ASKİ Genel Müdürlüğü olarak, tüm abonelik işlemleri, sayaç okuma ve faturalandırma süreçleri; ilgili mevzuat doğrultusunda şeffaf biçimde yürütülmekte olup, vatandaşlarımızın talepleri ve itirazları titizlikle değerlendirilmektedir.

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.”

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor