Cama üfleyen kadın
ADANA (İHA) – Adana’da alevde cam şekillendirmeden
porselene, seramikten çiniye kadar onlarca esere imza atan cam sanatçısı Nehir
Özerpalet, Adana Müze Kompleksi’nde çalışmalarını sürdürüyor. Göbeklitepe
projesine de dahil edilen Özerpalet, orada cam ve seramiği birleştirerek
çalışmalar yapacak.
Özerpalet, alevde cam şekillendirme sanatı ile üfleme de yaparak tespih, takı,
çiçek, böcek, tablo, vazo gibi dekoratif ürünler yapıyor.
Adana Müze Kompleksi’nde cam sanatçısı olarak çalışmalarını sürdüren Özerpalet,
“Burada bir cam atölyem var. Müzeye gelen çocuklara geleneksel cam sanatını
tanıtıyorum. Alevde cam şekillendirme yapıyorum. Seramikçiyim. Füzyon cam, çini
yapıyorum. Burada açık alevde cam çubuklarla cam şekillendirmeyle yapılacak her
şeyi yapıyorum. Kolyeler, takılar, dekoratif çalışmalar yapıyoruz” diye
konuştu.
Atık camlardan eserler oluşturuyor
Nehir Özerpalet, atık cam maddeleri kullanarak da eserler oluşturduğunu
kaydederek, “Atık şişeleri toplayıp yıkıyoruz. Şalümo dediğimiz alevde onları
şekillendirip cam çubuklarla çiçekler, böcekler yaparak vazo gibi dekoratif
şeyler ortaya çıkarıyoruz. Atık şeyleri değerlendirip bir şeyler ortaya
çıkarabilmek çok önemli. Atık şişleri temizledikten sonra kırıyoruz kaşık,
kolye, tabak yapabiliyoruz. Çöpe giden bir şeyi geri dönüşüme alıp malzeme
olarak kullanıyoruz. Atölyeme 100 kişilik çocuk grubu geliyor. İçlerinden
ikisini sanat alanına kaydırabilirsem hele ki bu cam sanatı olursa bu benim
mutluluğum” dedi.
Özerpalet, yaptığı işin alevden, tüpten dolayı tehlikeli görünse de doğru
anlatım ve camın doğru yerden tutulmasıyla 2,5 yaşındaki çocuğun bile bu sanatı
yaptığını söyledi.
“Yaptığım ürünler kırılmıyor”
Özerpalet, yaptığı tespih çalışmasını şu şekilde anlattı:
“Camda torna olmadan alevde cam şekillendirme dediğimiz her bir tanesi aynı
yapılan içerisine altın koyarak bezeme yapar gibi tespih çalışıyorum. Ama en
önemlisi imamesini camdan yapıyorum. Yaptığım ürünler kırılmıyor. Kırılmamasının
sebebi güzel camla çalışırsanız ve camda tavlama yaparsanız kırılmıyor. Camlar
fırınlandıktan sonra son derece kullanışlı.”
“Göbeklitepe’de cam ve seramiği birleştireceğim”
Camın pahalı olduğunu ve Türkiye’de bulunmayan malzemelerle çalışıldığı için
kolaylıkla ulaşılamadığını belirten Özerpalet, “Adana Müzesinin en güzel yanı
müzeler arasında tek cam atölyesinin burada olması. Ben camı geleneksel işimiz
olduğu için çok önemsiyorum. Yoksa ben seramik de, çini de yapıyorum. Aslında
bunların hepsi bir bütün seramikle camı karıştırıyorum. Cam demek sır demek.
Eritilen camlarla sırlar oluşturuluyor. Seramik ve çininin üzerinde
birbirleriyle harmanladığında da çok güzel şeyler çıkıyor. 2019 yılı
Göbeklitepe Yılı o projeye dahil edildim. Orada cam ve seramiği
birleştireceğim. Oradaki yapılmış eserlerden T şeklinde olan zeminleri seramik
üzerindeki figürleri de camdan bunu da atık camdan yapacağım. Camın gelişmesini
çok önemsiyorum” şeklinde konuştu.