Yenilenen ilçe nüfus müdürlükleri hizmet vermeye başladı
ADANA (İHA) – Pasaport, kimlik ve sürücü belgelerine ilişkin
işlemlerin ‘Üçü bir yerde’ uygulamasıyla nüfus müdürlüklerinde yapılmaya
başlamasının ardından Adana’da Seyhan ve Çukurova ilçe nüfus müdürlükleri bakım
ve onarımdan geçirilerek vatandaşlara hizmet vermeye başladı.
İçişleri Bakanlığı’nın kimlik kartı, ehliyet ve pasaport işlemlerinin
uluslararası standartlara uygun, vatandaşların sahtecilik ve mükerrerlikten
dolayı mağduriyet yaşamamaları için getirilen düzenleme kapsamında ‘Üçü bir
yerde’ uygulaması tüm hızıyla sürüyor.
Adana’da vatandaşlara daha ferah, kolay hizmet verebilmek için Seyhan ve
Çukurova ilçe nüfus müdürlükleri bakım ve onarımdan geçirildi. Geçtiğimiz yıl
İçişleri Bakanlığı’nın onayıyla da Seyhan ilçesi Reşatbey Mahallesi ve Çukurova
ilçesi Mahfesığmaz Mahallesi’nde bulunan şeflikler de kapanarak ilçe nüfus
müdürlüklerine taşındı.
İşlemlerin daha kolay yürütülmesi için pasaport, ehliyet ve kimlik işlemlerinin
Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’ne devredilmesinin ardından yoğun
mesaiye başlayan il ve ilçe nüfus müdürlükleri de dönüşüm sürecine girdi.
Adana Nüfus ve Vatandaşlık Müdürü Hüsamettin Erkınay, bu süreçte vatandaşların
daha rahat bir ortamda hizmet görebilmesi için gerekli tadilat çalışmalarını
Adana Valiliği’nin de destekleriyle yaklaşık 2 ayda tamamladıklarını kaydetti.
Randevu sistemi büyük kolaylık sağlıyor
Vatandaşların nüfus cüzdanlarını ve eski sürücü belgelerini yenileriyle
değiştirmek için nasıl bir yol izlemesi gerektiğini de aktaran Erkınay, “Nüfus
cüzdanını, kimlik kartıyla değiştirecek vatandaşlarımız, İçişleri Bakanlığı’nın
belirlemiş olduğu 22.50 TL’lik kart ücretini PTT ve tüm bankalardan yatırarak,
‘ALO 199’ ya da Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü’nün internet
sitesinden randevu alıyorlar. Daha sonra bir adet biyometrik fotoğrafla randevu
saatlerinde nüfus müdürlüklerimize başvuruyorlar. Burada önemli husus, işlem
yapacak vatandaşımızın bizzat kendisinin nüfus müdürlüklerine gelmesi. Çünkü
pasaport, ehliyet ve kimlik işlemleri parmak izi alınarak gerçekleştiriliyor”
diye konuştu.
“Aile hekimlerinden alınan sağlık raporları geçerli”
Sürücü belgelerini yenileyecek ya da yeni ehliyet alacak vatandaşların bağlı
bulundukları aile hekiminden ‘sürücü belgesi sağlık raporu’ almaları
gerektiğini belirten Erkınay, daha sonra 13 TL kart bedeli ve 2 TL Polis
Vakfı’na bağış makbuzuyla birlikte nüfus müdürlüklerine başvurmaları
gerektiğini söyledi. İnternette aile hekiminden alınan sağlık raporunun
geçersiz sayıldığını, heyet raporu gerektiği gibi sağlıksız bilgilerin yer
aldığının altını çizen Erkınay, vatandaşların bu asılsız bilgilere itibar
etmemesi gerektiğini dile getirdi.
“Ehliyet ve kimlik yenilemede son tarih 31 Aralık 2020”
Sürücü belgesi yenileme ve yeni kimlik kartlarının alınması için son tarihin 31
Aralık 2020 olduğunu hatırlatan Erkınay, “Şu ana kadar ülke genelinde 10
milyonun üzerinde ehliyet yenilenirken, yıl sonuna kadar da yeni kimlik
sayısının 40 milyonu geçeceğini düşünüyoruz. Adana’da ise 604 bin 840
vatandaşımız, yeni kimlik kartını çıkardı. Ayrıca 120 bin 848 sürücü belgesi,
38 bin 437 pasaport yenilemesi gerçekleştirildi. Vatandaşımızın her işi son
anda yapma gibi kötü bir alışkanlığı var. Son başvuru tarihine kadar bu
işlemleri yaptırmayan vatandaşlarımız daha yüksek ücret ödemek zorunda kalacak”
diye konuştu.
Üçü bir yerde uygulamasının vatandaşlara büyük kolaylıklar sağladığını ifade
eden Erkınay, vatandaşların da bu yeni uygulamayı memnuniyetle karşıladığını
sözlerine ekledi.