BURHANETTİN BULUT, BOMBAYI PATLATTI; YANDAŞ MEDYAYA 49 MİLYAR AKTARILMIŞ

CHP Genel Başkan Yardımcısı ve Adana Milletvekili Burhanettin Bulut, kamu bankalarının reklam bütçelerinin 4,9 milyar liralık reklam bütçesinin iktidar yanlısı medyaya aktarıldığı iddia ederek, bunun bir ekonomik darbe olduğunu söyledi

 

 

Burhanettin Bulut, yapılan bu uygulamanın sadece “kamu kaynaklarının adaletsiz dağıtımı” anlamına gelmediğini, aynı zamanda basın özgürlüğüne yönelik ekonomik bir müdahale olduğunu vurguladı. Açıklamasında, bu politikanın sonuçlarına dikkat çeken Bulut şunları kaydetti; “Bu tablo sadece kamu kaynaklarının adaletsiz dağıtımı değil, aynı zamanda basın özgürlüğüne vurulan ekonomik bir darbedir. Eleştirel seslerin susturulduğu, kamu reklamlarından mahrum bırakıldığı, medyanın ekonomik kıskaca alındığı bir ülkede medya tek sesli olur; o ses de halkın değil, iktidarın sesi olur” diye konuştu.

 

 

(HABER MERKEZİ)-Cumhuriyet Halk Partisi Halkla İlişkiler ve Medyayla İlişkilerden Sorumlu Genel Başkan Yardımcısı ve Adana Milletvekili Burhanettin Bulut, kamu bankalarının reklam bütçelerini iktidar yanlısı medyaya aktararak muhalif basını ekonomik olarak kıskaca aldığını iddia etti. Bulut, 2025’in ilk dokuz ayında harcanan 4,9 milyar liralık reklam bütçesinin, basın özgürlüğüne yönelik ‘ekonomik bir darbe’ olduğu belirtti.

Sosyal medya hesabından “Muhalif medyanın sesini kısmak için şeytan üçgeni, ‘RÜTK, İletişim Başkanlığı ve Basın İlan Kurumu’nun yanı sıra kamu bankaları da devreye girdi’ sözleriyle yaptığı açıklamada Burhanettin Bulut, kamu bankalarının 2025’in ilk dokuz ayında reklam için harcadığı paranın 4,5 milyar lirayı bulduğunu belirterek, “Bu dev bütçenin neredeyse tamamı iktidar yanlısı televizyonlara ve gazetelere aktarıldı. Muhalif bazı gazete ve televizyonlara tek bir reklam dahi verilmediğini biliyoruz. Reklamların çoğu izlenmeyen televizyonlara, okunmayan gazetelere veriliyor” ifadelerini kullandı.

Reklamların dağıtımında izlenirlik veya okunurluk gibi kriterlerin dikkate alınmadığını savunan Bulut, asıl ölçütün ‘siyasi yandaşlık’ olduğunu iddia etti. Bulut, “Reklam için tek kıstasları izlenirlik değil, iktidarın borazanlığını yapmak, oysa bu bankalar halkın bankası… Harcadıkları her kuruş, 86 milyon vatandaşın vergisinden geliyor. Reklamın amacı ürün tanıtmak ya da müşteri kazanmaktır; siyasi iktidarı memnun etmek değil” dedi.

Burhanettin Bulut, yapılan bu uygulamanın sadece “kamu kaynaklarının adaletsiz dağıtımı” anlamına gelmediğini, aynı zamanda basın özgürlüğüne yönelik ekonomik bir müdahale olduğunu vurguladı. Açıklamasında, bu politikanın sonuçlarına dikkat çeken Bulut şunları kaydetti; “Bu tablo sadece kamu kaynaklarının adaletsiz dağıtımı değil, aynı zamanda basın özgürlüğüne vurulan ekonomik bir darbedir. Eleştirel seslerin susturulduğu, kamu reklamlarından mahrum bırakıldığı, medyanın ekonomik kıskaca alındığı bir ülkede medya tek sesli olur; o ses de halkın değil, iktidarın sesi olur” diye konuştu.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor