“ADANA, TÜRKİYE’NİN ÜRETİM ÜSSÜ OLMAYA HAZIR BİR KENT”

Orhan Sümer, Adana’nın kronikleşen ulaşım ve dijital altyapı sorunlarını tek tek sıralayarak, bakanlığın yanlış önceliklerle hareket ettiğini belirterek, “Adana’nın kaderi yanlış yatırımlarla heba ediliyor” dedi. Konuşmasını güçlü bir çağrıyla bitiren Sümer, şunları söyledi: “Adana; limanları, tarımsal üretimi, genç nüfusu ve iş gücüyle Türkiye’nin üretim üssü olmaya hazır bir kenttir. Ancak bu potansiyel eksik yatırımlar ve yanlış önceliklerle heba ediliyor. Kaynakları rant projelerine değil, halkın gerçek ihtiyaçlarına ayırın. Adana’ya yatırım yapın; altyapıyı tamamlayın; dijital erişimi sağlayın. Adana üretsin, Türkiye kazansın.”
(HABER MERKEZİ)- CHP Adana Milletvekili Orhan Sümer, TBMM’de Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın bütçe görüşmelerinde söz alarak, Adana’nın kronikleşen ulaşım ve dijital altyapı sorunlarını tek tek sıraladı. Sümer, Bakanlığın yanlış önceliklerle hareket ettiğini belirterek, “Adana’nın kaderi yanlış yatırımlarla heba ediliyor” dedi.
Sümer, Kozan–Mansurlu yolunun 20 yılı aşkın süredir tamamlanmadığını hatırlatarak, “Bu yolda can kayıpları artıyor. İhmal yüzünden ilçeler arası ticaret, tarım lojistiği ve güvenlik zarar görüyor” ifadelerini kullandı.
Saimbeyli–Tufanbeyli arasındaki menfezlerin 15 yıldır bakımsız ve çürümüş olduğunu söyleyen Sümer, özellikle Tufanbeyli ve çevre mahallelerde hâlâ telefon ve internet erişimi olmadığına dikkat çekerek, “Adana’nın köylerinde öğrenciler internetsiz, üreticiler dijital erişime uzak. Bu çağda iletişim altyapısı olmayan köylerin varlığı utançtır” dedi.
Sümer, Şakirpaşa Havalimanı’nın kapatılmasını “stratejik hata” olarak nitelendirerek şu sözleri kullandı:
“Şakirpaşa; Adana, Mersin, Hatay ve Osmaniye’nin ulaşım kapısıydı. Siz bu şehrin göz bebeğini kapattınız, halkın tüm itirazlarına rağmen ulaşımı sıkıntılı bir bölgeye yeni havalimanı yaptınız.”
Bakanlıktan aldığı verileri Meclis’le paylaşan Sümer, 10 Ağustos–31 Aralık 2024 döneminde Çukurova Havalimanı için 535 bin avro garanti ödemesi yapıldığını belirterek, “Milletin parasını ilk yağmurda sel basan, ulaşımı sorunlu bir rant projesine aktarıyorsunuz. Bu kabul edilemez. Hızlı tren yok, banliyö yok, otoyol tıkalı… Adana’nın stratejik yatırımları bekletiliyor”
Sümer, Mersin–Adana–Osmaniye–Gaziantep hızlı tren hattının yıllardır tamamlanmadığını, mevcut ilerlemenin 2026’da bitmeye dahi yetmeyeceğini söyledi. Bu gecikme nedeniyle banliyö trenlerinin durdurulduğunu ve vatandaşların mağdur edildiğini hatırlattı.
Milletvekili, ayrıca şu sorunlara dikkat çekti:
- Ceyhan–Pozantı otoyoluhâlâ başlamadı.
- Güney Kuşak Yoluyıllardır bekletiliyor.
- Çukurova Havalimanı metro bağlantısıyapılmadı.
- Sarıçam’ın %90’ında fiber altyapı bulunmuyor.
Konuşmasını güçlü bir çağrıyla bitiren Sümer, şunları söyledi:
“Adana; limanları, tarımsal üretimi, genç nüfusu ve iş gücüyle Türkiye’nin üretim üssü olmaya hazır bir kenttir. Ancak bu potansiyel eksik yatırımlar ve yanlış önceliklerle heba ediliyor. Kaynakları rant projelerine değil, halkın gerçek ihtiyaçlarına ayırın. Adana’ya yatırım yapın; altyapıyı tamamlayın; dijital erişimi sağlayın. Adana üretsin, Türkiye kazansın.”
BAKAN ABDÜLKADİR URALOĞLU, ADANA’YI ES GEÇTİ
Öte yandan Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu, yapmış olduğu açıklamada şimdiye kadar gerçekleştirmiş oldukları hizmetleri anlatırken, bundan sonra yatırım yapılacak illeri de açıkladı. Buna göre, Bakan Uraloğlu, Adana’da şehiriçi trafiğini rahatlatacak tek proje olan hafif raylı sistemin ikinci etap çalışması ile alakalı müjdeli haberi yine vermeyerek Adana’yı es geçmiş oldu.
Bakan Uraloğlu; Samsun, Trabzon, Erzincan ve Erzurum’da hafif raylı sistem yapacaklarını açıkladı.
Bakan Uraloğlu’nun yaptığı açıklamada yer alan illerin tamamı Adana’nın nüfusunun ve potansiyelinin gerisinde olan iller olması dikkat çekti.
İşte Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun açıklamalarının ayrıntıları;
Ulaştırma alanında yaptıkları yatırımların sağladığı kazanımlara dikkati çeken Uraloğlu, “Yatırımlarımızın üretim ve istihdam artışı, ulaşım talebinin karşılanması, üretim maliyetinin düşürülmesi, kalkınma, seyahat konforu ve çevresel kazanım gibi etkileri oluyor” ifadesini kullandı.
Uraloğlu, 12 ilde işletilen bin 36 kilometre kent içi raylı sistem bulunduğunu bildirerek, bunun 434 kilometresinin bakanlık tarafından, 602 kilometresinin de belediyelerce yapıldığını söyledi.
Bakanlık uhdesinde işletme altında, yapımı devam eden ve planlanan kent içi raylı sistemlerin 853 kilometre olduğunu belirten Uraloğlu, “İstanbul’da 161,8 kilometresini bitirdik, 22 kilometresinde çalışmalar sürüyor, 84,9 kilometresini planlıyoruz. Kocaeli’de 3,1 kilometresini tamamladık, 43,9’unda çalışmalar devam ediyor. Bursa’da 1,2 kilometre kent içi raylı sistemini tamamladık, 5’inde ise çalışmalar sürüyor. Ayrıca Bursa’ya 5,5 kilometre daha kent içi raylı sistem yapmak istiyoruz, bunun için planlamalarımızı yaptık. Sakarya’da da 15,2 kilometrelik kent içi raylı sistem hayata geçirmek için çalışıyoruz” diye konuştu.
