Türkiye’nin kalbine yolculuk ettiler
HABER: Eylem USNEKER
ADANA (BÖLGE)-Adana Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü ve Milli Eğitim Müdürlüğü’nün ortaklaşa düzenledikleri “Türkiye’nin kalbine yolculuk” projesi gerçekleştirildi.
Adana Emniyet Müdürlüğü Terörle Mücadele Şube Müdürlüğü olarak sosyal ve kültürel projeler kapsamında ilimizde bulunan okullardaki öğrencilere, özellikle 14-18 yaş grubuna, terör ve terör örgütlerinin eleman kazanma yöntemleri hakkında bilgilendirme yapılarak sosyal kültürel faaliyetleri desteklemek amacıyla Milli Eğitim Müdürlüğü ile ortaklaşa hareket edilerek liselerde eğitim gören risk grubu içinde bulunan, ekonomik ve sosyal faktörlerden dolayı yaşadığı mahallenin, çevrenin dışına çıkamamış, ülkemizde bulunan farklı kültürlerle etkileşim halinde olamamış öğrencilerimizin farklı kültür ve fikirlerin farkına varması, o fikirlere saygı duyması, birlik, beraberlik ve kardeşlik duygularının ve devlete olan bağın güçlenmesi amacıyla (41) öğrenci, (2) öğretmen ve (3) görevli ile birlikte Ankara ilinin tarihi ve kültürel yerlerini kapsayacak gezi faaliyeti yapıldı.
Bu kapsamda “Türkiye’nin Kalbine Yolculuk” Projesi Ankara ili gezisine, ilimizde bulunan farklı kültürlerle etkileşim halinde olamamış öğrencilerimizin farklı kültür ve fikirlerin farkına varması ve o kültürlere saygı duyması amacıyla sosyo-ekonomik açıdan zayıf olan bölgede bulunan Barbaros Anadolu Lisesi ile Vali Ziya Paşa Anadolu Lisesi’nden seçilen toplamda 41 (kırk bir) öğrenci, 2 (iki) öğretmen ile gidilmesi, başta Anıtkabir ziyareti olmak üzere, Anıtkabir Atatürk Müzesi, Kurtuluş Savaşı Müzesi, Eski TBMM, MTA Tabiat ve Tarih Müzesi ve Aquavega Akvaryumu ile sosyo-kültürel alanlar gezdirildi.
Proje ile birlikte kaliteli zaman geçirilerek temas sayesinde kurulacak diyalog ortamıyla terör örgütleri hakkında bilgilendirme yapılarak terör örgütlerinin yapmış oldukları olumsuz propagandaların asılsız olduğunun gösterilmesi, gençlerimizin toplumsal duyarlılığa sahip birer vatandaş olarak yetiştirilmesi, çeşitli sebeplerden dolayı yaşadıkları toplumda sosyolojik sorunlarla karşılaşan, çevresine açılamayan kapalı toplum psikolojisiyle büyüyen öğrencilerin farklı kültürleri tanıyarak farklı düşüncede insanların olduğunu öğrenmesine yaşadıkları sosyal çevreye uyum sağlamasına yardımcı olunması, bireye yaşadığı toplumda değerlilik ve ait olma duygusunun kazandırılması amaçlanmıştır.