Barut, Adana Havaalanı için mücadelesini sürdürüyor

(HABER MERKEZİ) – Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili Ayhan Barut, Adana Havaalanı’nın geniÅŸletilerek modernize edilmesini ve yapımı yılan hikayesine dönen Çukurova Bölgesel Havalimanı yerine Mersin’in batısına turizme yönelik bir havalimanı yapılmasını talep eden gazeteci Mehmet UluÄŸtürkan’a verilen skandal yanıta sert tepki gösterdi. CumhurbaÅŸkanlığı ile UlaÅŸtırma ve Altyapı Bakanlığı bürokratlarının yanlışta ısrar ederek gerçekleri saptırdığını belirten Ayhan Barut, “Tarihi yanlıştan dönün. Kentimizin ve bölgemizin deÄŸeri olan Adana Havalimanı’na yatırım yapın, modernize edin. Kapatmak için bahane ürütmeyin” dedi.
“PROJE DEFALARCA İPTAL EDİLDİ”
Gazeteci Mehmet UluÄŸtürkan, CumhurbaÅŸkanlığı ile UlaÅŸtırma ve Altyapı Bakanlığı’na iletilmek üzerek CumhurbaÅŸkanlığı İletiÅŸim Merkezi’ne (CİMER) Adana Havaalanı’na sahip çıkılması için yazı yazdı. Yapımı yılan hikayesine dönen Çukurova Bölgesel Havalimanı nedeniyle Adana Havaalanı’na gereken özenin gösterilmediÄŸini aktaran UluÄŸtürkan, yazısında ÅŸunlara yer verdi:
“Çukurova Bölgesel Havalimanı yapımına 9 yıl önce karar verdiniz. Yap İşlet Devret (YİD) modeliyle gerçekleÅŸtirilmesi planlanan havalimanını alan ÅŸirketler iÅŸi yapamadı. Proje defalarca ihale edildi, birkaç kez temel atma töreni düzenlendi.
Yaklaşık 500 milyon avroluk kaynak gerektiren havalimanı Çukurova’nın en verimli toprakları üzerinde planlandı. Uzmanlar, bu havalimanının göçmen kuÅŸların yolu üzerinde bulunduÄŸunu ısrarla vurguladı. Çukurova Havalimanı’nda incelemelerde bulundunuz ve 9 yılın ardından 2 yıl içerisinde bu havalimanının faaliyete geçeceÄŸini ifade ettiniz. Bölgesel olarak nitelendirilen bu havalimanından ağırlıklı olarak Adana ve Mersin yararlanacak. Ancak, ne Adanalı ne Mersinli bu durumdan mutlu deÄŸil. Mersinlilerin, bu havalimanına ulaÅŸabilmesi için bugün Adana Havalimanına geldikleri kadar mesafe kat etmeleri gerekiyor. Adanalıların da bu hava limanını kullanabilmeleri için fazladan 45 km kat etmesi gerekiyor. Güzel Mersinimiz elbette kendine ait bir havalimanı hak ediyor. Ancak, yıllardır Adana Havalimanı için kat ettiÄŸi kilometre kadar yolla ulaşım saÄŸlayarak deÄŸil. Gelecekte Türkiye’nin en önemli turizm merkezi olacak Mersinimiz daha batısında turizme yönelik bir havalimanı istiyor. Özetle Adanalı havalimanının yerinde kalmasını, Mersinli kendi havalimanının yanı sıra alternatif olarak mevcut Adana Havalimanını kullanmak istiyor.”
“TARIM, GIDA VE HAL KOMPLEKSİ OLSUN”
“Adana Havalimanı 2019 yılını 5 milyon yolcuyla kapattı. Åžimdi yapılacak havalimanı 12 milyon kapasiteli. Yani, Çukurova Havalimanı yapıldığında ÅŸirket, devletin Adana Havalimanı ile rekabet edecek. 12 milyona göre yolcu garantisi verecek devlet, çok yüksek bedeller ödeyecek. Biliyorsunuz Kütahya ve Afyon arasına Zafer Havalimanı yapıldı. Devlet 1 milyon 279 bin yolcu garantisi verdi. 2019’da bu havalimanını sadece 82 bin yolcu kullandı. Aynı durum Çukurova Havalimanı’nda neden yaÅŸansın? Ekonomide kaynaklarımızın sınırlı olduÄŸunu hepimiz biliyoruz. Çukurova Havalimanı’na 500 milyon avro harcamak yerine Uluslararası Adana Havalimanı’nın pist uzatma ve revizyonuna 50 milyon avro harcayalım. Hatta bu bedel havalimanına sebze meyve ihracatımız için soÄŸuk hava depolama ünitelerinin kurulmasına, pistin uzamasıyla kargo uçaklarının da inip kalkmasına yeter. Adana Havalimanı’nı gelecekte ÅŸehrin ağırlıklı olarak doÄŸusu kullanacak. Ceyhan Enerji İhtisas Bölgesi ve burada geliÅŸecek sanayi ve nüfus hacmini de düşündüğümüzde Çukurova Havalimanı oldukça uzak mesafede kalacak. Çukurova Havalimanı’nın bir kısım altyapısı tamamlandı. ‘Peki bunca yatırım ne olacak?’ diyebilirsiniz. Hiç sorun olmayacak. Buraya dünyanın en büyük halini inÅŸaa edelim. Mersin, Adana, NiÄŸde, Hatay’ın ortak kullanacağı tarım gıda kompleksi Türkiye’ye ve Avrupa’ya hizmet versin. Sebze meyvemiz, tahıllarımız, tarıma dayalı gıda ürünlerimiz, çiçeÄŸimiz, muzumuz, ejder meyvemiz, katma deÄŸeri yüksek tarımsal ürünlerimiz burada kuracağımız soÄŸuk hava tesisi içeren modern hal kompleksinden dünya pazarlarına sunulsun.”
İŞTE VERİLEN SKANDAL YANIT
Gazeteci Mehmet UluÄŸtürkan’ın CumhurbaÅŸkanlığı İletiÅŸim Merkezi’ne (CİMER) yaptığı baÅŸvuruya Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü Kamu Özel Sektör İşbirliÄŸi (KÖİ) Dairesi BaÅŸkanlığı’ndan Åžube Müdürü Kadriye Kilmen ve KÖİ Daire BaÅŸkan Vekili Gülnur Uzaldı tarafından ÅŸu yanıt verildi:
“CumhurbaÅŸkanlığı İletiÅŸim Merkezi (CİMER) sistemi üzerinden alınan ilgide kayıtlı baÅŸvurunuz incelenmiÅŸtir. Adana Havalimanı’nın kapasitesinin üzerinde çalışması, Mersin’in ve hinterlandındaki bölgenin ihtiyacını karşılayamaması, havalimanının ÅŸehir yerleÅŸimi içinde kalmış olması, çevre ve güvenlik sorunlarının bulunması ve geliÅŸme olanaklarının kısıtlı olması gibi nedenlerle bölgeye hizmet verecek bir havalimanının elzem olduÄŸu deÄŸerlendirilerek Çukurova Havalimanı projesi planlanmıştır. Özellikle Turizm, Lojistik, Tarım ve Gıda gibi sektörlerde önemli geliÅŸmeler kaydeden Adana ve Mersine yakın bölgede inÅŸaatı devam eden bu Havalimanı; bölgenin sivil hava ulaşım ihtiyacını karşılamakla kalmayıp, yük taşımacılığı ve genel havacılık faaliyetlerine de imkan saÄŸlayacaktır. Söz konusu Havalimanı projesinin altyapı inÅŸaatı KuruluÅŸumuz yatırım programı kapsamında devam etmekte olup; ‘Üstyapı Tesislerinin Yapım İşinin’ Yap-İşlet-Devret modeli ile uluslararası ihalesine çıkılabilmesi için ilgili merciler nezdinde giriÅŸimde bulunulmuÅŸtur.”
“ADANA’NIN YAKASINDAN DÜŞÜN”
Adana Havaalanı ile ilgili Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nce (DHMİ) yapılan açıklamaya tepki gösteren CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut, ÅŸunları kaydetti:
” CumhurbaÅŸkanlığı ve bakanlık bürokratları Adana Havaalanı için duyarsız kalıyor, gerçekleri saptırıyor. Her yıl milyonlarca insanın güvenle kullandığı ancak modernize edilip geniÅŸletilmeyi bekleyen Adana Havaalanımızın eksik ve yanlış bilgilerle kapatılması yönünde ‘algı’ yürütüyorlar. Biz ‘kentimize daha fazla yatırım yapılsın, kamu yatırımlarının payı arttırılsın’ diye çabalarken Çukurova Bölgesel Havalimanı nedeniyle Adana Havaalanımızın kapatılması için gerçekleri çarpıtıyorlar. Adana Havaalanı, bunca eksiÄŸine raÄŸmen ihtiyaçlara yanıt veriyor. Ancak çok daha iyi hale getirilip çok daha iÅŸe yarar noktaya taşınabilir. Adana’nın yeni bir havaalanına ihtiyacı yok ama geniÅŸletilip büyütülmeye gereksinim var. Mevcut havalimanının pistinin uzatılması, apronların yenilenip çoÄŸaltılması, gelen ve giden yolcu salonlarının iyileÅŸtirilmesi, otopark sorununun çözülmesi, uluslararası uçuÅŸlar için olanaklarının düzenlenmesi, kargo uçuÅŸları ve ihracat odaklı yatırımlarla güçlendirilmesi ve daha konforlu hale getirilmesi ÅŸart. Bunun için fiziki imkanlar mevcut. Yanı başındaki mahallede kamulaÅŸtırma yapılabilir, askeri bölgenin alanları deÄŸerlendirilebilir. Kimse gerçekleri saptırmasın. Adana Havaalanımızın kapatılması için bahane üretmesin. Bu tarihi yanlıştan dönülmesini, iktidar tarafından maalesef üvey evlat olarak görülen Adana’nın artık yakasından düşülmesini istiyoruz. Adana’da yaÅŸayan herkesi bu konuda duyarlı olmaya, havaalanımıza daha fazla sahip çıkmaya çağırıyoruz”