Tüketici market dışı harcamaya set çıktı

(HABER MERKEZİ)-Covid-19 ile evde tüketim özellikle gıdada alışveriş sepetlerini büyütse de gelecek kaygısı içindeki tüketiciler gıda dışı alanlarda harcamalarını kısmayı planlıyor.

Coronavirüs salgını sonrası dünya yeni normali ÅŸekillendirmeye ve salgınla mücadeleye devam ederken, baÅŸta perakende olmak üzere pek çok sektörde, deÄŸiÅŸen tüketici davranışları ile birlikte büyük dönüşümler yaÅŸanıyor. Ä°kinci dalga sonrası devreye alınan yeni kısıtlamalar hem maÄŸazaya gitme alışkanlıklarında hem de harcamalarda yeni bir döneme iÅŸaret ediyor. Belirsizlik ve endiÅŸe ortamı nedeniyle maddi durumları iyi olan tüketicilerin yüzde 23’ü gelecekte market dışı alışveriÅŸte daha az harcama yapacağını açıklarken, 5 tüketiciden 1’i zorunlu olmayan harcamalarını durduÄŸunu söylüyor. Tüketicinin market dışı harcamalarında Covid-19 öncesi döneme göre yüzde 34’lük düşüş yaÅŸanırken, market alışveriÅŸi için maÄŸazaya gidenlerin sayısı yüzde 23, market dışı alışveriÅŸler için maÄŸazaya gidenlerin sayısı ise yüzde 39 azaldı.

GÃœVEN EROZYONU

KPMG tarafından hazırlanan ‘Tüketici ve Yeni Gerçeklik AraÅŸtırması’, Covid-19 etkisiyle perakende sektöründe deÄŸiÅŸen davranışları ortaya koydu. 12 ülkede 70 bin katılımcıyla yapılan araÅŸtırmaya göre Covid-19’un baÅŸlangıcında gıda perakendesi ve market sektörüne duyulan yüksek güven erozyona uÄŸradı. Katılımcılar fiziksel alışveriÅŸ yaptıkları maÄŸazaları pandemi döneminde daha az ziyaret ederken, market alışveriÅŸlerinde online kanalları kullananlar yüzde 21, market dışı alışveriÅŸlerde bu oran yüzde 35 arttı. Tüketici, hem market alışveriÅŸinde (yüzde 50) hem de market dışı alışveriÅŸlerde (yüzde 56)  online kanallarını seçme nedenlerini ‘güvenlik/herhangi biriyle temas etmeme’ diye açıklıyor.

SEPETLER BÜYÜDÜ

Öte yandan araÅŸtırmaya göre, insanların dışarıda deÄŸil evde tüketmesi nedeniyle azalan güvene raÄŸmen market harcamaları arttı. Katılımcılar, Covid-19 öncesi döneme göre yüzde 11 daha fazla net harcama yaptığını söylerken, finansal açıdan kendini güvende hisseden katılımcılar (yüzde 16) önümüzdeki dönemde daha fazla harcama yapacaklarını belirtiyor. Kısıtlı bütçesi olan katılımcılar bile (yüzde 8) Covid-19’dan sonra daha çok harcama yaptıklarını ifade etti.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor