TRAFİK SORUNU BÜYÜYOR

Tüm Türkiye’de olduğu gibi Adana’da da her geçen yıl trafiğe çıkan araç sayısı artıyor. Artan araç sayısı ile birlikte de Adana trafiği daha da çekilmez bir hal almaya başladı.

Adana’da trafik sorunu her geçen gün artıyor. Yaşanan trafik sorununa ilişkin olarak kent merkezinde trafik tek yön olarak verilmeye başladı. Eğer gideceğiniz yeri geçerseniz yeniden çarşıyı dolaşıp gelmeniz gerekiyor…

Tek yön olunca sorun bitti mi? Elbette bitmedi…  Önceden sorunlu olan bölgeler Bankalar Caddesi girişiydi ki, Atatürk Caddesiydi, Ziya Paşa Caddesiydi… Ancak şuanda Adana’nın her yerinde trafk yoğunluğu yaşanıyor.

Önceden sınırlı sayıda aracın geçtiği Kozan yolu, Çatalan Caddesi de artık bazı zamanlarda araçların milim milim ilerlemek zorunda kaldıkları bir yer olmaya başladı.

Geçen akşam eski adı ile Kenan Evren Bulvarı yeni adı ile Şehitler Bulvarı’ndan akşam 18.00 dolaylarında geçmek zorunda kaldım. O ne trafik. Bulvarın Barajyolu bağlantı noktasından Çukurova Elektrik önüne 45 dakika da gidemedim. İstanbul trafiğini de görmüş biri olarak söyleyebilirim ki aynen o yoğunluk gözümün önüne geldi.

Bir yandan bitmek bilmeyen bir araç yoğunluğu, bir yandan daracık daracık yollar, bir yandan da o daracık yollara gelişigüzel park etmiş araçlar… Üstüne üstlük bir de çalışmayan trafik lambaları eklenince o kısa mesafe kilometrelerce yol oldu sürücülerin gözünde.

Adana’da çoğu yolda yol genişletme çalışması yapılması gerekiyor. Adana’da yaşanan trafik sorunlarından bir tanesi de bu çünkü… Sürücüler geldikleri kavşaktan eğer sola döneceklerse, sürücülerin neredeyse tamamı en sol şeride yaklaşıyor. Adana’da kavşaklarda malumunuz çok küçük olduğu için, en soldaki araç sola döndüğünde arkasına bir araç daha durabiliyor. 3. ve 4. araç, kavşakta karşıya geçmeye çalışan araçların önünü kesmiş oluyor. İşte yanlışlık burada…

Şuanda Adana’da yollar araç yoğunluğunu kaldırmıyor. Yoğunluğun en çok yaşandığı yerlerin başında da hepinizin bildiği üzere Adana’nın iki yakasını birbirine bağlayan set üzeri geliyor. Şehir hastanesinin de bu güzergaha taşınmasıyla birlikte buranın yoğunluğu kat be kat arttı. Özellikle mesai başlangıç ve bitiş saatlerinde dayanılmaz bir trafik oluyor. Elbette buraya devletin destekleri ile yapılacak olan Devlet Bahçeli Köprüsü tamamlanıp, hizmete açıldığında buranın yoğunluğunu alacaktır.

Bu köprü gerçekten çok önemli bir köprü olmasına rağmen siyasi kaygılarla yapımının ertelenmesi ne kadar üzücü değil mi? O köprü bittiğinde Adana trafiği nefes alacak ancak maalesef siyaset, hizmetin önüne geçince bu gibi önemli projeler ihmal edilip başka yerlerde köprü temelleri atılabiliyor.

Bir de Girne Köprüsü var tabi. Zar zor da olsa bitti ancak hizmete ne zaman açılacak onu da Allah biliyor. Bizler ise merakla bekliyoruz.

Adana trafiği çekilmez bir hal aldı. İlerleyen yıllarda da bu sorunlar artarak devam edecek. Bu sorunları çözecek olan ise her yola konan trafik lambaları değil. Trafik sorunun akıllı kavşaklar, geniş yollar, modern köprüler çözer.

Yoksa 10 dakikalık yolu geçmek için 1 saat beklemeye devam ederiz.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor