Dr. Şevkin, 17 bin mezunun sesi oldu
ANKARA (BÖLGE)- Çağrı Merkezi Hizmetleri
Bölümü 17 bin mezunun mağduriyeti Türkiye Büyük Millet Meclisi (TBMM) gündemine
taşındı.
Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili Dr. Müzeyyen Şevkin, 17 bin
mezunu bulunan Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü mezunlarının atanamama
sorunlarını meclis genel kurulunda dile getirdi.
Dr. Müzeyyen Şevkin’in Genel Kurul’da yaptığı konuşma şöyle:
“Çağrı Merkezi Hizmetleri Bölümü’nden mezun olan yaklaşık 17 bin öğrenci, KPSS
puanı ile sadece 3499 kodlu 112 Acil Çağrı Merkezi’ne yerleştirilebiliyor. Ön
lisans eğitimini almış öğrenciler 2016 yılında çeşitli bölümlerin ortak
kadroları nedeniyle çağrı merkezlerine yerleşememiş, yaklaşık 3 yıldan bu yana
da yeni kadro açılmadığı için iş imkanına kavuşamamıştır. 37 ilde faaliyette
olan 112 Acil çağrı merkezlerinin personel açığı bulunduğu bilinmektedir.
“ATAMA YAPILMALIDIR”
İçişleri Bakanlığı, 112 Acil
Çağrı Merkezi çağrı alıcı kadrolarına 2015 yılındaki atamalarda olduğu gibi
çağrı merkezi bölümü mezunlarını atamalıdır. Düzenleme bu şekliyle hayata
geçerse hem kamu yararı gözetilmiş olacak hem de Çağrı Merkezi Bölümü
öğrencileri sektöre personel yetiştirmeye devam edecektir. Yanlışlığın önüne
geçilmesini, 17 bin mezunun sesine kulak verilmesini dilerim.