Öğrencilerde pandemi rehaveti devam ediyor
Delta Özel Öğretim Kursu’nun kurucularından Alptekin Kerpiççi, lise ve üniversite sınavlarına hazırlanan gençler üzerinde, pandemi sürecinden kalma rehavetin hala etkisini gösterdiğini belirterek, ‘’Motivasyonu bireysel çalışmalarla veya aile içi disiplinle sağlamak mümkün görünmüyor. Bu nedenle, öğrencinin bir eğitim kurumuna gitmesi, onun geleceği açısından büyük önem taşıyacaktır’’ dedi.
***
İstediği üniversitede istediği bölümü kazanmak isteyen gençlerin tercihi olan öğretim kursunda, Alptekin Kerpiççi ile sistemin işleyişini konuştuk
Zor sınavlara DELTA operasyonu
ÖZEL İNDİRİMDEN FAYDALANMAK İÇİN: 0 (322) 457 20 81 – 0 (532) 556 63 22
Röportaj: Yener EKİNCİ
ADANA (BÖLGE) – Yeni bir eğitim sezonunun başlamasına sayılı günler kaldı. Çoğu veli, eylül ayını yarışın başlayacağı start anı olarak görüyor ve tabiri caiz ise çocuğunu yarış atı olarak motive etmeye çalışıyor. Uzmanlara göre, bu algı tamamen yanlış ve yıkılmak zorunda. Öğrencinin üzerinde baskı kurmak yerine onu işinin ehli eğitimcilere emanet etmek, günümüz şartlarında en mantıklı olanı. Bu doğrultuda, özel eğitim anlayışı üzerine; Cemalpaşa Mahallesi, Gazipaşa Bulvarı civarında faaliyet gösteren Delta Özel Öğretim Kursu’nun kurucularından Alptekin Kerpiççi ile bir röportaj gerçekleştirdik. Kendisiyle, özel öğretim sisteminin nasıl işlediğini ve öğrencilerin bakış açılarını konuştuk. Kerpiççi’nin verdiği cevaplardan anladık ki, eğitim sadece okumak ve yazmak değildir. Eğitim, kişinin bilgiyi kendisinin faydalanabilmesi için ve kişisel gelişimine katkı sağlamak için kullanmasıdır. Eğitim, insanlara aynı zamanda başkalarına bağlı kalmadan, kendi hayatlarını yönetebilme becerisini kazandırır. Hedeflerin ulaşan başarılı öğrenciler yetiştiren Alptekin Kerpiççi ve ekibi, disiplini ön planda tutan sistemleriyle, her türlü övgüyü hak ediyor. Alptekin Kerpiççi, sorularımıza içtenlikle cevap verdiği gibi, ricamızı geri çevirmeyerek, röportajı okuyup da kendilerine ulaşan okurlarımıza özel, yüzde 20 indirim yapma nezaketi gösterdi. Kendisine okurlarımız adına teşekkür ediyoruz. İşte o röportaj;
Kısaca sizi tanımakla sohbetimize başlayabilir miyiz?
İstanbul’da, 1974 yılında dünyaya geldim. İlk, orta ve lise eğitimimi İstanbul’da tamamladım. Çukurova Üniversitesi Kimya Bölümü mezunuyum. Yüksek lisansımı ve doktoramı yine Çukurova Üniversitesi’nde yaptım. Delta Özel Öğretim Kursu’nu, 1996 yılında, üç arkadaş birleşerek oluşturduk. Aynı ekip ve aynı kadro ile 26’ncı yılımızı geride bırakmak üzereyiz.
Hangi şartlarda ve imkanlarda eğitim veriyorsunuz?
Ara sınıflara bütün dersleri, lise son sınıf ve mezun guruplara da üniversiteye hazırlık dersleri veriyoruz. Öğrencilerimiz, sayısal ve eşit ağrılıklı olarak sınavlara hazırlanıyorlar. Bunun yanı sıra, 8’nci sınıf öğrencilerine de Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavı kapsamında program uyguluyoruz. 100 öğrenci kapasitesine sahibiz. Her bir öğrencimiz, 10 kişilik ferah sınıflarda, kendilerine ait sıralarda ders işliyorlar. 3 katlı binamızda 11 dersliğimiz ve bir kütüphanemiz mevcut. Ayrıca, her bir öğrencimizin kendine ait bir çalışma kabini bulunuyor. Bireysel çalışmalarını bu kabinlerde gerçekleştiriyorlar. Rehberlik öğretmeni ve eğitim koçu dahil olmak üzere toplamda 13 eğitimcimiz kurumda görev yapıyor. Çalışanlarımızla beraber 17 kişilik bir aileyiz.
Ebeveynler ve öğrenciler neden sizi tercih etmeliler?
En başta disiplini ve öğrencinin öğrenim takibini ön planda tutan bir anlayışa sahibiz. Kuruma giren her öğrencinin dış Dünya ile bağlantısı tamamen kesilir ve ona ulaşmak isteyen ebeveyni bizi arayabilir. Rehberlik uzmanımız tarafından sınıfça ve bireysel olarak yapılacak oryantasyonlarla birlikte başlayacak olan süreçte;
*Uzman öğretmenlerimizce YKS içeriğine ait müfredat konularının anlatımıyla,
*Konu anlatımları devam ederken ödevlendirmelerin yapılması ve konu bitiminde yapılan tarama sınavlarının uygulanmasıyla,
* Sınıfça ve gerektiğinde kişiye özel çalışma programlarının hazırlanmasıyla ve ayrıntılı sınav analizleriyle,
*Ödev takibinin günlük olarak yapılmasıyla ve gelişimin gözlenmesiyle,
*Uzman öğretmen kadrosunun desteğiyle, öğrencinin konu eksiklerinin tamamlanmasıyla ve hazır bulunuşluk seviyesinin arttırılmasıyla,
*Sınava hazırlık oryantasyonlarıyla zamanı verimli kullanarak, etkili bir çalışmanın yürütülmesinin sağlanmasıyla,
*Sınav tarihine yaklaşan zaman öncesinde çalışma kamplarımızdaki çalışma tempomuzla,
*Geniş-ferah, temiz-hijyenik, projeksiyonlu-teknoloji destekli dersliklerimizde sınav hazırlığımızı tamamlıyoruz.
Öncü ve nitelikli bir eğitim hizmeti verme başarısına nasıl ulaştınız?
Bilinçli yaklaşımlarla; tecrübe ve temeli bilgiye ve uygulamaya dayalı donanımlı ve özverili bir eğitmen kadrosuyla çalışarak; güven ve samimiyetle doğru ve bireysel çalışmayla, kararlı adımlarla ilerleyerek bu başarıya ulaşıyoruz. Biz, özenle bir araya getirdiğimiz insan gücü kaynağımızın etkin bir biçimde çalıştırılması için bütün ekibi açık iletişim, öz değerlendirme, paydaşlardan geri bildirim alma ve sürekli iyileştirme gibi bazı temel değerlerin etrafında birleştirmeyi önemsedik. Biz iyi bir ekip kurduk, birbirimize güvendik, birlikte önemli çalışmalara, başarılara imza attık. Anne babaların bizlere emanet ettikleri en kıymetli varlıklarına ilişkin olarak aldığımız sorumluluğun bilincinde olarak bugünlere geldik.
Kurum olarak belirlediğiniz stratejileriniz nelerdir?
Doğru kariyer planlarıyla öğrencilerimizi tam donanımlı üniversite hayatına hazırlar, kişisel ve toplumsal hedeflere sahip, aranan ve tercih edilen bireylere dönüştürmeyi hedefleyerek, çağımızın bilimsel ve teknolojik gelişmelerine açık, kendine güvenen duyarlı ve saygılı nesiller yetiştirmeyi kendimize ilke edinmekteyiz. “Her fert bir değerdir” düşüncesinden yola çıkarak bireyleri toplumsal alanda çağdaş ve kültürel gelişmeler doğrultusunda hayata donanımlı bir şekilde hazırlamak, kurumsal hedeflerimizin temelini oluşturmaktadır. Şöyle ki bu hedef doğrultusunda alanında uzman eğitmenlerimiz ile sürekli yenilenen eğitim içeriklerini şartlar ne olursa olsun öğrencilerimize eksiksiz olarak sunmaktadır.
Adana’da bulunan özel kurs sayısı, İstanbul gibi 20 milyonluk bir şehrin yarısına denk geliyor. Size göre tercih yapmadan önce hangi kriterleri esas almalıyız?
Mutlaka geçmiş yıllarda o kursa giden bir referans aramalısınız. Ayrıca, çok net bir şekilde hangi derslerin haftalık kaç saat olacağını, öğretmenlerin tecrübesini, ders harici etüt ve soru çözme ofislerini net bir şekilde öğrenmelisiniz. Düşük ücrete, yeni mezun öğretmenlerin çalıştığı birçok kurs mevcuttur. Sınav sistemlerinde tecrübeli öğretmenlerin yer alması verimlilik ve yararlılık açısından daha çok tercih edilmelidir. Rehberliğin ne şekilde yapıldığını da mutlaka sorgulamalısınız. Burada, öğrenci koçluğu diye bir ders ayırıyor ve belirlenen öğretmen tarafından sınıf için grup olarak yapıyoruz. Tabi ki duruma göre, birebir öğrenci koçluğu da yapıyoruz.
Her yıl eğitim verdiğiniz öğrencileriniz içerisinde başarılı olanların sayısı nedir?
Her insanın olduğu gibi, her öğrencinin de bilgiye dayalı donanım anlamında hazır bulunuşluk seviyesi farklılıklar gösterir. Var olan potansiyeli ortaya çıkartıp kullanmak için hazırlık süresince performanslı bir çalışma sürdürüyoruz. Her eğitim-öğretim yılında derece yapan öğrencilerimiz de oluyor. Başarı; başlangıç ve bitiş arasında kat edilmiş mesafeyle orantılıdır. Bu oranı tüm öğrencilerimiz için fark edilir ölçüde ortaya koyacak ciddiyette net çalışmalar yürütüyoruz.
Size göre iyi bir eğitimci nasıl olmalı, hangi özellikleri taşımalıdır?
Her meslek severek yapılmalı; ama öğretmenlik gerçekten gönülden yapılmalıdır. İdeal bir eğitimci, alanında yeterli bilgi birikimine sahip olmalı, mesleği ile ilgili bütün gelişmelerden haberdar olmalıdır. En zor şartlarda bile “güler yüzlü” ve “alçak gönüllü” olmayı becerebilmek de çok önemlidir. Etkileyici davranış ve konuşmaların neler olduğunu bilmesi gerekir. Zamanı en verimli şekilde kullanabilmeli, her zaman prensipli ve bilinçli hareket etmeli, hitap ettiği kitleyi “motive ederek” canlı tutmayı bilmeli, bilgisinin “etkileyici olabilmesi” için güzel bir hitabete sahip olmalıdır. Hiçbir ayırım yapmadan bütün öğrencilerine “eşit” davranmalı, başarıları ölçmede adil ve hassas olmalıdır. İyi bir eğitimci sürekli kendisini yenilemeli, bilgisayar, İnternet, yabancı dil gibi dünyaya açılan araçlardan ve teknolojik yeniliklerinden yararlanmayı bilmeli; öğrencilerle birebir diyalog içinde olmayı prensip haline getirmeli, onlarla devamlı konuşmalı ve dertlerini dinlemelidir. Öğrenciler arasında dengeli, olumlu ve tutarlı davranışlar sergilemeli, düşüncelerini davranışları ile bütünleştirebilmeli, davranış ve konuşmaları ile örnek teşkil etmelidir. Bizler, Delta Öğretim Kursu’nda, eğitimcilerimizin bu özellikleri taşıyor olmalarına önem veriyor ve hassasiyet gösteriyoruz.
Okul hayatında ve yaşamda başarılı olmaları için öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?
Hedef belirleyerek düzenli, istikrarlı biçimde çalışmak, hatta çok çalışmak… Yaşamı ve günü planlayarak hareket etmek, kendini iyi tanımak, güçlü ve zayıf yönlerini bilmek, gelişime açık olmak, ilkeli olmak, sorumluluk almak, alınan sorumluluğu yerine getirmek, öğrenmenin ve başarmanın tadına varmak, yaptığı işi severek ve inanarak yapmak, insanları sevmek, onlara değer vermek ve en önemlisi ailelerini önemsemek diyebilirim. Tabii bunların yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendini ifade edebileceği, deşarj olacağı etkinlikler yapmak da mutluluğu ve başarıyı besleyip, destekleyecektir.
Üniversiteyi kazanmak için özel eğitim kurumuna kayıt olmadan da başarılı olabilmenin mümkün olduğunu düşünüyor musunuz?
Sınıfı kalabalık olan Devlet okulları var. Bir öğretmen ne kadar fedakar davranırsa davransın öğrencilerin tamamıyla ilgilenemez. Zaten, dersin büyük bölümü de öğrencileri susturmaya çalışmakla geçer. İşte bu nedenlerle oluşan açığı bizim gibi özel eğitim kurumları kapatır. Öğrenci, rastgele bir yere değil de istediği üniversitenin yetenek ve beklentilerine uygun bir bölümüne girmek istiyorsa iyi bir hazırlık süreci geçirmelidir. Öğrenci, açıklarını ancak özel eğitim kurumlarında giderebilmekte ve sınav hazırlığı dışında kapsamlı bir rehberlik hizmeti alabilmektedir. Özel eğitim kurumları, öğrencilerin meslek seçimleri konusunda da yardımcı olmaktadır. Burada birebir, tam konu anlatımı yapıyoruz. Konular anlatıldıktan sonra bunlarla ilgili çözümlere yer veriliyor. Öğrencinin tekrar yapabileceği ortamlar var. Özel eğitim kurumlarında ki kazanımların daha yararlı olduğu bir gerçek. Yapılan deneme sınavlarında, öğrenci heyecan ve motivasyon kazanarak ne durumda olduğunu görüyor. Okullarda kazanılan bilgi ile ÖSYM’nin istediği bilgi birikimi farklı. Bu bilgi birikimini de özel eğitim kurumları öğrenciye fazla zaman kaybettirmeden kazandırmış oluyor. En önemlisi de, özel eğitim kurumlarında öğrencilerimizin psikolojik özellikleri de dikkate alınarak gerilimleri azaltılıyor. Öğrenci gerçekten üniversiteyi kazanmak istiyorsa bence özel eğitim kurumuna gitmesi şart…
Bu röportajı okuyup da kayıt için başvuruda bulunan okurlarımıza, özel bir indirim yapmanız mümkün olabilir mi?
Elbette… Gazete okurları için yüzde 20 gibi ciddi bir indirim uygulayabiliriz.
Bu keyifli sohbetin gerçekleşmesine zaman ayırdığınız için teşekkür ederim
Ben teşekkür eder, yayın hayatınızda başarılar dilerim.