AHBİB BAŞKANI VEYSEL MEMİŞ: İLK YARIDA 900 MİLYON DOLARLIK İHRACAT GERÇEKLEŞTİRDİK

Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (AHBİB) Yönetim Kurulu Başkanı Veysel Memiş, 2025 yılının ilk altı ayında 899 milyon dolara yaklaşan ihracat performansı ile sektördeki istikrarlı büyümeyi sürdürdüklerini açıkladı. Başkan Memiş, “Dalgalı seyreden küresel piyasaların yanında savaşların ve krizlerin eksik olmadığı coğrafyamızda yılın ilk yarısında ortaya koyduğumuz tablo, üreticiden ihracatçıya kadar tüm zincirin özverili çalışmasının bir sonucudur.” dedi.

“Hedefimiz bu yılı, geçen yılki ihracatımızın üzerinde kapatmak”

Sektörde sezonun da başlaması ile birlikte, yılın ikinci yarısına daha güçlü bir planlama ve pazar odaklı büyüme hedefiyle girdiklerini belirten Başkan Veysel Memiş, “Ocak-haziran döneminde yakaladığımız ivmeyi koruyarak yılı bir önceki yılın üzerinde kapatmayı hedefliyoruz. Katma değerli üretim, güçlü lojistik ağlar ve nitelikli insan kaynağı ile bu hedefe ulaşacağımıza inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

AHBİB Başkanı Veysel Memiş, sektörün gelecek stratejisinde sürdürülebilir tarım, izlenebilir üretim zincirleri ve dijital pazarlama unsurlarının belirleyici olduğunu vurgulayarak şunları kaydetti: “AHBİB olarak, çevresel duyarlılığı yüksek, teknolojiye entegre üretim yapılarının kurulmasına öncülük ediyoruz. Özellikle Avrupa Birliği başta olmak üzere birçok pazarda rekabet edebilmenin yolu bu dönüşümü gerçekleştirmekten geçiyor.”

“Bakliyat, bölge ihracatımızda liderliğini sürdürüyor”

AHBİB’in ocak-haziran döneminde sektör ihracatını ürün gruplarına göre değerlendiren Başkan Veysel Memiş, bakliyat, pastacılık ürünleri ve bitkisel yağların lokomotif olmayı sürdürdüğünü kaydetti. Başkan Veysel Memiş, “Bu dönemde ihracatta en yüksek payı yüzde 22 ile bakliyat grubu aldı. 190,6 milyon dolarlık dış satım gerçekleştiren bu grup içinde 120,6 milyon dolarlık kırmızı mercimek ihracatı öne çıktı. Nohut, fasulye ve bezelye gibi diğer ürünlerle birlikte bakliyat, bölge ekonomisine önemli katkı sağladı. Söz konusu dönemde pastacılık ürünleri 175,9 milyon dolarlık ihracat hacmi ve yüzde 20’lik pay ile ikinci sırada yer aldı. Tatlı bisküvi ve gofretler 60 milyon dolarlık değeriyle öne çıkarken; makarna, kek, kurabiye ve kabartılmış mamuller grubunda da dikkat çekici artışlar kaydedildi. Yeni nesil tüketici taleplerine uygun ürün geliştirme stratejilerimizin ihracatımıza olumlu yansımalarını pastacılık grubunda açıkça görüyoruz. Yine bu dönemde, bitkisel yağlar grubunda 104,1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdik. Bu rakam, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 40’lık bir artışa işaret ediyor. Soya yağı, ayçiçeği yağı ve margarin gibi ürünlerde de önemli artışlar kaydedildi.”

“İhracatımızda Irak, Suriye ve Sudan başı çekti”

Yılın ilk yarısında bölgenin sektör ihracatını ülkelere göre değerlendiren Başkan Veysel Memiş, Irak, Suriye, Sudan, İran ve Almanya’nın başı çektiğini, bu dönemde en fazla ihracat gerçekleştirilen 15 ülke arasında yer alan Ürdün ve Rusya pazarlarında önemli artışlara imza attıklarını açıkladı. Başkan Veysel Memiş şunları kaydetti: “Bu süreçte en fazla ihracat gerçekleştirilen ülke 116,7 milyon dolarlık dış satımla Irak oldu. Irak’ı 79,1 milyon dolarla Suriye, 43,6 milyon dolarla ise Sudan takip etti. İran’a gerçekleştirilen ihracat 42,8 milyon dolar olurken, Almanya’ya ihracatımız ise 30,9 milyon dolar olarak kayıtlara geçti. En fazla ihracat gerçekleştirdiğimiz ilk 15 ülke içinde Ürdün’e yaptığımız ihracatımız bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 121 artarak 16,5 milyon dolar olurken,Rusya’ya yaptığımız ihracatımız ise yüzde 80 artarak 29,7 milyon dolara ulaştı.”

Bulgur tanıtımının Rusya’ya ihracat artışında önemli kazanımlar sağladığına dikkat çeken AHBİB Başkanı Veysel Memiş, “İhracatımızı artırmak için durmaksızın çalışıyoruz. Anadolu’muzun eşsiz lezzetlerini dünya mutfakları ile daha fazla buluşturmak için ürünlerimizi farklı ülkelerde de tanıtarak yeni ihracat bağlantıları kurmaya devam edeceğiz.” diye konuştu. (BÜLTEN)

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor