AKİB, KASIM AYINDA 1,55 MİLYAR DOLAR İHRACATA ULAŞTI

Akdeniz İhracatçı Birlikleri (AKİB), kasım ayında ihracatını yüzde 2 artırarak 1,55 milyar dolar değere taşırken hazır giyim, yaş meyve sebze, hayvansal gıda ve mobilya sektörleri çift haneli yükselişleriyle öne çıktı. En yüksek değerlere Irak, Rusya ve ABD pazarlarında ulaşan AKİB, ihracat hacminde en güçlü performansı Irak, Suriye, Belçika, Rusya ve Libya’da ortaya koydu.
AKİB, Latin Amerika, ABD ve Asya üçgeninde etkinliğini artırıyor
AKİB Koordinatör Başkanı Veysel Memiş, kasım ayında ülke geneli ihracata yüzde 7,9 oranında destek verdiklerini, ABD, Japonya ve Venezuela’daki fuar ve sektörel ticaret heyeti etkinlikleriyle uzak pazarlarda daha görünür, daha etkili ve daha rekabetçi bir konum elde etme hamlelerini hızlandırdıklarını söyledi.

Türk firmaları özel markalı ürünlerde küresel vitrine çıktı
AKİB Koordinatör Başkanı Veysel Memiş, ABD’nin Chicago şehrinde 16-18 Kasım tarihlerinde düzenlenen PLMA 2025 Private Label Show Fuarı’nda stant açarak Türkiye milli katılım organizasyonunu başarıyla gerçekleştirdiklerini belirtti. Veysel Memiş, “Akdeniz Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’mizin (AKMİB) koordinesinde PLMA 2025 Fuarı’nda temizlik, kişisel bakım, ambalaj ve ev kimyasalları alanlarında faaliyet gösteren firmaların ürün ve çözümleri tanıtıldı. Milli katılım, özel markalı ürünlerde Türkiye’nin kalite, inovasyon ve sürdürülebilirlik odaklı üretim gücünü ABD pazarında çok daha görünür kıldı. Akdeniz ihracatçıları olarak firmalarımızın küresel perakende zincirleriyle temasını güçlendirerek uzak pazarlarda kalıcı bir yer edinmesine katkı sağlayacak son derece stratejik bir adım attık.” dedi.

Gıda ihracatında Japonya ile bağlantılar güçleniyor
Başkan Veysel Memiş, hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamullerine yönelik Japonya-Tokyo Sektörel Ticaret Heyeti’nin ise lojistik incelemeler ve yoğun katılımlı B2B görüşmelerle Türk ihracatçıları için güçlü iş birliği fırsatları oluşturduğunu kaydetti. Türkiye kafilesinde 26 ihracatçı firmadan 38 temsilcinin yer aldığını ifade eden Başkan Veysel Memiş, “Tokyo’daki temaslarımız, Akdenizli ihracatçılarımızın yalnızca Japonya pazarına erişimin yanında Asya’nın tamamında daha güçlü bir ticari konumlanmayı hedefleyen uzun vadeli vizyonumuzun önemli bir halkasını oluşturdu. Akdeniz Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’mizin (AHBİB) öncülük ettiği bu stratejik program, hububat ve bakliyat sektörümüzün yüksek standartlı pazarlarda katma değerli bir oyuncu olarak konumlanmasına yönelik dönüşüm hamlemizi güçlendirdi.” diye konuştu.

Türkiye-Venezuela ticareti stratejik geleceğe yelken açtı
Ticaret Bakanlığı himayesinde 13-15 Kasım tarihleri arasında 3’üncüsünü organize ettikleri Venezuela Türk İhraç Ürünleri Fuarı’nın da iki ülke arasındaki ticari ilişkilerin derinleştirdiğini belirten Başkan Veysel Memiş, Türk markalarının Latin Amerika pazarındaki bölgesel etkisini ve sürdürülebilir büyüme vizyonunu somut bir şekilde ortaya koyduklarını belirtti. Veysel Memiş, başkent Karakas’ta düzenlenen fuara 26 kurum ve firmanın katıldığını, madeni yağ ve türevleri, mobilya, taşımacılık, temizlik ürünleri, kişisel bakım ürünleri, tarım depolama aletleri, kozmetik ürünleri, kimyevi maddeler, ulaşım başta olmak üzere tüm sektörlerin ürün ve hizmetlerini tanıttıklarını ifade etti.

Venezuela’nın makine, otomotiv yan sanayi, beyaz eşya, elektrik-elektronik, hijyen ve tekstil gibi sanayi ürünlerinde yüksek talebi olduğunu ve Türkiye’nin mevcut payının hâlâ sınırlı kaldığını söyleyen Veysel Memiş, bu boşluğun doğru stratejiyle hızla büyüyebilecek bir ihracat potansiyeli yarattığını ifade etti. Tarım ve gıda alanında ise Venezuela’nın 2024’te yalnızca ilk 15 ürün grubunda 820 milyon doları aşan ithalat yaptığını, Türkiye’nin pazar payının çoğu kalemde sınırlı kaldığını kaydeden Veysel Memiş, özellikle bisküvi-gofret ve çikolata gibi ürünlerde Türkiye’nin hızlı bir yükseliş sergileyerek Venezuela’nın en büyük üçüncü ve ikinci tedarikçisi konumuna ulaştığını dile getirdi.

“8 sektörün 5’inde artış, Orta Doğu ve yakın coğrafyada güçlü bir konumlanma yakaladık”
AKİB’in kasım ayı ihracatını sektörlere ve ülkelere göre değerlendiren Başkan Veysel Memiş, şöyle konuştu: “Yılın 11’inci ayında en çok demir-çelik, kimya ve yaş meyve sebzede ihracat yaptık. Demir çelikte 371,4 milyon dolar, kimyada 341,5 milyon dolar, yaş meyve sebzede 332,8 milyon dolar değere ulaştık. Bu sektörleri 172,1 milyon dolar değer ile hububat bakliyat, 114 milyon dolar değer ile mobilya, 76,7 milyon dolar değer ile tekstil, 46,3 milyon dolar değer ile hazır giyim ve 39,3 milyon dolar değer ile hayvansal gıda sektörleri takip etti. Kasım ayında ülke bazlı ihracat performansımız, AKİB’in özellikle Orta Doğu ve yakın coğrafyada güçlü bir konumlanma yakaladığını gösterdi. 229 milyon dolar değer ile Irak, 145,2 milyon dolar değer ile Rusya ve 68,3 milyon dolar değer ile ABD, en fazla ihracat yaptığımız ülkeler oldu. Söz konusu dönemde ihracat hacminde en güçlü artışları Irak, Suriye, Belçika, Rusya ve Libya’da yakaladık. Yüzde 75 artış sağladığımız Irak’ı, yüzde 45 artış ve 51,9 milyon dolar değer ile Suriye, yüzde 32 artış ve 18,2 milyon dolar değer ile Belçika, yüzde 26 artışla Rusya, yüzde 24 artış ve 28,9 milyon dolar değer ile Libya takip etti.”

Başkan Veysel Memiş, AKİB’in 2025 yılı Ocak-Kasım ayları arasındaki ihracatının 15 milyar 86 milyon dolar değere eriştiğini, kasım ayı itibarıyla yıllıklandırılmış ihracat tutarının ise 16 milyar 590 milyon dolar düzeyine ulaştığını sözlerine ekledi. (BÜLTEN)

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor