Aktif Eğitim’den ‘’beyin göçü’’ uyarısı

Özel Aktif Eğitim Kurumları eğitim yöneticisi Neriman İzgübarlar, ‘Z kuşağı’ tabir edilen neslin çok akıllı, çalışkan ve sorgulayan gençlerden oluştuğunu ifade ederek, ‘’Hepsinin hayalinde bilgisayar mühendisi, yazılım mühendisi vs. olmak gibi hedefler var. Çoğu da hedeflerine gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip; ancak yakın gelecekte bu gençlerimize istihdam ortamı sağlanmazsa, yurt dışına beyin göçü dalgası gerekleşmesi muhtemel görünüyor’’ dedi.

***

Eğitim yöneticisi Neriman İzgübarlar ile yaptığımız sohbette; çalışma sistemlerini, stratejilerini ve Z kuşağının geleceğini konuştuk

Aktif Eğitim ile tam başarı

ÖZEL İNDİRİMDEN FAYDALANMAK İÇİN: 0 (533) 625 08 24 

Röportaj: Yener EKİNCİ

ADANA (BÖLGE) – Hayalinizdeki üniversitenin öğrencisi olabilirsiniz. Kiminiz için bu söz kulağa erişilmesi zor geliyor olabilir; ancak disiplinli çalışma ve motivasyonla bu hayalin gerçeğe dönüşmesi imkansız değil. Yaptığımız araştırmalara göre, istediği üniversitede istediği bölümü kazanan öğrencilerin yüzde 95’i, özel öğretimden geçerek istedikleri başarıya ulaşmış. Peki, özel öğrenim görmek maddi açıdan külfetli mi? Hangi şartla hizmet veriliyor? Özel öğrenim veren kurumların belirlediği stratejiler nelerdir? Bu soruların cevabını almak üzere Turgut Özal Bulvarı, Ramazanoğlu Cami karşısında yer alan Özel Aktif Eğitim Kurumu’nu ziyaret ettik. Her yıl derece yapan başarılı öğrenciler çıkararak dikkatleri üzerine çeken kurumun yöneticisi Neriman İzgübarlar, sorularımıza içtenlikle yanıtlar verdiği gibi bununla da kalmayıp ricamızı geri çevirmedi ve röportajı okuyup da kuruma kayıt olmak isteyenlere yüzde 25 gibi ciddi bir indirim uygulama nezaketi gösterdi. Okurlarımız adına kendisine teşekkür ediyoruz. İşte o röportaj;

Kısaca sizi tanımakla sohbetimize başlayabilir miyiz?

Adana’da, 1980 yılında dünyaya geldim. Sırasıyla; Hürriyet İlkokulu, Sakarya Ortaokulu, PaksoyKız Lisesi ve Çukurova Üniversitesi Çocuk Gelişimi Bölümü’nden mezun oldum. 13 yıldan bu yana, özel eğitim sektöründe kurum işletmeciliği görevini yürütüyorum. Evli ve iki çocuk annesiyim.

Kurum olarak hangi şartlarda ve imkanlarda hizmet veriyorsunuz?

Aktif Eğitimi Kurumları, 2008 yılında, 4 öğrenci ile hizmete başladı. Ağırlıklı olarak çocuklarımızı ve gençlerimizi LGS, TYT ve AYT sınavlarına hazırlamak üzerine faaliyet gösteriyoruz. VİP özelliğimizi bozmadan, toplamda 320 öğrenci kapasitesine sahibiz ve her yıl kapasitemize yakın sayıda öğrencinin geleceğe dair hedeflerine ulaşmasına yardımcı oluyoruz. Biri Turgut Özal Bulvarı diğeri Huzurevleri Mahallesi’nde yer alan iki binamızda 39 derslik ve her branştan olmak üzere 45 kişilik eğitimci kadrosu yer alıyor. 4 ve 8 kişilik her bir sınıfımızda, her öğrencimize tek kişilik sıralarda öğrenim veriliyor.

Kurumsal misyon ve vizyonunuzu nasıl tanımlıyorsunuz?

Aktif Eğitim Kurumu, eğitim alanındaki tecrübeleriyle bilinen, eğitimin bir ülke için önemli güç olduğuna inan eğitimciler desteğiyle kurulmuştur. Kurumumuz, profesyonel iş disiplinini ilke edinmiş, evrensel bilgiyi güncel bilgilerle pekiştirmiş ve en önemlisi Atatürk ilke ve inkılaplarını benimsemiş bir kurumdur. Buna bağlı kalarak amacımız; her öğrencimizin ihtiyaç ve donanımlarına yönelik çalışmalar üreten, her dönem büyüyen ve değişen eğitim gelişmelerini araştıran, yönlendiren ve bu gelişmeleri hızlıca uygulayan, eğitimde sistemli ve istikrarlı çalışmanın önemine inanan bu inanca ortam hazırlayıp uygun imkanlar sağlayan, öğretmenlerine değer yaratmayı ilke edinip öğretmeyi ve başarıyı ön planda tutan, temel değerlerimiz doğrultusunda disiplin, dürüstlük, iş ahlakı ve başarıdan taviz vermeyen bir eğitim kurumu olmaktır. Eğitim ve öğretimi çağdaş bir anlayışla sürdürerek, vatanını seven öz güvenli, üreten ve fark yaratan nesiller yetiştiren, ülkesine eğitimde katkı sağlayan bir kurum olma yolunda, her yıl başarılı mesafeler kat ederek ilerliyoruz.

Kurum olarak belirlediğiniz stratejileriniz nelerdir?

Doğru kariyer planlarıyla öğrencilerimizi tam donanımlı üniversite hayatına hazırlar, kişisel ve toplumsal hedeflere sahip, aranan ve tercih edilen bireylere dönüştürmeyi hedefleyerek, çağımızın bilimsel ve teknolojik gelişmelerine açık, kendine güvenen duyarlı ve saygılı nesiller yetiştirmeyi kendimize ilke edinmekteyiz. “Her fert bir değerdir” düşüncesinden yola çıkarak bireyleri toplumsal alanda çağdaş ve kültürel gelişmeler doğrultusunda hayata donanımlı bir şekilde hazırlamak, kurumsal hedeflerimizin temelini oluşturmaktadır. Şöyle ki bu hedef doğrultusunda alanında uzman eğitmenlerimiz ile sürekli yenilenen eğitim içeriklerini şartlar ne olursa olsun öğrencilerimize eksiksiz olarak sunmaktadır.

Özel eğitim sektöründe öncü ve nitelikli bir eğitim hizmeti veriyorsunuz. Bu başarıya nasıl ulaştınız?

Oluşturduğumuz yapının kurumsallaşması ve sürekliliğinin sağlanması sürecinde en önemli unsurun, donanımlı ve eğitime gönül vermiş eğitimcilerle birlikte olmak, bütün ekibi “sürekli iyileştirme ve gelişim” ilkesi etrafında toplamak olduğuna inanıyorum. Biz, özenle bir araya getirdiğimiz insan gücü kaynağımızın etkin bir biçimde çalıştırılması için, bütün ekibi açık iletişim, öz değerlendirme, paydaşlardan geri bildirim alma ve sürekli iyileştirme gibi bazı temel değerlerin etrafında birleştirmeyi önemsedik. Biz iyi bir ekip kurduk, birbirimize güvendik, birlikte önemli çalışmalara, başarılara imza attık. Anne babaların bizlere emanet ettikleri en kıymetli varlıklarına ilişkin olarak aldığımız sorumluluğun bilincinde olarak bugünlere geldik.

Ebeveynler ve öğrenciler neden sizi tercih etmeliler?

En başta disiplini ve öğrencinin öğrenim takibini ön planda tutan bir anlayışa sahibiz. Kuruma giren her öğrencinin dış Dünya ile bağlantısı tamamen kesilir ve ona ulaşmak isteyen ebeveyni bizi arayabilir. Rehberlik uzmanımız tarafından sınıfça ve bireysel olarak yapılacak oryantasyonlarla birlikte başlayacak olan süreçte;

*Uzman öğretmenlerimizce müfredat konularının anlatımıyla,

*Konu anlatımları devam ederken ödevlendirmelerin yapılması ve konu bitiminde yapılan tarama sınavlarının uygulanmasıyla,

* Sınıfça ve gerektiğinde kişiye özel çalışma programlarının hazırlanmasıyla ve ayrıntılı sınav analizleriyle,

*Ödev takibinin günlük olarak yapılmasıyla ve gelişimin gözlenmesiyle,

*Uzman öğretmen kadrosunun desteğiyle, öğrencinin konu eksiklerinin tamamlanmasıyla ve hazır bulunuşluk seviyesinin arttırılmasıyla,

*Sınava hazırlık oryantasyonlarıyla zamanı verimli kullanarak, etkili bir çalışmanın yürütülmesinin sağlanmasıyla,

*Sınav tarihine yaklaşan zaman öncesinde çalışma kamplarımızdaki çalışma tempomuzla,

*Geniş-ferah, temiz-hijyenik, projeksiyonlu-teknoloji destekli dersliklerimizde sınav hazırlığımızı tamamlıyoruz.

Adana’da, özel kurs sayısı çok fazla. Size göre tercih yapmadan önce hangi kriterleri esas almalıyız?

Mutlaka geçmiş yıllarda o kursa giden bir referans aramalısınız. Ayrıca, çok net bir şekilde hangi derslerin haftalık kaç saat olacağını, öğretmenlerin tecrübesini, ders harici etüt ve soru çözme ofislerini net bir şekilde öğrenmelisiniz. Sınav sistemlerinde tecrübeli öğretmenlerin yer alması verimlilik ve yararlılık açısından daha çok tercih edilmelidir.  Rehberliğin ne şekilde yapıldığını da mutlaka sorgulamalısınız. Burada, öğrenci koçluğu diye bir ders ayırıyor ve belirlenen öğretmen tarafından sınıf için grup olarak yapıyoruz. Tabi ki duruma göre, birebir öğrenci koçluğu da yapıyoruz.

Her yıl eğitim verdiğiniz 320 öğrenci içerisinde başarılı olanların sayısı nedir?

Yüzde 98’in altına düşmüyoruz. İyi eğitimci, iyi yayın ve disiplin verdiğimiz zaman öğrencilerimizden karşılığını mutlaka alıyoruz. Geri kalan yüzde 2’lik kesimi ise başarısız olarak tabir edemeyiz aslında… İstedikleri bölümü kazanamadıkları için bir yıl tekrar yapıyorlar.

Size göre iyi bir eğitimci nasıl olmalı, hangi özellikleri taşımalıdır?

Her meslek severek yapılmalı; ama öğretmenlik gerçekten gönülden yapılmalıdır. İdeal bir eğitimci, alanında yeterli bilgi birikimine sahip olmalı, mesleği ile ilgili bütün gelişmelerden haberdar olmalıdır. En zor şartlarda bile “güler yüzlü” ve “alçak gönüllü” olmayı becerebilmek de çok önemlidir. Etkileyici davranış ve konuşmaların neler olduğunu bilmesi gerekir. Zamanı en verimli şekilde kullanabilmeli, her zaman prensipli ve bilinçli hareket etmeli, hitap ettiği kitleyi “motive ederek” canlı tutmayı bilmeli, bilgisinin “etkileyici olabilmesi” için güzel bir hitabete sahip olmalıdır. Hiçbir ayırım yapmadan bütün öğrencilerine “eşit” davranmalı, başarıları ölçmede adil ve hassas olmalıdır. İyi bir eğitimci sürekli kendisini yenilemeli, bilgisayar, İnternet, yabancı dil gibi dünyaya açılan araçlardan ve teknolojik yeniliklerinden yararlanmayı bilmeli; öğrencilerle birebir diyalog içinde olmayı prensip haline getirmeli, onlarla devamlı konuşmalı ve dertlerini dinlemelidir. Öğrenciler arasında dengeli, olumlu ve tutarlı davranışlar sergilemeli, düşüncelerini davranışları ile bütünleştirebilmeli, davranış ve konuşmaları ile örnek teşkil etmelidir. Bizler, Aktif Eğitim Kurumları’nda, eğitimcilerimizin bu özellikleri taşıyor olmalarına önem veriyor ve hassasiyet gösteriyoruz.

Okul hayatında ve yaşamda başarılı olmaları için öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?

Hedef belirleyerek düzenli, istikrarlı biçimde çalışmak, hatta çok çalışmak… Yaşamı ve günü planlayarak hareket etmek, kendini iyi tanımak, güçlü ve zayıf yönlerini bilmek, gelişime açık olmak, ilkeli olmak, sorumluluk almak, alınan sorumluluğu yerine getirmek, öğrenmenin ve başarmanın tadına varmak, yaptığı işi severek ve inanarak yapmak, insanları sevmek, onlara değer vermek ve en önemlisi ailelerini önemsemek diyebilirim. Tabii bunların yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendini ifade edebileceği, deşarj olacağı etkinlikler yapmak da mutluluğu ve başarıyı besleyip, destekleyecektir.

Üniversiteyi kazanmak için özel eğitim kurumuna kayıt olmadan da başarılı olabilmenin mümkün olduğunu düşünüyor musunuz?

Sınıfı kalabalık olan Devlet okulları var. Bir öğretmen ne kadar fedakar davranırsa davransın öğrencilerin tamamıyla ilgilenemez. Zaten, dersin büyük bölümü de öğrencileri susturmaya çalışmakla geçer. İşte bu nedenlerle oluşan açığı bizim gibi özel eğitim kurumları kapatır. Öğrenci, rastgele bir yere değil de istediği üniversitenin yetenek ve beklentilerine uygun bir bölümüne girmek istiyorsa iyi bir hazırlık süreci geçirmelidir. Öğrenci, açıklarını ancak özel eğitim kurumlarında giderebilmekte ve sınav hazırlığı dışında kapsamlı bir rehberlik hizmeti alabilmektedir. Özel eğitim kurumları, öğrencilerin meslek seçimleri konusunda da yardımcı olmaktadır. Burada birebir, tam konu anlatımı yapıyoruz. Konular anlatıldıktan sonra bunlarla ilgili çözümlere yer veriliyor. Öğrencinin tekrar yapabileceği ortamlar var. Özel eğitim kurumlarında ki kazanımların daha yararlı olduğu bir gerçek.  Yapılan deneme sınavlarında, öğrenci heyecan ve motivasyon kazanarak ne durumda olduğunu görüyor. Okullarda kazanılan bilgi ile ÖSYM’nin istediği bilgi birikimi farklı. Bu bilgi birikimini de özel eğitim kurumları öğrenciye fazla zaman kaybettirmeden kazandırmış oluyor. En önemlisi de, özel eğitim kurumlarında öğrencilerimizin psikolojik özellikleri de dikkate alınarak gerilimleri azaltılıyor. Öğrenci gerçekten üniversiteyi kazanmak istiyorsa bence özel eğitim kurumuna gitmesi şart…

Gün boyu birlikte vakit geçirdiğiniz ‘Z kuşağı’ tabir edilen nesli tanımlamak için neler söyleyebilirsiniz?

Z kuşağı olarak da adlandırılan neslin ortak özelliklerinden biri teknolojiye olan düşkünlükleri. İnternet ve sosyal medya onların hayatında önemli bir yer tutuyor. Kısa bir süreliğine de olsa “çevrimdışı” kalmak, hayatta bir şeyleri kaçırıyormuş duygusuna kapılmalarına ve bundan dolayı huzursuz olmalarına neden oluyor. İçinde bulundukları çevre koşulları nedeniyle Z kuşağının önceki kuşaklara göre IQ’ları daha yüksek. Birden fazla işi eşzamanlı olarak yürütebilme becerisine sahipler; fakat eski öğrencilere göre biraz daha rahat davranıyorlar ve telkinlerle ders çalışıyorlar. Mühendis, doktor veya hemşire olmak istiyorlar; ancak çoğunun hayalinde ve hedefinde yurt dışı var. Öğrencilerimizin neredeyse tamamına yakını Amerika ve Avrupa ülkelerinde kalifiye eleman olmayı arzuluyor. Çoğu da hedeflerine gerçekleştirebilecek kapasiteye sahip. Yakın gelecekte bu gençlerimize istihdam ortamı sağlanmazsa, yurt dışına beyin göçü dalgası gerekleşmesi muhtemel görünüyor.

Asgari ücretle çalışan biri de sağladığınız imkanlardan çocuğunu faydalandırabilir mi?

Kuruluş amaçlarımızdan biri de etki ettiğimiz öğrencilerimizin tamamının eşit eğitim almasıydı. Maddi durumu kısıtlı öğrencilerin de sağladığımız imkanlardan faydalanmasını istedik. Para kazanma amacı gütmüyoruz. Arzumuz öğrenci yetiştirmek. Zaten, portföyümüzün çoğunluğunu memur ve işçi gibi orta kesim sınıfından olan ebeveynler oluşturuyor. Bunun yanı sıra; babası fabrikatör olan, bürokrat olan öğrencilerimiz de var. Hepsine aynı eğitimi veriyoruz. Herkesin bütçesine göre ödeme planları belirliyor, asgari ücretlinin bile zorlanmaması için elimizden gelen gayeti gösteriyoruz.

Bu röportajı okuyup da kayıt için başvuruda bulunan okurlarımıza, özel bir indirim yapmanız mümkün olabilir mi?

Elbette… Gazete okurları için yüzde 25 gibi ciddi bir indirim uygulayabiliriz.

Bu keyifli sohbetin gerçekleşmesine zaman ayırdığınız için teşekkür ederim

Ben teşekkür eder, yayın hayatınızda başarılar dilerim.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor