ANAKENTİN SAYIN MECLİS ÜYELERİNE SESLENİYORUZ

Saygıdeğer Meclis Üyesi hemşerim,

1963’ten bu yana Adana Basınında bazen sürekli, bazen aralıklarla köşe yazdım. Binlerce yazımın belki üçü, belki beşi dışındakinin tamamı Adana oldu. Adanamızı geçmişi ve doğası ile tanıtan 60 televizyon programı yaptım. Digitürk bunların pek çoğunu 18 ülkede yayınladı. Dört gün önce de belirtmiştim; dokuzu dolduğu için halen 10’uncu pasaportumu taşıyorum. Avusturalya hariç tüm kıtalarda 67 ülke gezdim. Gezilerim öyle rehber eşliğinde üç-beş günlük turistik temaşa olmadı; işim gereği, ülkelerde kent-kent, kasaba-kasaba, köy-köy dolaştım. Batının akla gelebilecek her kentinde defalarca bulunduğum gibi, Ortadoğu ve Uzakdoğuyu da yakından tanıdım.

Gördüklerime dayanarak, Turgut Özal Bulvarı’na tramvay sisteminin kurulmasını Adanamızın günü ve geleceği adına son derece sakıncalı gördüğümü yazdım. Sosyal Medyada bu yazım inanılmaz ilgi gördü. Sağduyuya dayalı yorumların bir kısmını iki gün üst üste yayınladım. Pazartesi de, görüşümü destekleyen okurlarımın iisim listesini vereceğim.

Denildi ki; Raylı sistemin üniversiteye metro üzerinden ulaşması, Kuzeyden binen birinin Güneyi dolaşarak tekrar Kuzeye gelmesiyle mümkün olabilir. O nedenle Özal’dan geçecek hat, doğrudan Üniversite yönüne dönebilir. Yol kısalır.

HAYIR!.. YOL KISALMAZ!..

Kısalmaz çünkü tramvay metro gibi hız yapamaz. Normal kent trafiğine uymak, örneğin kırmızıda durmak, hatta yaya geçidinde ağırlamak zorundadır. Metro ise hiçbir noktada kent trafiği ile karşılaşmaz. O nedenle hızlıdır, güvenlidir. Şöyle diyelim; metro, şimşek hızında koşabilen küheylan ise, hantal tramvay olsa olsa topal eşek sayılır. Yani, Kuzeyden binen kişi tramvaydan çok önce son durağa yetişecektir.

Tekrar belirtmekte yarar var; tramvay, Özal Bulvarındaki yetişkin çift sıra ağaçlı geniş kaldırımların daraltılması ve güzelim refüjün yok edilmesi demektir.

CUMHURBAŞKANIMIZ SÖZ VERMİŞTİ ZATEN

Madem hantal tramvay yatırımı için kaynak bulunabiliyor, bu kaynak neden Kabaktepe-Balcalı arası Metro Projesi için harcanmasın? Bu projenin on yıl önce Devlet Yatırım Listesinde yeri vardı ve ihale dosyası hazırdı. Başkan Durak görevden alınınca yerine gelenler rafta bıraktı. Öyle ki, 2600 kişilik belediye kadrosunu şişirdikçe şişirdiler ve gelirler maaşa bile yetmeyince, “Ne yapalım, metro borcu yüzünden sıkıntıdayız” demek kolaylarına geldi adeta. Yapılabilseydi, bugün 25-30 bin yolcu taşıyan metroda, günlük yolcu sayısı 250 – 300 bini bulacak ve sistem esaslı kara geçebilecekti. Olmadı…

Bari şimdi, sağduyu harekete geçirilerek bu proje en kısa zamanda ele alınmalı. Dün, kelimesi kelimesine ve belgesiyle sunmuştum; Cumhurbaşkanımız önceki seçimin ilk propaganda gezisi için Adana’daydı. Konuşmasında, metromuza da değindi ve “Metronun ilk kısmı tamamlandı. Önümüzdeki dönemde de devamını inşallah gündemimize alacağız” şeklinde konuştu.

Cendere tabiri az gelir; bugün ihtiyacının en az beş misli sayılabilecek kadroyu beslemek zorunda kalan belediyemizi yönetmek hiç de kolay değil. Başkan Karalar’ın başını kaşıyacak, hatta derin nefes alacak saniyesi bile yokken, sağduyuyu harekete geçirmek siz değerli meclis üyelerimize düşen görevdir.

İnanıyorum ki, geçmiş yıllarda olduğu gibi, şimdi de, particilik yapmadan, Adana için omuz omuza, gönül gönüle davranacaksınız.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor