AOSB’de ‘Trade Map ve Dış Ticaret Pazar Analizi’ eğitimi
AOSB’de sanayicilere ve dış ticaret departmanı
çalışanlarına ihracatın incelikleri, ipuçları ve Trade Map sitesiyle dış
ticaret pazar analizinin nasıl yapılacağı anlatıldı.
ADANA (BÖLGE)-Adana Hacı Sabancı Organize Sanayi Bölge Müdürlüğü ve Adana
Sanayi Odası (ADASO) iş birliğinde, ihracat yapan firmalara, dış ticaret
istatistiklerini, ülke analizlerini ve trendlerini doğru ve güncel olarak
sunan, Trade Map sitesinin kullanım ve dış ticaret pazar analizi eğitimi
verildi.
Sanayiciler ile dış ticaret departmanları çalışanlarına yönelik
düzenlenen “Trade Map Web Sitesi Kullanımı ve Dış Ticaret Pazar Analizi” konulu
eğitim AOSB Ceyhan Salonunda gerçekleştirildi.
ADASO Projeler Birim Sorumlusu Gülhan Özdemir’in konuşmacı olarak
katıldığı eğitimde, günümüzde ihracatta pazar analizi yapmanın ve güçlü bir
istihbarata sahip olmanın büyük önem taşıdığına değinildi.
Ülkelerin ithalat-ihracat verilerini doğru, güvenilir ve güncel olarak
yayınlayan, ihracat yapan firmaların analiz çalışmalarını kolaylaştıran Trade
Map sitesinin kullanımını anlatan Gülhan Özdemir, ‘’ Trade Map,
Uluslararası Ticaret Merkezi tarafından, dış ticaret ile ilgili kurum ve
firmalara istatistiki veriler sağlayarak doğru ve güncel dış ticaret
bilgilerine ulaşmalarını sağlayan bilgi servisi hizmeti sunmaktadır’’
dedi.
Dünya Ticaret Merkezi tarafından tanımlı 220 ülkenin 5.300 ürününe GTİP
bazında ve 2001 yılına kadar geriye dönük olarak yıllık, çeyrek ve aylık dönemler
şeklinde ulaşılabildiği Trade Map sitesinin, kolay kullanımı ile kullanıcı
dostu ve hedef odaklı bir kaynak olduğunu dile getiren Özdemir, şunları
kaydetti:
‘’Online veri tabanı üzerine kurulu olan Trade Map, dünyadaki uluslararası
ticaret uzmanları tarafından başvurulan kaynakların başında gelmekte,
kullanıcılara ürün ve pazar analizi yaparken doğru bilgiye ulaşmada kolaylık
sağlamaktadır. Aynı zamanda, ürün bazında, ortalama fiyat bilgisi, tedarikçi
ülkelere olan ortalama uzaklık, tedarikçi yoğunluğu gibi, ihracat uzmanlarının
pazar analizlerini güçlendiren ilave verilere de kolaylıkla ulaşmayı
sağlamaktadır.’’
‘’İhracatta En Zayıf Halka
Kadar Güçlüyüz’’
Gülhan Özdemir, günümüzde ihracat yapan firmaların stratejik düşünmek
zorunda olduklarını, bunun da analiz ve pazar araştırması yaparak mümkün
olabileceğini ifade etti. ‘’İhracatta En Zayıf Halka Kadar Güçlüyüz’’ diyen
Özdemir, şöyle devam etti:
‘’Dış ticaret uzmanları, hedef pazar olarak seçtikleri ülkelerdeki trendlerini
ve bu ülkelerdeki müşterilerinin segmentlerini çok iyi biliyor olmalılar.
Türkiye ile seçilen hedef ülke arasındaki ikili anlaşmalar, politikalar ve
belgelendirme konusundaki standart uygulamalar çok iyi öğrenilmelidir. Aynı
zamanda ilgili pazar ülkenin başka bir ülkeye pazarda kolaylık verip
vermediğini veya zorluk çıkarıp çıkarmadıklarını yani Türkiye’nin o ülkeye
yapacağı ihracattaki avantajının olup olmadığını da ancak diğer ülkelerde ki
çalışmaları değerlendirilerek edinilebilir. Bu da uzun vadede çalışma
gerektirir.”
Firmaların, ihracatta başarılı olması için mutlaka AR-GE ve ürün
geliştirme çalışmalarına da ağırlık vermeleri gerektiğinin altını çizen Gülhan
Özdemir, eğitim sonunda katılımcıların sorularına da yanıt verdi.