Ayhan Barut, Suriyeli öğrencilerle ilgili Meclis Araştırması istedi
ADANA(BÖLGE)- Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Adana Milletvekili
Ayhan Barut, Suriyeli öğrencilerin eğitimi için açılan Geçici Eğitim
Merkezlerinin (GEM) kapatılması ve buralarda kayıtlı öğrencilerin diğer
okullara yönlendirilmesiyle birlikte eğitimde yaşanan sorunların katlanarak
büyüdüğünü söyledi.
“SORUNLAR TESPİT EDİLSİN, ÖNLEM ALINSIN”
Sınıfların 75 kişilik mevcuda ulaştığını, okulların fiziki şartlarının bu
haliyle eğitim öğretime imkan vermediğini aktaran Barut, “Suriyeli
sığınmacıların çocuklarının eğitim öğretim sistemimize entegre olmalarında
karşılaşılan sorun ve sıkıntılar ile, başta dil sorunu ve sosyal kültürel
yaşanan olumsuzlukların belirlenmesi, okul idari personelinin, öğretmenlerin ve
Türk öğrenci ve velilerin karşı karşıya kaldıkları sorunların araştırılarak
tespit edilmesi ve gerekli önlemlerin alınması amacıyla Anayasamızın 98’nci,
Türkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünün 104 ve 105’nci maddeleri gereğince
Meclis Araştırması açılmasını istiyoruz” dedi.
GEÇİCİ EĞİTİM MERKEZLERİ KAPATILDI
Türkiye’de bulunan Suriyeli çocukların eğitiminde başta dil engeli olmak üzere,
sosyal ve kültürel çok fazla sorun yaşandığına dikkat çeken Ayhan Barut,
şunları söyledi:
“Son dönemde ise okullara kayıt sırasında yaşanan sorunlar Türk öğrenci ve
veliler açısından büyük huzursuzluklara neden olmaktadır. Özellikle Suriyeli
öğrencilerin eğitimi için açılmış olan Geçici Eğitim Merkezlerinin (GEM)
kapatılması ve buralarda kayıtlı öğrencilerin diğer okullara yönlendirilmesi
sorunların artarak devam etmesine ve daha büyük sıkıntıların yaşanmasına meydan
vermiştir. Örneğin Suriyelilerin yoğun olarak bulunduğu Adana ilimizin güney
mahallelerinde 2019 – 2020 Eğitim Öğretim Yılı başlangıcında okullarda kayıt
nedeniyle büyük bir yığılma gözlenmektedir. Adana nüfusunun yüzde 10.73’üne
tekabül eden 238 bin 234 Suriyelinin yaşadığı ilimizde Suriyeli çocukların
yoğun olarak kayıt yaptırdıkları güney mahallelerimizdeki okullarımızda sınıf
mevcudundan, eğitim öğretim kalitesine pek çok alanda kaos ve kargaşa
yaşanmaktadır. Bu yığılma okullarımızın eğitim öğretim kalite, seviye ve niceliğini
olumsuz etkileyeceği gibi güvenlik açısından da büyük mağduriyet
doğurmuştur.”
“BAZI SINIFLARDA SURİYELİ ÖĞRENCİ SAYISI DAHA FAZLA”
Bazı okullarda sınıf mevcudunun 75 öğrenciye ulaştığına dikkat çeken Ayhan
Barut, şöyle konuştu:
“Okullarımızda sınıf mevcudunun 75 öğrenciye kadar çıkması, bazı
sınıflarda Suriyeli öğrencilerin sayısının Türk öğrencilerden daha fazla sayıda
kalması, eğitim mensubu öğretmenlerimizin, okul idari yönetimimizin ve öğrenci
velilerimizin tepkisine neden olmaktadır. Adana özelinde yaşanan bu
olumsuzluklar Suriyelilerin ülkemizin 81 ilindeki varlığını dikkate aldığımızda
genel bir sorun teşkil etmektedir. Eğitim öğretimde yaşadığımız temel
sorunların çözümünü beklerken eğitim camiamıza yeni sorun ve sıkıntılar
eklenmesi kabul edilir bir politika değildir. Toplumda Suriyeli
çocukların okul kayıtlarına karşı verilecek prim tutarlarının iddia edilmesi,
GEM’lerin kapatılarak gelişi güzel karma sınıfların oluşturulması,
okullarımızın fiziki şartlarının ve ortak kullanım alanlarının yetersizliğinin
baş göstermesi, eğitimin temel taşı öğretmenlerimizin çaresiz bırakılması,
hatta bazı okul yöneticileri tarafından baskı ve sindirme yoluna gidilerek
mobbinge tabi tutulması ve okullarda iç ve dış güvenliğin sağlanamaması gibi
çok ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Çözüm ikili öğretim kesinlikle değildir.
Ayrıca laboratuvar, işlik kapatma gibi pansuman çözümler, söz ettiğimiz temel
sorunları ortadan kaldırmaz. Ayrıca ikili öğretime geçilmesi halinde geçmişte
norma düşen öğretmenleri hangi vicdanla açıklayacaksınız? Bu nedenlerle
sorunların araştırılarak tespit edilmesi ve gerekli önlemlerin alınması
amacıyla Meclis Araştırması açılmasını talep ediyoruz.”