BELİRSİZLİK SÜRÜYOR

6 Şubat tarihinde meydana gelen asrın felaketinin yaraları sarılmaya çalışılırken deprem bölgesinde sınavlara hazırlanmaya çalışan öğrenciler için halen daha gözle görülür bir düzenleme yapılmadı.
Belirsizlik içinde sınavlara konsantre olmaya çalışan adaylar, kendilerine yapılacak pozitif bir ayrımcılığı bekliyorlar.
Deprem felaketi ile birlikte alt üst olan öğrenciler mevcut koşullarına sınavlarına hazırlanmaya devam ederlerken kendileri için yapılacak güzel haberleri de bekliyorlar.
Herkesin de malumu olduğu üzere deprem kabusu ile birlikte çok sayıda kişi evini kaybetti yada evlerini terk ederek akrabalarının yanlarına sığınmak zorunda kaldılar.
Bu süreçte herkes can korkusu yaşarken sınavlara hazırlanan adayların dersleri ile bağları bir ara tamamen koptu. Sonrasında durumlar biraz düzelmeye başlayan çadırlarda yaşayanlar çadırlarında, konteynerlerde yaşayanlar konteynerlerinde, evlerine girebilenler ise evlerinde yeniden kendilerine ders çalışma alanı oluşturmaya çalıştılar.
Bir yandan her an hissettikleri deprem korkusu, bir yandan yaşanan travma altında ders çalışmaya çalışan öğrenciler için şuana kadar elle tutulur bir düzenleme yapılmadı.
Sadece sınavlara hazırlanan TÜM ÖĞRENCİLER 2.dönem konularından muaf tutuldular.
Özellikle altını çizdiğim üzere TÜM ÖĞRENCİLER, muaf tutuldular.
Yani deprem kabusu yaşamış yaşamamış fark etmeksizin her adaya bu kıyak geçildi. Ancak olan yine depremzede çocuklara oldu.
Çünkü onlar evsiz barksız kaldılar, onlar derslerinden koptular, okulları, etütleri, kursları onların yıkıldı. Onların ders çalışma alanları yok oldu.
Ancak diğer adaylarla aynı hak tanındı kendilerine…
Bu depremzede çocuklara bir hak değil, deprem korkusu yaşamayan diğer adayların yarışta daha önde olabilmeleri onlara yapılan bir pozitif ayrımcılık oldu.
Depremzede çocuklar, bu güne kadar yapılmayan düzenlemenin sınav şunun şurasında az bir zaman kala yapılmasını istiyorlar.
En azından sınava biraz streslerini atmış olarak, mutlu olarak girmek istiyorlar.
Her türlü olumsuzluğu yaşayan bu çocukların sesini lütfen duyun ve onlara hak ettikleri ayrıcalıkları tanıyın.