BU İHANETİ ENGEL OLMAK ZEYDAN BAŞKAN’A DÜŞER

Engel olunuz Sayın Başkan, bu ihanete yol vermeyiniz.

Züccaciye mağazasında fil gezdirmek isteyenlere taviz vermeyiniz. Tereyağlı baklavaya şerbet yerine biber salçası dökmeye kalkanları durdurunuz. Baş ağrısını kafaya tokmak indirerek yok etme çabalarını boşa çıkarınız…

İnşallah hayal ürünüdür; duyduk ki Turgut Özal Bulvarında tramvay işletilmesi için teşebbüsler varmış. Şayet gerçekse, önü-ardı hesaplanmamış, çağdaş şehircilik ve kent estetiği ilkeleriyle taban tabana karşıt  düşüncedir.

Paris’in Champs d’elysee’sinden daha uzun, daha geniş, daha görkemli Turgut Özal Bulvarını tramvayla birlikte anmak bile cehalettir, rezalettir, şenaattir, ihanettir, cinayettir.

YAPMAK DEĞİL, YIKMAK

Sayın Başkanım, tevazuu bırakıyorum; Diğerleri dolduğu için onuncu pasaportumu taşıyorum Torunlarım 67 ülke gezdiğimi hesaplamış. Avusturalya hariç her kıtada sayısız şehirde  iş icabı günlerim geçti. Milano’yu, Budapeşte’yi, Tahran’ı, Taşkent’i, Amman’ı, Manchester’i, Brüksel’i, Manhattan’ı, Frankfurt’u ve daha pek çok kenti turist gezdirecek kadar iyi bilirim… Bu kentlerden bazıları 200 yıldır nüfus artışıyla karşılaşmazken bazıları da kabarmaya başlayan süt gibi şişip duruyor.

Kısadan geçeceğim; bütün bu gördüklerime dayanarak rahatlıkla söyleyebilirim ki, Adana’mızın Özal Bulvarı, dünya ölçüsünde değer taşımakta. Lanet olası üst geçitlerle yanağına ustura vurulmuş güzel kadın yüzüne döndürüldüyse de geniş ve çift sıra ağaçlı kaldırımları, zarif refüjleriyle belli düzeye sahip. Değerini, yabancı konukları gezdirirken fark ediyoruz. Biz, kanıksamış durumdayız.

Tramvay, toplu taşıma adına pek az bir katkı getirebilir belki ama Adana’nın prestij şeridini parça-pincik eder. Trafiğe de sıfır fayda verir çünkü tramvay da tıpkı diğer araçlar gibi lambalara uymak, kırmızıda durmak zorundadır. Konya ve Kayseride sayısız tramvay kazaları olagelmektedir. Sıkıntı mı var? Amenna!.. Fakat çözüm diye tramvayı gündeme almak kaş yapayım derken iki gözü çıkarmak gibidir. Türkiuye’de pek az yerde ve ancak kısa mesafelerde görülebilen yetişkin ağaçlı geniş kaldırımları daraltıp yazık etmeyin. Gözlere görsel ziyafet çeken refüjlere kıymayın.

Tramvay’la kentin canına okumak yerine, bu hatta çalıştırılmak üzere alınacak 20-30 körüklşü otobüs tramvaydan gelecek rahmeti karşılayabilir. Adana, bu kadarını rahatlıkla yapacağı gibi tramvay sisteminin belki de ellide biri kadar düşük maliyetle sağlanır.

Sayın Başkanım, zamanında Aytaç Durak Başkan, sahiplerine kooperatif kurdurtup minibüsleri yok edip toplu taşımayı otobüslerle yaptırmış, trafiği rahatlatmıştı. Maalese Duurak sonrasında minibüslere tekrar yol verildi. Siz de, minibüs ve özel otobüs kooprteif yöneticileriyle anlaşıp körüklü otobüsle çözüme ulaşabilirisiniz.

SAYIN ERDOĞAN’IN SÖZÜNÜ ANIMSAYIN

56 bin nüfuslu Çukurova Üniversitesi ve günlük 20 binden fazla ziyaretçisi olan Balcalı Hastanesine kadar Metro hattını uzatmak, hesap-kitap yapmaya gerek yok, Turgut Özal’a tramvay getirmekten daha pahalı değildir. Kentlerde en ucuz, en uygun, en emniyetli, en hızlı araç metrodur. Proje tamamlansa, bugün yük gibi duran işletme ciddi getirisiyle yeni metro hatlarının tesisine bile olanak verecektir. Yoğun hengame içinde unutmuş olabilirsiniz, anımsatayım; Sayın Cumhurbaşkanımızın Metro tevsii için verilmiş sözü var. Ömer Çelik Bakanımız aracılığıyla bu sözü kuvveden fiile neden çıkarmayalım?

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor