BURASI VATAN TOPRAĞIDIR KADERİNE TERKEDİLEMEZ..

Atatürk, Bolu Milletvekili Cevat Abbas Bey’e; “Havacılık askeri bakımdan olağanüstü önemli. Avrupa, Amerika havacılığı ayrıca bir spor konusu olarak görmeye başladı, iyi düşünün. Biz de geç kalmayalım, bilgili, yürekli, kanatlı bir gençlik yetiştirelim. Hayalini geniş tut. Uçak yapmayı bile düşün. Cemiyet kur ve bana çalışmaya başladığınızı bildir” demişti.
Çağdaşlaşmanın bir göstergesi ve batı emperyalizmine karşı mücadelenin bir kalesi olduğu düşüncesinin eseri olarak yönlendirmesi ve önderliğinde havacılığa yönelik çalışmalar yapması için Türk Tayyare Cemiyeti’nin kurulma çalışmalarına başlanmış ve hayata geçirilmişti. 16 Şubat 1925’de “Türk Tayyare Cemiyeti” kurulmuş ve başkanlığına Cevat Abbas getirilmişti.
Cemiyetin Tüzüğü bizzat Atatürk ve Yüzbaşı Fazıl, Üsteğmen Şakir Hazım, Pilot Fehmi Yemenli, Mazlum Keyüsk ve Vecihi Hürkuş tarafından hazırlanmıştı.
Atatürk, “İstikbal Göklerdedir, çünkü göklerini koruyamayan milletler yarınlardan asla emin olamazlar. Her işte olduğu gibi havacılıkta da en yüksek seviyede, göklerde bizi bekleyen yerini az zamanda dolduracaksın. Ey Türk Genci! Kısa zamanda gökte seni bekleyen yerini alacaksın. Yoksa o yeri başkaları istila eder ve işte o zaman bu ülke ve ulus elden gider” demişti.
23 Nisan 1926’da Türk Havacılığının ihtiyacı olan teknik personelin eğitilmesi amacıyla “Tayyare Makinist Mektebi” hizmete açılmıştı.Türk Hava Kurumu, uzun süren bir Kurtuluş Savaşı’ndan yeni çıkmış, yorgun ve yoksul bir halkın, inanılmaz büyüklükteki maddi-manevi desteğiyle can bulmuştu.Kadınlar kollarındaki bileziği, parmaklarındaki yüzüğü dahi vermişti.
Atatürk’ün 1925’te kurduğu Türk Hava Kurumu son 20 yıldır adım adım batağa sürükleniyordu. Oysa,‘hurda’ denilen uçaklar yüzlerce yangına müdahale etmiş, Teknofest’te gösteri uçuşu ve yangın söndürme tatbikatı yapmıştı.
..Ve yeni dönem.. Kurumun dernek statüsünden vakıf statüsüne geçirilmesinden sonra THK Üniversitesi kurulmuştu. Üniversiteye yapılan yatırım kurumun mali yapısını bozmuştu. 2013’te kurban derisi bağışı alması da yasaklanmıştı.. Çünkü, artık devreye cemaat ve tarikatlar girmişti. O dönemki Genel Başkanı Osman Yıldırım yolsuzluk iddiasıyla 2014’te tutuklanmış, taşınmazlar satışa çıkarılmış ancak darboğaz aşılamamıştı.
THK’nın yeni yönetimi iş insanları için 2 jet satın almış, 21 milyon dolar borca girmişti. Jetlerden birine borcu nedeniyle Avusturya’da el konulmuştu. Sağlık Bakanlığı’nın ambulans helikopter ihalesini alan THK, helikopterleri teslim edememişti. THK 2019 itibarıyla 1 milyar 700 milyon lira borca girmişti.. AKP’li eski Bakan Cenap Aşçı THK’ya kayyum olarak atanmıştı. Yangın söndürme uçaklarının ihaleye girmesi ise şartnameye konan 100 litrelik fark nedeniyle engellenmişti.
Oysa, Türk Hava Kurumu, Cumhuriyet’in ilanından 16 ay sonra, 16 Şubat 1925’te Atatürk’ün emriyle “Türk Tayyare Cemiyeti” adıyla Kayseri’de TOMTAŞ Uçak ve Motor Fabrikası’nı hizmete açmıştı. 1941’de Etimesgut Uçak Fabrikası, 1944’de de AOÇ uçak motor fabrikası kurulmuştu.. THK aralarında Atatürk’ün manevi kızı ve dünyanın ilk kadın savaş pilotu olan Sabiha Gökçen’in de bulunduğu, birçok pilot yetiştirmişti. Yangın söndürme uçakları ile yıllarca orman yangınlarında başarılı mücadele vermişti. 1997’de Dünya Hava OyunlarıTürkiye’de düzenlenmişti. Uluslararası Havacılık Federasyonu, Türk Hava Kurumu’na Dünya Hava Oyunları kurucu ödülü vermişti..
..Ve yıl yine 1925. Atatürk bir gün, Tarım Bakanı Tahsin Coşkan’u, şimdiki Atatürk Orman Çiftliğinin, toprak şartları en berbat bir bölümüne götürür. Orada bir Orman Çiftliği kurmak istediğini belirterek, arazi hakkındaki görüşünü öğrenmek ister. Bakan olumsuz görüş bildirir. Atatürk, araziyi uzmanlara inceletip bir rapor hazırlatmasını ister.
Bakanın talimatı üzerine, uzmanlar gerekli incelemeleri yaparak bir rapor hazırlarlar. Rapor da olumsuzdur. Bakan raporu Atatürk’e takdim eder. Atatürk raporu Bakanın yanında okur, gülümser ve raporun altına birşeyler yazıp geri verir. Bakan, tüylerini diken diken eden notu okur. Atatürk oraya şöyle yazmıştır: “Burası vatan toprağıdır ve kaderine terk edilemez’’
Xxx xxx xxx
Bugün bir yanda borç batağında çırpınan, yedek parçası olmadığı için çürümeye terkedilen yangın uçakları ve THK, öte yanda yanan ormanlar, canını ortaya koyarak yangınları söndürmeye çalışan halk var..
Xxx xxx xxx
YANİ “BİR DÖNÜM BOSTAN, YAN GEL YAT OSMAN”LARLA BU YÜK TAŞINMAZ.
