Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi 241 mezununu uğurladı
ADANA (BÖLGE)-Çukurova Üniversitesi (ÇÜ) Fen Edebiyat Fakültesi 2019 yılı Mezuniyet töreni fakültenin kuruluşunun 42. yılında 38. mezuniyet töreniyle gerçekleştirildi. 241 öğrenci Çukurova Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi’nden mezun oldu.
ÇÜ Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen tören Arkeoloji, Biyoloji, Fizik, İstatistik, Kimya, Matematik, Psikoloji, Türk Dili ve Edebiyatı, Tarih bölümleri öğrencileri sahneden geçerek konukları selamladı. Saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşı’nın okunmasıyla başlayan tören fakülte birincisi Psikoloji Bölümü öğrencisi Aysel Kanat’ın açılış konuşmasıyla devam etti.
“Üniversitemiz kocaman bir aile.” cümlesiyle sözlerine başlayan Dekan Prof. Dr. Halime Paksoy, Fen Edebiyat Fakültemizin kuruluşunun 42. yılında Türkiye’nin her yerinden 13.018 mezunumuz ile gurur duyuyoruz.” dedi. Prof. Dr. Paksoy, “Üniversitemizde en çok yayın yapan, ulusal ve uluslararası projelerle en çok parasal ve akademik destek sağlayan Fakültemizi yücelten içindeki insanlar ve bizlerin yaptıklarıdır. Ortak bir kalite anlayışını ve kültürünü içimize sindirmek için Fakültemiz bölümlerinin akredite olmasını hedefledik. İstatistik bölümümüz 2018’de 5 yıllık akreditasyon belgesini alan Üniversitemizin ikinci programı oldu. 2019’da beş bölümle daha akreditasyon başvurusu yaptık. Amaç: siz mezunlarımıza dünya standartlarında bir eğitim vermek. Sizlerin başarıları bizim en büyük hedefimiz.” şeklinde konuştu.
“Hayal Etmekten Vaz Geçmeyin.”
Öğrencilere de seslenen Prof. Dr. Paksoy konuşmasını şöyle sürdürdü; “Topluma ve bilime hizmet edebilecek, katkı sağlayacak ayrıcalıklarınız var. Hayal etmekten vaz geçmeyin. Ama hayallerinizin gerçekleşmesi için çok çok çalışmaya, istemeye, önünüze çıkan engellerden ders almaya ve kararlılıkla ilerlemeye hazır olun. Yapmanız gereken, kendinize güvenmek ama öğrenmekten hiç vaz geçmemek. Yardım istemekten ve etmekten çekinmeyin. Arkadaşlarınızı unutmayın, birbirinize destek olun. Bu törende sizlere hediye edilen Fakültemizin rozetini sadece bir anı olarak değil, üniversitemize bağınızı güçlendiren, birbirinize yardım elini uzatmak için bir işaret olarak kabul edin. Donanımlarınızı arttırın. Yeniliklerin peşinden gidin, teknolojiyi sadece kullanmayın, geliştirin. Her şey para değil! Para tabi ki kazanmaya ihtiyacımız olacak. Para amaç olmasın diyorum- o bir araç. Zengin olmak için değil, mutlu olmak için çalışın. Sevdiğiniz işi yapın. Ne yaparsanız yapın içine bir tutam “sevgi” koyun. Hepinizin yolu açık olsun.”
Üniversitelerin görevinin çağdaş bir eğitim – öğretim gerçekleştirmek, ülkenin ihtiyaçlarına uygun nitelikli insan gücü yetiştirmek ve bilimsel araştırmalar yapmak olduğunu ifade eden Rektör Prof. Dr. Mustafa Kibar, bu amaçların gerçekleşmesinde Fen-Edebiyat Fakültelerinin önemli görevler üstlendiği söyledi. Temel bilimlerin öğretildiği merkezler olmaları nedeniyle bu fakültelerin üniversite sistemi içindeki yeri ve katkısının çok büyük olduğuna vurgu yapan Prof. Dr. Kibar şunları kaydetti;
“Fen-Edebiyat Fakültesi, eğitim – öğretim ve araştırma bazında TÜBİTAK projeleriyle, yaptığı yayınlarla, aldığı patentlerle en üst seviyede kendini gösteren bir fakültemizdir. Kurulduğu günden bugüne kadar çeşitli alanlarda yetiştirdiği binlerce mezunu ile ülkemize ve insanlığa hizmet etmeye devam etmektedir. Gururla belirtmeliyim ki, Fen – Edebiyat Fakültesi İstatistik Programı 2018 yılından itibaren 5 yıl süre ile akreditasyon sertifikası almış, 2019-2020 eğitim öğretim dönemi içinde ise beş bölümümüz daha akreditasyon başvurusu yapmış olup değerlendirme sürecini beklemektedir. Ayrıca, Üniversitemiz son yıllarda gösterdiği performansla Türkiye’deki 15 Araştırma Üniversitesi arasına girmeyi başarmıştır. İlk 10’da yer alma yolundaki yoğun çalışmalarımızı da azimle sürdürmekteyiz.”
Bölümlerde dereceye giren öğrencilere diploma ve plaketlerin verilmesinin ardından akademisyenler öğrencilere diplomalarını takdim ederek anı fotoğrafı çekildi. Diplomalarını alan öğrenciler hep birlikte keplerini havaya fırlatarak mezun oldu.