Dijitalleşme ve yapay zeka turizmi yeniden şekillendiriyor

Dijitalleşme, turizm sektöründe hizmet anlayışını ve operasyonları kökten değiştiriyor. 27 Eylül Dünya Turizm Günü vesilesiyle açıklama yapan Protel Pazarlama Direktörü ve Protel Holding grup şirketlerinden Simpra COO’su Mehmet Emin Çangal, otellerin dijital altyapı ve yapay zeka sayesinde misafir deneyimini nasıl geliştirdiğini ve erişilebilir turizme katkısını paylaştı.
Turizm sektörünün dijital dönüşümün etkisiyle hızla evrildiğini söyleyen Protel Pazarlama Direktörü ve Simpra COO’su Mehmet Emin Çangal, “Otel ve restoran işletmeleri, operasyonel süreçleri optimize etmek, maliyetleri azaltmak ve müşteri memnuniyetini artırmak için dijital çözümlere yöneliyor. Rezervasyondan check-in ve check-out süreçlerine, housekeeping operasyonlarından stok yönetimine kadar her aşamada dijital altyapı, hem hız hem de verimlilik sağlıyor. Aynı zamanda erişilebilir turizm, sektörün öncelikli gündemlerinden biri haline gelmiş durumda” diyor.
“Sunduğumuz yenilikçi çözümlerle işletmelerin rekabet gücünü artırıyoruz”
Protel olarak, turizm işletmelerinin bu dönüşüm sürecinde ihtiyacı olan entegre, verimli ve kullanıcı dostu teknolojileri sağladıklarını dile getiren Çangal, “Rezervasyon ve ödeme sistemlerinden operasyonel yönetim araçlarına kadar sunduğumuz yenilikçi çözümlerle işletmelerin rekabet gücünü artırıyor, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye taşımalarına destek oluyoruz. Dijitalleşme sürecine hızla adapte olan işletmelerin hem maliyet avantajı sağladığını hem de sürdürülebilir büyüme yakaladığını görüyoruz. Yapay zeka ve bulut tabanlı çözümlerle turizm sektörüne katma değer sağlıyoruz” ifade ediyor.
Erişilebilir ve kapsayıcı turizm önem kazanıyor
Erişilebilir ve kapsayıcı turizmin günümüzde kritik bir konu olduğunu söyleyen Çangal, “Engelli veya yaşlı misafirlerimizin kolayca rezervasyon yapabilmesi, odalarını seçebilmesi ve otelde engelsiz bir deneyim yaşaması için dijital altyapı büyük önem taşıyor. Protel çözümleri sayesinde oteller, erişilebilir oda bilgilerini sistemde görünür kılabiliyor, misafirlerin özel taleplerini—diyet, engelli erişimi gibi—rezervasyon sürecine entegre edebiliyor. Ayrıca raporlama özelliklerimiz sayesinde, oteller erişilebilirlik yatırımlarının gerçek müşteri memnuniyetine katkısını ölçebiliyor. Tüm bu avantajlarla, Protel olarak turizmde ‘herkes için erişilebilir deneyim sunan teknoloji ortağı’ rolünü üstleniyoruz” diyor.
Protel hakkında
Protel, 1989 yılından bu yana restoran, kafe, otel, bar, pastane ve plaj işletmeleri için teknolojik çözümler sunan bir sektör lideridir. Fintech alanından konuk ağırlama teknolojilerine kadar geniş bir ürün yelpazesine sahip olan Protel, tüm müşterilerine son teknoloji, kaliteli ve sürdürülebilir çözümler sunmayı hedefler. 4000’den fazla işletmeye teknoloji merkezli yönetim ve operasyon çözümleri sunarak, yiyecek-içecek ve konaklama sektörlerine değer katar. İş ortaklarının hayatını kolaylaştırmak ve verimliliğini artırmak için sunduğu teknolojik çözümlerle aynı zamanda sektör standartlarını da yükseltir. Müşterilerinin operasyonel süreçlerinde aksaklık yaşamamalarını önemser ve onlara kesintisiz bir hizmet sunabilmeleri için 7 gün 24 saat destek hizmeti sağlar. Protel, değişen ve gelişen dünyaya uyum sağlayarak müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı sürdürür. (BÜLTEN)