e-defter zorunluluğu 1 Ocak 2025’te başlıyor
Resmi gazetede yayınlanan tebliğ ile işletmeler için 01.01.2025 tarihinden itibaren e-defter zorunluluğu getirildi. DİA Yazılım Genel Müdürü Suha Onay, e-defter kullanmaya başlayacak olan işletmelerin yüzde yüz bulut teknolojisini kullanan bir yazılım seçmesi halinde, donanım yatırımı yapmadan kullanım yapabildiğini ve maliyet tasarrufu sağladığını açıkladı.
08.11.2024 tarihli resmi gazetede e-defter kullanımına yönelik bir tebliğ yayınlandı. Buna göre bilanço esasına göre defter tutmak zorunda olan mükellefler ve ihtiyari olarak bilanço esasına göre defter tutmayı tercih eden mükellefler 01.01.2025 tarihinden itibaren e-defter zorunluluğuna dahil edildi.
Yeni değişikliği hemen aynı gün tüm iş ortaklarına ve üyelerine duyurduklarını belirten DİA Yazılım Genel Müdürü Suha Onay, “Türkiye’de işletmelerin dijital dönüşüm yolculuğunun en önemli ayaklarından birisi de regülasyonlar. Devletin şimdiye kadar ki gerek e-fatura gerekse de e-irsaliye özelinde attığı teşvik edici adımların ne kadar olumlu sonuçlar doğurduğunu daha önce gördük. E-defter kullanımı özelinde de limitler çerçevesinde belli başlı zorunluluklar belirlenmişti. Şimdi ise bilanço esasına göre defter tutan tüm işletmelerin yılbaşında e-deftere geçişi zorunlu oldu.” dedi.
Dijital dönüşümün zaman zaman işletmeler için korkutucu olabildiğini vurgulayan Onay, “E-dönüşüme ilk adımı atacak ve e-defter kullanmaya başlayacak olan işletmeler için bulutta olmayan yazılım kullanımında, bazı donanım maliyetleri göz korkutucu olabiliyor. Yüzde yüz bulut teknolojisini kullanan bir yazılım seçilmesi halinde, donanım yatırımı yapmadan kullanım sağlanabiliyor. İnternetin olduğu her yerden ister mobil, ister masaüstü cihazlardan kolayca kullanmak mümkün oluyor; verileriniz güvenle bulut teknolojisinde korunuyor; defter kayıp riski minimize ediliyor. Bu yüzden e-defter zorunluluğu kapsamına giren işletmelerimizin e-dönüşümlerini DİA Bulut ERP ile gerçekleştirmelerini içtenlikle tavsiye ediyoruz.” şeklinde konuştu.
DİA Yazılım AŞ: 2004 Yılında KOSGEB Teknoloji Geliştirme Desteği ile ODTÜ Teknokent’te kuruldu. Ticari yönetim sistemi olarak her sektörden KOBİ’nin iş yönetim süreçlerini kontrol ve takip etmelerini sağlayan, birbirine entegre çalışan ticari yazılımlar için çalışmaktadır. TÜBİTAK ve Avrupa Birliği destekli uluslararası Ar-Ge projelerinde yer alarak sürekli Ar-Ge yeteneğini geliştirmektedir. Kurumsal Kaynak Planlama (ERP) yazılımı olarak, muhasebeden üretime, stok-depo yönetiminden diğer tüm satış ve satın alma süreçlerine kurumların iş süreçlerine verimlilik ve hız katmayı amaçlayarak yola çıkmıştır. Tamamen DİA Yazılım AŞ. tarafından geliştirilmiş özel bir altyapı üzerinde ve bulut teknolojisi ile çalışan DİA, SaaS (Software As A Service – Hizmet Olarak Yazılım) modeliyle pazarlanmakta ve KOBİ’lerin maliyetlerini düşürmekte, verimliliklerini artırmaktadır. (BÜLTEN)