EĞİTİM SORUNLARI VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ ÇALIŞTAY RAPORU (2)

Çalıştayda okul öncesi, ilkokullarda, ortaokullarda, liselerde, mesleki ve teknik anadolu liseleri ile özel eğitime yönelik sorunları ayrı ayrı rapor edilerek teşhir ve tesbit edilmiştir.

Örneğin okul öncesindeki sorunlar 6 kategori altında toplanmıştır. Bunlar öğretmen-yönetmelik-okuldaki eğitim ve öğretim koşulları-eğitim programı,yönetim-hizmet içi eğitim-öğrenci ve veliler olarak ayrı ayrı değerlendirilmiştir.

-Kategori-öğretmen ve öğretmenin sorunları;

a)Öğretmen mesleğindeki itibar kaybı

b)Ücretil öğretmenlik

c)Kendini geliştirmek adına tezli yüksek lisans yapmak isteyen öğretmenlerin yabancı dil engeline takılması

ç)Aile bütünlüğü bozulan, boşanan, ya da boşanma aşamasına gelen bayan öğretmenlerin yaşadıkları şiddet, takip vb. sorunlardan dolayı il dışı atama isteklerinin önündeki engeller

d)Öğretim teknooljisini kullanmadaki yetersizlik

-Kategori-yönetmelik;

a)Kariyer basamakları sınavı

-Kategori-okuldaki eğitim ve öğretim koşulları;

a)Sınıf mevcutlarının kalabalık olması

b)Sınıflarda ders araç-gereçlerinin yetersizliği

c)Yabancı uyruklu öğrencilerin belli bölgelere yığılması

ç)Okullarda bilimsel ve laik eğitime aykırı kursların açılması

d)Adana’nın kuzeyi ile güneyi arasındaki SED farkının fırsat eşitsizliğine yol açması

e)Okullardaik internet altyapısının yetersiz olması

-Kategori-eğitim programı;

a)Eğitim programının çok yoğun olması

b)Eğitim programlarının içeriğinde bilimselliğe ve laikliğe uymayan unsurların yer alması

-Kategori, yönetim;

a)Okul bütçelerinin; okuların fizilsel, sosyal, sportif, temizlik, ısınma, ders araç-gereçleri… vb.ihtiyaçları karşılayamaması, bu konuda okullar arasında çok büyük farklar olması

b)Liyakatsız yönetici atanması

c)Mesai saatleri dışında öğretmenlere watsaap, mail benzeri ile iletişimle görevlendirme yapılması

ç)Okul idarecilerine uygulanan mobing, üst yöneticilerin yazılı olmadan, okul yöneticilerine, onların görev alanlarında olmayan emirler vermesi

d)Okul kantinlerinin sağlık-hijyen açısından düzenli olarak denetlenmemesi

-Kategori-hizmet içi eğitim;

a)Hizmet içi eğitimlerin işlevsiz olmaması

b)Hizmet içi eğitim veren eğiticilerin yetersizliği

-Kategori-öğrenci;

a)Öğle yemeği problemi

b)Derslere devamsızlığın çok fazla olması

c)Adana’ya çalışmaya gelen mevsimlik tarım işçilerinin çocuklarının eğitim sorunları

ç)Teknolojinin eğitim amaçlı kullanılmaması ve buna bağlı olarak, bir çok zararlı alışkanlığın kazanılması

d)Öğrencilerin sorumluluk ve öğrenme eksikliklerini gidermeye yönelik çaba ve farkındalıklarının düşük olması.

Çalıştay raporunda; İlkokul-ortaokul-lise-mesleki ve teknik anadolu liseleri ve özel eğitimdeki tüm sorunlar yukarıdaki gibi kategorilere ayrılarak çok rantıbıl bir çalışmayla tesbit edildiği gibi çözüm önerileri de masaya yatırılmış olup; ülkenin bu konudaki en yetkin saha elemanlarıyla konuyu gündeme getirerek bu önemli çalışmayı-çalıştayı kamuoyu ile paylaşmaları takdire şayandır.

Tekrar tekrar emek veren herkesi canı yürekten kutluyorum!..

 

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor