Gazete ve dergi sayısı %2,6 azaldı

Yener EKİNCİ

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) Adana Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, Yazılı Medya İstatistikleri, 2018 yılı sonuçları değerlendirildi.

Yapılan değerlendirmede, gazete ve dergi sayısının, 2018 yılında 2017 yılına göre %2,6 azalarak 5 bin 962 olduğu, bu yayınların %58,7’sini dergilerin oluşturduğu belirtildi.

Gazete ve dergilerin yıllık tirajı %17,6 azaldı

Gazete ve dergilerin tirajının, 2018 yılında 2017 yılına göre %17,6 azaldığı, ülkemizde 2018 yılında yayımlanan gazete ve dergilerin yıllık toplam tirajının 1 milyar 368 milyon 287 bin 463 olup, bunun %94,2’sini gazetelerin oluşturduğu belirtildi.

Gazetelerin %91,3’ü yerel yayın yaptı

Türkiye’de 2018 yılında yayımlanan gazetelerin %91,3’ünün yerel, %6,9’unun yaygın (ulusal),%1,8’inin ise bölgesel yayın yaptığı bildirildi. Dergilerin ise, %64,3’ünün yaygın (ulusal), %31,4’ünün yerel, %4,3’ünün bölgesel yayın yaptığı ifade edildi. Gazetelerin toplam tirajının %81,6’sının yaygın (ulusal), %17,6’sının yerel ve %0,7’sinin bölgesel yayımlanan gazeteler, dergilerin ise %75,6’sının yaygın (ulusal), %20,9’unun yerel ve %3,6’sının bölgesel yayımlanan dergilerin oluşturduğu belirtildi.

Dergilerin %24’ü aylık yayımlandı

Gazetelerin %29,6’sının haftalık, %28,2’sinin haftada iki-altı gün arası, %16,2’sinin aylık olarak yayımlandığı; dergilerin ise %24’ünün aylık, %22,4’ünün üç aylık, %15,9’unun altı aylık olarak yayımlandığı bildirildi. Gazetelerin yıllık tirajının %87,1’inin günlük, %8,3’ünün haftada iki-altı gün arası, %2,3’ünün haftalık olarak yayımlanan gazeteler, dergilerin ise yıllık tirajının %56,3’ünün aylık, %11,4’ünün üç aylık, %10,2’sinin iki aylık, %8,3’ünün haftalık yayımlanan dergilerin oluşturduğu belirtildi.

Gazetelerin %87,8’i siyasi/haber/güncel içerikli yayın yaptı

Yayınlanan gazetelerin %87,8’inin siyasi/haber/güncel, %2,2’sinin yerel yönetim, %1,9’unun sektörel/mesleki içerikli olurken, dergilerin %17,5’inin sektörel/mesleki, %13,8’inin akademik, %8,5’inin eğitim/sınav içerikli yayımlandığı bildirildi.

Resmi ilan ve reklama yapılan ödemeler %2,2 arttı

Basın İlan Kurumu’nun idari kayıtlarından elde edilen bilgilere göre 2018 yılında resmi ilan ve reklama yapılan ödemelerin %2,2 artarak 454 milyon 398 bin 951 TL olduğu belirtildi.

SEKTÖREL GÜVEN ENDEKSLERİ AÇIKLANDI

Öte yandan TÜİK Adana Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, Sektörel Güven Endeksleri, Temmuz ayı oranları değerlendirildi.

Yapılan değerlendirmede, mevsim etkilerinden arındırılmış hizmet sektörü güven endeksinin Haziran ayında 85,4 iken, Temmuz ayında %2,2 oranında azalarak 83,5 olduğu ifade edildi.

Hizmet sektöründe bir önceki aya göre; iş durumu, hizmetlere olan talep ve hizmetlere olan talep beklentisi endekslerinin sırasıyla %2,9, %1,6 ve %2,1 azalarak 79,2, 77,8 ve 93,5 değerlerini aldığı belirtildi.

Perakende ticaret sektörü güven endeksi 90,4 oldu

TÜİK Adana Bölge Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, mevsim etkilerinden arındırılmış perakende ticaret sektörü güven endeksinin Temmuz ayında %3 oranında azalarak 90,4 olduğu bildirildi. Perakende ticaret sektöründe bir önceki aya göre; iş hacmi-satışlar ve iş hacmi-satışlar mevcut mal stok seviyesi ve iş hacmi-satışlar beklentisi endekslerinin sırasıyla %2,9, %0,9 ve %5,5 azalarak 79,7, 105,4 ve 86,3 değerlerini aldığı belirtildi.

İnşaat sektörü güven endeksi 52,4 oldu

Mevsim etkilerinden arındırılmış inşaat sektörü güven endeksinin bir önceki ayda 50,4 iken, Temmuz ayında %3,8 oranında artarak 52,4 olduğu belirtildi. İnşaat sektöründe bir önceki aya göre; alınan kayıtlı siparişlerin mevcut düzeyi ve toplam çalışan sayısı beklentisi endekslerinin her ikisi de %3,8 artarak sırasıyla 38,7 ve 66 değerlerini aldığı ifade edildi.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor