İkinci elde lüks otomobil avantajlı hale geldi
2024 yılında sıfır kilometre araç pazarı rekor tazelerken, ikinci el araç pazarı da yılın üçüncü ve dördüncü çeyreğinde hareketlilikten payını aldı. Yeni modellerin peş peşe lansmanı yapılsa da artan güvenlik ekipmanları, GSR2 zorunluluğu ve teknolojik “oyuncaklar”, sınırlı da olsa artan döviz kuru gibi etkenlerle sıfır kilometre araçlarda fiyatlar sınırları zorluyor. Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, yüksek kredi faizlerinin etkisiyle fiyatların dengelendiği ikinci elde ise bugünün şartlarıyla sıfır kilometre kompakt otomobil fiyatına 5-15 yaş arasında premium yüzlerce otomobil alternatifi bulunduğunu aktardı. Örneğin sıfır Peugeot 308 fiyatına bugün rahatlıkla 2016 model Mercedes C180 veya Fiat Egea fiyatına 2014 BMW 318i satın alınabiliyor.
İkinci el araçlarla sıfır kilometre araçlar arasındaki makas iyiden iyiye genişlemiş durumdayken birçok marka ve modelde avantajlı fiyatlar görmek mümkün oluyor. 0-2 yaş arası otomobillerde gözle görülür bir fırsat görünmediğini söyleyen Aşin Otomobil Genel Müdürü Okan Erdem, 2010-2020 arası lüks otomobillerdeyse her ihtiyaca uygun alternatifler olduğuna dikkat çekti ve ekledi: “Teknoloji anlamında daha ileri olsa da yeni otomobiller, nispeten eski lüks otomobillerin sahip olduğu kalite, işçilik, konfor, performans seviyesine ulaşmıyor. Her geçen yıl işçilik ve malzeme kalitesinin düşürüldüğü, daha çok teknolojiye oynandığıysa meraklıların yakından bildiği bir gerçek. Lüks araçların bakımları da düşünüldüğü kadar pahalı değil.”
İkinci el lüks otomobil satın alırken kurumsal şirketleri tercih edin
Premium sınıftaki otomobiller de her otomobil gibi bakımsız kaldığında önemli sorunlar ortaya çıkarabiliyor. Sahibinden alınacaksa sahibinin kullanım ve bakım alışkanlıklarına göz atmakta fayda var. Merdiven altı galerilerde de sıkça rastlanan lüks araçlarda geçmiş hasar ve arızaların gizlenmesi riskine karşı uyaran Erdem, “Hem kozmetik hem de mekanik anlamda otomobili satışa hazır hale getirmiş, sattığı ürünün arkasında duran kurumsal şirketlerin tercih edilmesi tüketicilerin mutlu bir alışveriş yapmasına vesile olur. Örneğin bizler satışa sunacağımız her otomobili eksiklerini tamamlayarak müşterilere sunuyoruz.” diye konuştu.
Periyodik bakımları 10-15 bin TL bandında
Sıfır kilometre araç satın alan birçok tüketici Blok Muafiyeti Yasası’na rağmen üretici garantisini koruma kaygısıyla ilk üç yıl bakımlarını yetkili serviste yaptırmayı tercih ediyor. B ve C segmenti sıfır kilometre araçların ortalama yetkili servis bakımlarıyla 5-15 yaş arası premium otomobillerin özel servislerde orijinal / eşdeğer parçayla yapılan periyodik bakımları benzer fiyat skalasında. C veya D segmenti lüks otomobillerin ortalama periyodik bakımları 10-12 bin TL’ye yapılırken motor hacmi daha büyük olan E segmenti sedanlar veya SUV modellerde 15 bin TL’ye çıkabiliyor. Enflasyona rağmen özel servislerde saatlik işçilik ücretlerinin düşük seviyede kalması da bir etken. (BÜLTEN)