KARGO ŞİRKETLERİ GELİŞİMİ DESTEKLEMELİ

Çağımız malumunuz olduğu üzere internet çağı… İnternet her geçen gün hayatımızda daha fazla yer alırken, internetten yapılan alışveriş sayısı da her geçen gün giderek artıyor.

Pandemi dönemi ile birlikte internet alışverişlerinin artması kargo hizmetlerinde yaşanan aksaklıkların daha çok kişi tarafından görülmesine de neden oldu. Artan internet alışverişleri, kurye hizmeti veren şirketlerin artmaması, kendilerini geliştirmemesi aslında sektörü şuanda olumsuz yönde etkileyen tek aktör diyebiliriz.

Hizmet sektöründe faaliyet göstermek zordur. Günümüzde insanları memnun etmek çok daha zordur. Hele hele kargo taşımak, insanlara kargolarını en hızlı şeklide ulaştırmak gerçekten de çok ciddi bir iştir.

Her geçen gün internetten alışverişlerin artması kargolardan yana şikayetlerin de artmasını beraberinde getirdi. Şikayetlerin en başında kargo şirketlerinde çalışan kuryelerin eğitimsiz olması geliyor. İkinci sırada ise kuryelerin kargoları teslim ederken insanlara kontrol ettirme haklarını kullandırmaması yer alıyor. Fakat bunlardan çok daha önemli ise kargo şirketlerinin insanlara sabah erken saatlerde, “Kargonuz dağıtıma çıkmıştır, gün içinde teslim edilecektir” şeklinde atmış olduğu bilgilendirme SMS’dir. Bu SMS sonrasında insanlar evlerine hapsolmaktadır. Yani insanlar ‘kurye ha geldi, ha gelecek’ diye evlerinden dışarıya çıkamıyor. Ve maalesef sabah atılan SMS sonrasında kurye akşam mesai bitiminde insanların eline ulaşıyor.

Acaba kargo şirketleri daha planlı programlı çalışamaz mı?

Mesela insanlara sabahın köründe SMS atıp, akşamın alacakaranlığına kadar evlerinde bekletmek yerine, 09:00 – 11:00 veya ne bileyim, 13:00 – 15:00 arasında kargonun teslim edileceğini söyleyip bu saatte teslim etmek çok mu zor? Böyle çalışmak insanları evlerinde çok uzun süre bekletmeden hizmet verilemez mi?

Eğer ki gün içinde gelecek kargonuzu acil bir işiniz çıktığınızda eğer beklemez iseniz kurye bir daha ne yazık ki adrese gelmiyor. Bu nedenle sizin ilgili kargo şirketinin size hizmet sağlayan şubesine gitmeniz ve kargonuzu oradan teslim alıp evinize veya işyerinize getirmeniz gerekiyor. Bu yapmak için hem zaman ayırmanız gerekiyor hem de kargonun büyüklüğüne göre aracı bulunmayanların taksi bulması gerekiyor. Bu da tüketiciye ekstra bir maliyet olarak yansıyor.

İşte maalesef internetten satış hızlı bir şekilde gelişirken, internet alışverişlerinin önünde PTT kargo da dahil olmak üzere büyük engel olarak duruyor. Tüm kargo şirketleri çok yoğun bir şekilde çalıştıklarını beyan ediyorlar, bu da demek ki bu işten para kazandıklarını gösteriyor. Fakat para kazandıkları bu işle ilgili kendilerini geliştirmiyorlar.

İnternet alışverişlerinin çok büyük bir kitleye hitap eder hale gelmesi ile birlikte satın alınan ürünleri kişilere ulaştırmakla görevli olan kargo şirketlerinin de kendilerini geliştirmeleri kaçınılmaz olmuştur. Yoksa alışveriş yaparken sağlanan konfor ve rahatlık ürünün teslim aşamasında zulüm haline gelmeye devam eder.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor