Kumdere; Sınavları kazanmak için üç şart

Üniversiteye hazırlanan gençlere tavsiyelerde bulunan İlkgüven Eğitim Kurumları eğitim koordinatörü Mehmet Kumdere, sınav süreçlerinde başarıya ulaşabilmenin üç sacayağı olduğuna dikkat çekerek, ‘’Bunlar; bilgi ve deneyim, etkin rehberlik ve disiplindir. Bizler, kurum ve eğitimciler olarak bu üç olguyu ön planda tutarak çalışıyor ve başarıya ulaşıyoruz’’ dedi.

***

Üniversiteye ilk adım İLKGÜVEN’den atılıyor

RÖPORTAJ: Yener EKİNCİ

ADANA (BÖLGE) – İstediği üniversitede, istediği bölümü kazanma hayalini gerçeğe dönüştürmek isteyen gençlerin geleceğini hazırlayan bir mutfak görevi gören İlkgüven Eğitim Kurumu’nda, eğitim koordinatörü Mehmet Kumdere ile öğrencilere sundukları imkan ve katkıları konuştuk. Çınarlı Mahallesi, İnönü Caddesi gibi merkezi bir konumda yer İlkgüven Eğitim Kurumu, yüksek başarı oranıyla dikkat çekiyor. Verilere bakıldığında, kurumdan eğitim alan her 300 öğrenciden yüzde 90’nının beklentisini gerçekleştiği görülüyor. Sorularımıza içtenlikle yanıt veren Mehmet Kumdere, bununla da kalmayıp ricamızı geri çevirmedi ve röportajı okuyup da kuruma kayıt olmak isteyenlere yüzde 10 gibi ciddi bir indirim uygulama nezaketi gösterdi. Okurlarımız adına kendisine teşekkür ediyoruz. İşte o röportaj;

Kısaca sizi tanımakla sohbetimize başlayabilir miyiz?

Adana’da, 26 Haziran 1991 yılında dünyaya geldim. İlk, orta ve lise eğitimimin ardından üniversite eğitimim için Şanlıurfa’ya yerleştim. Harran Üniversitesi Fen-Edebiyat-Coğrafya Bölümü’nü bitirdikten sonra mesleki kariyerime Şanlıurfa’da başladım. Orada, çeşitli eğitim kurumlarında yöneticilik ve öğretmenlik yaptım. Daha sonra tekrar memleketime döndüm ve İlkgüven Eğitim Kurumları çatısı altında memleketimize hizmet vermeye devam ediyorum.

İlkgüven’in profili ve ilkeleri hakkında neler söylemek istersiniz?

Eğitime 15 yılını vermiş bir eğitimci tarafından açılan bir sınava hazırlama merkeziyiz. 20 yılı özel kurumlarda geçen kurucumuzun; öğrencilerin ve velilerin ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak “özgün bir sistem” olarak meydana getirdiği İlkgüven Eğitim; çok kısa bir sürede farkını göstermeyi başarmıştır. Kısa süredeki bu başarıda kuşkusuz “toptancı” bir bakış yerine, klasiğin dışına çıkıp “bireye özel” hazırlanan programların etkisi büyük olmuştur. Bununla birlikte oluşturulan ilkeler ve bu ilkelere uymakta gösterilen titizlik de başarıyı getiren en önemli faktörlerdendir. İlkgüven Eğitim’de isimlerimiz farklı olsa da, görevlerimiz farklı olsa da, çalışma alanlarımız farklı olsa da farklı olmayan, herkeste ortak olan ilkelerimiz/vazgeçilmezlerimiz vardır. Bunlar;

*Atatürkçülük ilkelerinin özümsenmesi ve evrensel boyutlara taşınması,

*Düşünce ve yaratıcılığı açık bağımsız öğrenme çalışmalarının desteklendiği demokratik ve çağdaş bir eğitim ortamı,

*Öğrenci merkezli ve işbirliğine dayalı aktif öğrenme anlayışı,

*Gözlem, deney yaparak yaşayarak öğrenme ve derslik sınırlarının ötesine taşınmış eğitim yaklaşımı,

*Öğrenciyi sürekli izleme, değerlendirme ve gelişmeye yönelik rehberlik hizmetleri,

*Çağdaş eğitim için çağdaş donanımlı mekânlar,

*Eğitimin her sürecinde, öğrenci merkezli ve işbirliğine dayalı aktif öğrenme anlayışı,

*Gözlem, deney, yaparak-yaşayarak öğrenme ve derslik sınırlarının ötesine taşınmış eğitim yaklaşımı.

Misyonumuz; bölgesinde eğitim sektörünün öncüsü olan çalışkan ekibiyle; potansiyellerini çok yönlü ve üst düzeyde kullanabilen; sorgulayan, sorun çözme becerisine sahip, girişimci; toplumsal sorumluluk bilinci gelişmiş; ulusal değerleri evrensel değerlerle bütünleştirmiş, gayretli, ülkesi için çalışan bireylerin yetişmesini amaçlamaktadır.

Vizyonumuz; öğrencilerimizin akademik, sanatsal ve toplumsal yönlerden ulusal ve uluslararası normlarda, bilgi toplumunun gereğine uygun bireyler olarak yetişmelerini sağlamak; çağdaş eğitim anlayışlarındaki gelişmeleri izlemeyi, sürdürmeyi ve sürekli öğrenmeyi ilke edinmiş bir eğitim kurumu olarak öne çıkmaktadır.

Kurum olarak hangi şartlarda ve imkanlarda hizmet veriyorsunuz?

Tam gün eğitim modeli uyguluyoruz. Öğrencilerimiz sabah 08.30’da geliyorlar ve akşam 19.30’a kadar kalıyorlar. Lise ve üniversiteye hazırlık üzerine faaliyet gösteriyoruz. 300 öğrenci kapasitesine sahibiz ve her yıl kapasitemiz sayısında öğrencinin, geleceğe dair hedeflerine ulaşmasına yardımcı oluyoruz. 8 katlı binamızda 12 dersliğe sahibiz. 25’i öğretmen olmak üzere 30 kişilik bir aileyiz burada. 8-10 ve 12 kişilik ferah sınıflarda, her öğrencimiz tek kişilik sıralarda eğitim görmektedir. Biri sesli, diğeri sessiz olmak üzere 2 adet de kütüphanemiz mevcut.

Her yıl eğitim verdiğiniz 300 öğrenci içerisinde başarılı olanların sayısı nedir?

Yüzde 90’ın altına düşmüyoruz. İyi eğitimci, iyi yayın ve disiplin verdiğimiz zaman öğrencilerimizden karşılığını mutlaka alıyoruz. Geri kalan yüzde 10’luk kesimi ise başarısız olarak tabir edemeyiz aslında. İstedikleri bölümü kazanamadıkları için bir yıl tekrar yapıyorlar. İkinci yılda ise hedeflerine ulaşmış oluyorlar.

Özel eğitim sektöründe öncü ve nitelikli bir eğitim hizmeti veriyorsunuz. Bu başarıya nasıl ulaştınız?

İlkgüven Eğitim Kurumları bünyesinde oluşturduğumuz yapının kurumsallaşması ve sürekliliğinin sağlanması sürecinde en önemli unsurun, donanımlı ve eğitime gönül vermiş eğitimcilerle birlikte olmak, bütün ekibi “sürekli iyileştirme ve gelişim” ilkesi etrafında toplamak olduğuna inanıyorum. Biz, özenle bir araya getirdiğimiz insan gücü kaynağımızın etkin bir biçimde çalıştırılması için, bütün ekibi açık iletişim, öz değerlendirme, paydaşlardan geri bildirim alma ve sürekli iyileştirme gibi bazı temel değerlerin etrafında birleştirmeyi önemsedik. Biz iyi bir ekip kurduk, birbirimize güvendik, birlikte önemli çalışmalara, başarılara imza attık. Anne babaların bizlere emanet ettikleri en kıymetli varlıklarına ilişkin olarak aldığımız sorumluluğun bilincinde olarak bugünlere geldik.

Size göre iyi bir eğitimci nasıl olmalı, hangi özellikleri taşımalıdır?

Her meslek severek yapılmalı; ama öğretmenlik gerçekten gönülden yapılmalıdır. İdeal bir eğitimci, alanında yeterli bilgi birikimine sahip olmalı, mesleği ile ilgili bütün gelişmelerden haberdar olmalıdır. En zor şartlarda bile “güler yüzlü” ve “alçak gönüllü” olmayı becerebilmek de çok önemlidir. Etkileyici davranış ve konuşmaların neler olduğunu bilmesi gerekir. Zamanı en verimli şekilde kullanabilmeli, her zaman prensipli ve bilinçli hareket etmeli, hitap ettiği kitleyi “motive ederek” canlı tutmayı bilmeli, bilgisinin “etkileyici olabilmesi” için güzel bir hitabete sahip olmalıdır. Hiçbir ayırım yapmadan bütün öğrencilerine “eşit” davranmalı, başarıları ölçmede adil ve hassas olmalıdır. İyi bir eğitimci sürekli kendisini yenilemeli, bilgisayar, İnternet, yabancı dil gibi dünyaya açılan araçlardan ve teknolojik yeniliklerinden yararlanmayı bilmeli; öğrencilerle birebir diyalog içinde olmayı prensip haline getirmeli, onlarla devamlı konuşmalı ve dertlerini dinlemelidir. Öğrenciler arasında dengeli, olumlu ve tutarlı davranışlar sergilemeli, düşüncelerini davranışları ile bütünleştirebilmeli, davranış ve konuşmaları ile örnek teşkil etmelidir. Bizler, İlkgüvenEğitim Kurumları’nda, eğitimcilerimizin bu özellikleri taşıyor olmalarına önem veriyor ve hassasiyet gösteriyoruz.

Okul hayatında ve yaşamda başarılı olmaları için öğrencilere ne gibi tavsiyelerde bulunabilirsiniz?

Hedef belirleyerek düzenli, istikrarlı biçimde çalışmak, hatta çok çalışmak… Yaşamı ve günü planlayarak hareket etmek, kendini iyi tanımak, güçlü ve zayıf yönlerini bilmek, gelişime açık olmak, ilkeli olmak, sorumluluk almak, alınan sorumluluğu yerine getirmek, öğrenmenin ve başarmanın tadına varmak, yaptığı işi severek ve inanarak yapmak, insanları sevmek, onlara değer vermek ve en önemlisi ailelerini önemsemek diyebilirim. Tabii bunların yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda kendini ifade edebileceği, deşarj olacağı etkinlikler yapmak da mutluluğu ve başarıyı besleyip, destekleyecektir.

Üniversiteyi kazanmak için özel eğitim kurumuna kayıt olmadan da başarılı olabilmenin mümkün olduğunu düşünüyor musunuz?

Devlet okullarında oldukça kalabalık sınıflar var. Bir öğretmen ne kadar fedakar davranırsa davransın öğrencilerin tamamıyla ilgilenemez. Zaten, dersin büyük bölümü de öğrencileri susturmaya çalışmakla geçer. İşte bu nedenlerle oluşan açığı bizim gibi özel eğitim kurumları kapatır. Öğrenci, rastgele bir yere değil de istediği üniversitenin yetenek ve beklentilerine uygun bir bölümüne girmek istiyorsa iyi bir hazırlık süreci geçirmelidir. Öğrenci, açıklarını ancak özel eğitim kurumlarında giderebilmekte ve sınav hazırlığı dışında kapsamlı bir rehberlik hizmeti alabilmektedir. Özel eğitim kurumları, öğrencilerin meslek seçimleri konusunda da yardımcı olmaktadır. Burada birebir, tam konu anlatımı yapıyoruz. Konular anlatıldıktan sonra bunlarla ilgili çözümlere yer veriliyor. Öğrencinin tekrar yapabileceği ortamlar var. Özel eğitim kurumlarında ki kazanımların daha yararlı olduğu bir gerçek. Dershanelerde yapılan deneme sınavlarında, öğrenci heyecan ve motivasyon kazanarak ne durumda olduğunu görüyor. Okullarda kazanılan bilgi ile ÖSYM’nin istediği bilgi birikimi farklı. Bu bilgi birikimini de özel eğitim kurumları öğrenciye fazla zaman kaybettirmeden kazandırmış oluyor. En önemlisi de, özel eğitim kurumlarında öğrencilerimizin psikolojik özellikleri de dikkate alınarak gerilimleri azaltılıyor. Öğrenci gerçekten üniversiteyi kazanmak istiyorsa bence özel eğitim kurumuna gitmesi şart…

Bu röportajı okuyup da kayıt için başvuruda bulunan okurlarımıza, özel bir indirim yapmanız mümkün olabilir mi?

Elbette… Gazete okurları için yüzde 10 gibi ciddi bir indirim uygulayabiliriz.

Bu keyifli sohbetin gerçekleşmesine zaman ayırdığınız için teşekkür ederim

Ben teşekkür eder, yayın hayatınızda başarılar dilerim.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor