M1 Adana AVM’de E-Şarj teknolojisi
HABER: Eylem USNEKER
ADANA (BÖLGE)-M1 Adana Avm , Teknoloji ve yenilikler ile ilgili yapmış olduğu atılımlar ile Adanalılar için en yenilikçi olmayı sürdürüyor. Teknolojinin gelişimi ile birlikte artık eşarj istasyonları Türkiyede’de kullanılmaya başladı. Adana’da bir ilk olan bu istasyon şimdi M1 Adana Avm’de . Şarj ünitelerinden oluşan bir ulusal istasyon ağı ve işletim sistemi ile Türkiye’nin her noktasında şarj çözümleri sunan Eşarj Elektrikli Araçlar Şarj Sistemleri A.Ş., 2008 yılında faaliyete geçmiştir. EŞARJ, halka açık alanlarda kurduğu istasyonları, markalarla girdiği işbirlikleri ve yarattığı internet tabanlı uygulamalarla sektörün lider şarj istasyon ağı operatörüdür. Büyük bir hızla gelişmekte olan elektrikli araçlar sektöründe lider konumuyla Türkiye’de sürdürülebilir mobilite kavramını oluşturmayı hedeflemektedir.
Hem yenilikçi hem de çevreci bir bakış açısıyla kurulumu gerçekleştirilen bu şarj istasyonları, Dünya’da ki tüm elektrikli araçlar ile uyumlu ve Renault Zero Emission Ready, Volvo Healthcheck, BMW Charge Now sertifikalarına sahip Türkiye’deki tek marka konumundadır. Esarj Elektrikli Araç Şarj Sistemleri A.Ş., mevcut durumda Türkiye genelinde 143istasyon – 24 hızlı sarj istasyonu ve 243 nokta ile en yaygın şarj istasyon ağına sahiptir.
Adana’da ilk halka açık Eşarj kurulumu olan bu istasyon, aynı anda 2 araca hizmet verebiliyor; elektrikli araç kullanıcıları 1 saat içinde 150km’ye kadar menzil alabiliyor.
2018 yılında Eşarj’ın çoğunluk hissesi Sabancı Grubuna bağlı Enerjisa Enerji A.Ş. tarafından satın alınmasıyla Eşarj’ın şehir merkezleri ve otoyollarda ağ yayılım stratejisi de Böylelikle, 2030 yılına kadar gerekli altyapı konusunda çalışmaların tamamlanması ve pazarın Türkiye’de büyümesinin de hızlanması hedefleniyor.
Küresel olarak hızla büyüyen elektrikli araç pazarında, elektrikli arabaların sayısı 2018’de 4 milyonu henüz geçti. Bu gelişimin enerji, akaryakıt ve otomotiv sektörlerinde iş modellerini, iş yapış şekillerini de değiştirmesiyle, küresel oyuncuların da bu doğrultuda yenilikçi iş modellerini, hızlı, yenilikçi, teknoloji şirketleri ile stratejik ortaklıkları benimsemeye başladı.