Neden kapalı?

Uğur BAŞARAN
Adana’nın şehir içi trafiğinde yaşanan sorun malumunuz ortada…
Bu sorun her geçen gün daha da büyüyor.
Meslek odaları bu konuda bilimsel raporlar hazırlasa da iş yerel yönetimlere düşüyor. Fakat Adana’da büyükşehir belediyesi ve ilçe belediyeleri bu konuda sınıfta kalıyor. Çünkü şehir içi trafiğini rahatlatmak için alternatif yollar bulmak ve bu yolları açabilmek için de kamulaştırma yapmak gerekiyor. Fakat belediyelerimiz yeterli bütçeleri olmadığı için bu yolları açamadıklarını kabul ediyorlar.
Fakat Adana’da öyle noktalar var ki; kamulaştırma falan istemiyor. Sadece birkaç iş makinesinin yine birkaç saat çalışması gerekiyor…
İşte onlardan bir tanesi… Baraj Yolu trafiğini Dilberler Sekisi’ne aktarmak… Dilberler Sekisi’nden aşağı inerken Baraj Yolu’na ve Kıyıboyu Caddesi’ne geçiş yapılabiliyor. Fakat Baraj Yolu’ndan ve Kıyıboyu Caddesi’nden Dilberler Sekisi’ne geçiş yapmak için Mustafa Kemal Paşa Caddesi’ne kadar inmek gerekiyor.
Eğer bir gün yolunuz düşerse yada merak ederseniz, Kıyıboyu Caddesi’nden direk karşı yola geçin ve Dilberler Sekisi’ne doğru ilerleyin. İlerde yolun birdenbire bittiğini ve kendinizi bir anda Çevre Yolu’nda Galeria istikametine giderken bulacaksınız.
Fakat Baraj Yolu’ndan Çevre Yolu’na geçiş yaparken üzerinden geçtiğiniz bir köprü var. İşte o köprünün altında müsait alan var. İşte o birkaç metrelik yol sadece yaya geçidi olarak değil, yol olarak da kullanılsa eminim yüzlerce sürücü bu güzergahı kullanacaktır.
Yapılması gereken en fazla 15 – 20 metrelik yol… Bu yol ile birlikte hem Mustafa Kemal Paşa Bulvarı, hem Baraj Yolu trafiği rahatlayacak. Dilberler Sekisi mevkiinde yaklaşık 700 metrelik alanda ise trafik yoğunluğu daha da artacaktır. Baraj Yolu’ndaki trafik yoğunluğu ve trafik ışıklarında bekleme sürelerini dikkate aldığımızda Dilberler Sekisi’nde oluşabilecek trafik bence tercih edilen trafik olacaktır.
Peki bu yıl neden açılmıyor? Benim en çok merak ettiğim soru bu?
Burayı elbette sadece ben görmüyorum. Benim gibi kaç bin kişi görmüştür. Ve bu konuda resmi başvuru da yapmıştır.
Kullanılmamasını, trafiğe açılmamasını gerektiren husus nedir? Bence bunların yeniden gözden geçirilmesi gerekiyor. Orada bir sulama kanalı var. Eğer yaya geçidi olması gerekiyorsa kanalın üzerine bir metrelik beton dökülerek bu sağlanabilir. Yada Çevre Yolu’ndan gelen trafik ile Baraj Yolu’ndan gelen trafik bir biri ile çakışır deniyorsa buna da çözüm kolay…
Her iki yola da trafik lambası koymak. Adana’da trafik ışığından bol ne var ki? Seyhan Belediyesi’nin oradan alt geçide giriyorsunuz, alt geçitten çıkınca trafik ışığında bekliyorsunuz… Alt geçidin ne anlamı kaldı?
İşte Dilberler Sekisi’ne girecek trafiği de yine trafik ışıkları ile kontrol etmek mümkün. Ama en güzeli alt ve üst geçitlerle bağlamak olabilir. Sonuçta orada kamulaştırılacak alan yok. DSİ’ye ait kanal ve Baraj Kapakları var. Doğru bir proje ile DSİ’nin buna karşı çıkacağına inanmıyorum.
Siz yeter ki yapmak isteyin. 15 – 20 metre yol ile trafikte yeni bir dönem bakın nasıl başlıyor…