Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi’nde yeni aşama: Öğretmen eğitimi başlıyor

Avrupa Birliği‘nin finanse ettiği, Millî Eğitim Bakanlığı ve UNICEF iş birliğiyle yürütülen Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi, öğretmenlerin dijital becerilerini geliştirmeye yönelik sunulacak çevrim içi eğitimle yeni bir aşamaya geçti. Proje, öğretmenlerin mesleki kapasitelerini güçlendirmeyi, sınıf içi uygulamalarda dijital teknolojilerden daha etkin yararlanmayı ve eğitim sisteminin kalitesini artırmaya katkı sunmayı amaçlıyor.

Proje kapsamında öğretmenlerin dijital becerilerini geliştirmeleri için on modülden oluşan bir Dijital Yetkinlik Eğitim Paketi hazırlandı ve Öğretmen Bilişim Ağı (ÖBA) platformunda sunuldu. Yenilenen ÖBA, öğretmenlere kullanıcı dostu bir deneyim sunarken, geliştirilen Öğretmen Eğitimi İzleme ve Değerlendirme Sistemi sayesinde katılımcıların öğrenme süreçleri sistematik bir şekilde takip edilebilecek. Bu sistem, öğretmenlerin kendi hızlarında öğrenmelerine imkân tanıyacak, farklı ihtiyaçlara göre uyarlanabilen esnek bir yapıyı destekleyecek.

Eğitimler, tüm öğretmenlere açık olacak ve katılımcılar diledikleri zaman diliminde modüllere erişebilecek. Temel dijital okuryazarlıktan kapsayıcı öğrenme ortamlarına, ölçme-değerlendirmede dijital araçların kullanımından güncel teknolojilerin eğitim süreçlerine entegrasyonuna kadar geniş bir yelpazede bilgi ve beceri geliştirme imkanı sunulacak. Bu eğitim, proje ile hazırlanan Dijital Öğretmen Yeterlikleri Çerçevesiyle uyumlu şekilde mesleki gelişimi destekleyecek. İletişim, iş birliği, içerik üretimi ve sorumlu dijital vatandaşlık gibi konular da eğitimde öne çıkan unsurlar arasında yer alıyor.

Dijital Yetkinlik Eğitim Paketinde yer alan ön değerlendirme, son değerlendirme ve performans görevleri ile öğrenme çıktıları ölçülürken, eğitim sonunda başarılı olan katılımcılar sertifika almaya hak kazanacak.

Basın toplantısında konuşan UNICEF Türkiye Temsilcisi Paolo Marchi, “Hızla değişen dijital dünyada, çocukların bu değişime uyum sağlayıp başarılı olmaları için öğretmenler önemli bir rol oynamaktadır. Bu proje, dijital eğitim ekosistemini güçlendiriyor ve öğretmenleri, öğrenmede daha fazla eşitlik ve kalite sağlamaları için destekliyor” dedi.

Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Başkan Vekili Jurgis Vilcinskas ise, “Bu proje insanlara — sınıflarına bu becerileri taşıyacak öğretmenlere ve geleceğine bu becerilerle yön verecek öğrencilere — yapılan bir yatırımdır. Çünkü öğretmenler donanımlı olduğunda, öğrenciler güçlenir. Ve öğrenciler güçlendiğinde, gelecek aydınlık olur” ifadelerini kullandı.

Millî Eğitim Bakanı Yusuf Tekin ise, “Bakanlık olarak, eğitim ortamlarında öğretmenlerimizin teknolojiyi etkin kullanmalarını güçlendiren ve mesleğin dijital çağın gerekliliklerine uyum sağlamasına destek olan çalışmaların, eğitimin niteliğini artırdığı için kıymetli buluyoruz. Bu kapsamda gerçekleştirdiğimiz Öğretmen Eğitimi Dijital Ekosistemi Projesi ile öğretmenlerimizin temel ve orta seviyedeki dijital yeterliklerini geliştirmeyi ve proje kapsamında en az 200 bin öğretmenimize çevrim içi eğitimler yoluyla ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bakan Yardımcısı Prof. Dr. Lütfihak Alpkan, mesleki eğitimin geleceğin iş gücünü şekillendirmedeki kritik rolüne dikkat çekerek, dijital dönüşümün eğitim sistemi ve çalışma hayatındaki önemini vurgulamış ve IPA kapsamında fonlanan projeler için Avrupa Birliği’ne teşekkür etmiştir. Tüm proje faaliyetleri ve eğitimler hakkında güncel bilgilere ogedep.eba.gov.tr adresinden ulaşılabiliyor.

UNICEF Hakkında

Birleşmiş Milletler’in çocuklara yönelik kuruluşu UNICEF; her yerde, özellikle de en dezavantajlı durumda olan ve ulaşılması en zor yerlerdeki tüm çocukların haklarını korumak için çalışıyor. 190’dan fazla ülke ve bölgede, çocukların hayatta kalmalarına, gelişmelerine ve potansiyellerini gerçekleştirmelerine yardımcı olmak için gereken her şeyi yapıyoruz. (BÜLTEN)

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj