OKULLARDAKİ REHBERLİK SERVİSLERİ DAHA NİTELİKLİ VE ÖZÜM ODAKLI OLMALI

Okullardaki rehberlik servislerinin, öğrencilerin akademik, sosyal ve duygusal gelişimlerine destek olmak amacıyla faaliyet gösteren önemli bir birim olduğunu söylemek yanlış olmaz.
Ancak, ne yazık ki pek çok okulda rehberlik servislerinin nitelikli ve çözüm odaklı hizmetler veremediği görülüyor maalesef ki. Bu durum da öğrencilerin gereksinimlerini karşılamakta yetersiz kalınması anlamına geliyor elbette.
Öncelikle, okullardaki rehberlik servislerinin nitelikli olması için bu birimde görev yapacak rehber öğretmenlerin nitelikli ve tecrübeli olması gerekmektedir.
Rehber öğretmenler, öğrencilerin gelişim özelliklerini, gereksinimlerini ve sorunlarını anlayabilecek bilgi ve becerilere sahip olmalıdır.
İyi bir rehber öğretmen, öğrencilerin duygusal ve sosyal zorluklarını anlayarak, uygun çözümler sunabilmeli ve onları yönlendirebilmelidir.
Bunun yanında, rehberlik servisleri değişen ve gelişen dünya koşullarına uygun olarak sürekli olarak güncellenmeli ve yenilenmelidir.
Öğrencilerin teknolojiye olan ilgisi göz önüne alındığında, rehberlik servisleri de bu alanda kendisini yenileyerek öğrencilerin beklentilerine cevap vermeli ve teknolojik imkanlardan yararlanmalıdır. Çağın gerektirdiği becerileri öğretmeli ve öğrencilerin kariyer planlamasına destek olmalıdır.
Niteliği arttırmak için, rehberlik servislerinin okullar içerisinde daha fazla tanıtımının yapılması gerekmektedir. Öğrencilere ve velilere, rehberlik servislerinden ne tür hizmetler alabileceklerine dair düzenli olarak bilgi verilmelidir.
Rehber öğretmenlerin, öğrencilere düzenli olarak bireysel görüşmeler yaparak sorunları hakkında bilgi sahibi olmaları da son derece önemlidir. Böylece, bireysel tanı konulabilir ve çözüm odaklı çalışmalar yapılabilir.
Çoğu okulda çocuklar arasında sorunlar ister istemez yaşandığı bazı rehber öğretmenler direk velileri karşı karşıya getirerek çözümü öyle bulmaya çalışıp daha büyük kaoslara sebebiyet verirken, bazı rehber öğretmenler ise rehberlik servisinin gözetiminde olması gereken çocukların takibini yapmamaktadır.
Sebebi sorulduğun da okulda onlarca çocuklar ilgilendikleri ve sıranın gelmediğini belirten profesyonellikten uzak ifadelerle cevap verildiğine çokça şahit oluyoruz.
İşini layığı ile yapan rehber öğretmenlerini tenzih ederek bu kadar önemli bir dal da öğretmenlik yapar kişilerin çocukların sorunlarına kayıtsız kalmalarını kabul edemiyoruz.
Okullardaki rehberlik servislerinin daha nitelikli ve çözüm odaklı olması, öğrencilerin başarılı bir şekilde gelişmelerini sağlamak için önemlidir.
Rehber öğretmenlerin nitelikli olması, servislerin güncel olması, tanıtım çalışmalarının yapılması gibi önlemler alındığında, rehberlik servislerinin verimliliği artacaktır. Ülkemizdeki rehberlik servislerinin bu yönde geliştirilmesi, öğrencilerin geleceğini şekillendirmede önemli bir adım olacaktır.