Polis merkezlerine “Güven Masası”
ADANA (İHA) – Cumhurbaşkanlığının İkinci 100 Günlük Eylem
Planında yar alan polis merkezlerinde “Güven Masası” uygulaması Adana’da
da hayata geçirildi.
Türkiye’de özellikle 1980 ve 1990’lı yıllarda daha önceki adıyla karakol
şimdiki adıyla polis merkezleri, gözaltına alınanlara uygulanan şiddetle
gündeme gelirken, son 15 yılda hem isminin hem de polislerin değişmesiyle güler
yüzle anılmaya başlandı.
Polis merkezlerinden şimdi vatandaşın memnuniyetini artırmak amacıyla
Cumhurbaşkanlığının İkinci 100 Günlük Eylem Planı’nda yer alan polis
merkezlerinde “Güven Masası” uygulaması başlatıldı. Bu kapsamda Çukurova
İlçe Emniyet Müdürlüğüne bağlı Fatih Polis Merkezi Amirliğinde “Güven Masası”
kuruldu. Türkiye genelinde bin 263 polis merkezi amirliğinden 700’ünde Güven
Masasının hizmete girdi. iVatandaşa en seri şekilde hizmet verilmesi konusunda
eğitim almış uzman, güler yüzlü, hizmet odaklı personelin görevlendirildiği
Güven Masalarında vatandaşları bir araya getirerek, emniyet hizmetleri sınıfında
güvenlik hizmetleri kalitesini en üst seviyeye çıkarmak hedefleniyor.
Polis merkezi amirliklerine gelen vatandaşlar, ilk etapta vatandaş odaklı
devlet örneği içerisinde Güven Masasında bulunan görevli personel ile iletişime
geçiyor. Vatandaş, konusunda uzman, bilgisi, birikimi ve deneyimi olan polis
memuru tarafından karşılanıyor. Vatandaş, sorunlarını ve sıkıntılarını
anlattıktan sonra kendisine hızlı bir şekilde yardımcı olunması için görevli
personelce ilgili birime yönlendiriliyor. Polis merkezi amirliklerinde
çözülebilecek konular söz konusu birimlerce hızlı bir biçimde çözülürken,
merkez amirlikleri tarafından çözümü mümkün olan başka konularla ilgili gelen
vatandaşa kendi sorununun çözümünün nerede olduğu ve gitmesi gereken birimin
adresi ile iletişim bilgileri veriliyor. Polis ve vatandaşın iyi diyalog
kurabilmesi, sorunların oluşum aşamasında tespit edilmesi ve hızlı bir şekilde
çözülebilmesinin amaçlandığı “Güven Masası” uygulaması, 7 gün 24 saat
kesintisiz çalışıyor. Kaliteli hizmet anlayışıyla Adana’daki polis merkezine
gelen bütün vatandaşlar güler yüz ile karşılanıyor.
Amirlikler içerisinde “Güven Masası” kapsamında vatandaşa yönelik kurallar da
bulunuyor. “Polis Merkezi Amirliği Davranış İlkeleri” başlıklı yazıda, “Türk
Polisi” kelimeleri akrostişinde yazılan kurallar yer alıyor. Davranış
ilkelerini ise şu kurallar oluşturuyor:
“Tüm iş ve işlemlerde yardımcı ve yol gösterici olunacaktır. Ülke
genelinde vatandaş odaklı hizmet anlayışı esas alınacaktır. Resmi iş ve
işlemlerini (müracaat, şikayet ve başvurular) en kısa sürece alınacak ve
tamamlanacaktır. Kişisel bilgi ve verileriniz korunacaktır. Polis
merkezlerimizden talep halinde engelli, yaşlı ve hastalar ile müşteki, mağdur
ve tanıklara yerinde işlem yapılacaktır. Objektif, dürüst ve adil olunacaktır.
Lazım olan tüm hukuki yardım sağlanarak, iş ve işlemleriniz en geç bir saat
içimde tamamlanacaktır. İlgili, kibar, nazik ve saygılı davranılacaktır. SMS
(kısa mesaj) yolu ile talep edilmesi halinde müracaatınızın akıbeti hakkında
bilgilendirme yapılacaktır. İnsan haklarına saygılı bir hizmet anlayışı esas
alınacaktır.”
Vatandaşlar da uygulamadan çok memnun kaldıklarını, daha önce polis
merkezlerine geldikleri zaman ne yapacaklarını bilmediklerini, bu nedenle çok
beklediklerini ancak şimdi çok kısa zamanda kendileriyle ilgilenildiğini ve
işlerinin çabucak bittiğini söylediler.