RAMAZAN KULLE’YE SAHİP ÇIKACAK?

Tercüman Gazetesi’nde dağıtım şoförlüğü yaptı. Meslek hayatı boyunca 3 kıtada, 70 ülkede direksiyon sallayan ve hiç trafik cezası almadığı gibi hiçbir kazaya karışmayan 89 yaşındaki Adanalı şoför Ramazan Kulle, 83 yaşındaki hayat arkadaşı Aysel Kulle ile beraber maddi desteğe muhtaç oldukları halde, tek kuruş sosyal yardım alamamaktan yakınıyor.

Arkadaşlarımızdan Yener Ekinci’yi görevlendirdik, evine gitmesini, bir röportaj yapmasını ve fotoğraflarının çekilmesini istedik. Bugün Yener Ekinci’nin kaleminden ve objektifinden Ramazan Kulle’nin kısa hikayesini okuyacaksınız, göreceksiniz..

YENER EKİNCİ’NİN RÖPORTAJI 4.SAYFADA

 

ADANA (BÖLGE) – Ramazan Kulle…  54 yıl boyunca 70 ülkede araç kullandı ve meslek hayatı boyunca hiçbir kazaya karışmadığı gibi tek kuruş trafik cezası bile yemedi. Bugün 89 yaşında olan efsane şoför Ramazan Kulle, 1972 ve 1995 yıllarında “Türkiye’nin en iyi şoförü” seçilmişti. Trafik canavarına karşı bireysel olarak yürüttüğü farkındalık çalışmalarıyla da zaman zaman Adana Valiliği ve İl Emniyet Müdürlüğü tarafından çeşitli plaketlerle ödüllendirilen Kulle, şu sıralar maddi imkansızlıklar nedeniyle zor günler geçiriyor. Trafik canavarını yenen; ancak enflasyon canavarına mağlup olan Kulle, 83 yaşındaki eşi Aysel Kulle ile ayakta kalma savaşı veriyor.

SOSYAL YARDIMLARDAN FAYDALANAMIYOR

Türkiye’nin en hızlı en tecrübeli şoförlerindendi.. Tercüman Gazetesinde dağıtım şoförlüğü yapıyordu. Yani basılan gazeteleri, dağıtım şirketine en hızlı şekilde dağıtım şirketine yetiştiriyordu ve kazalardan belalardan korunmasını biliyordu.. Yılın şoförü seçiliyor, ödüller alıyor, gazeteler haberini yapıyordu.. Çok dürüst, güvenilir bir insandı.. Emekli oldu, köşesine çekildi.. Bir telefon geldi, “Ben Ramazan” dedi, “Ben kemal” der gibi..  Sonra Tercüman’ın en hızlı şoförü Ramazan Kulle olduğunu anladım, sevindim sesini duyunca, sohbet ettik, sorunları dağlar kadar büyüktü.. ahır ediyordu, hatta isyan ediyordu.. Eşi yatalakmış, kendisi 83 yaşında, yardıma ihtiyacı varmış..

Dağlıoğlu Mahallesi’nde evinde mütevazı bir yaşam sürdüren Ramazan Kulle, tek geçim kaynağının 7 bin 500 lira tutarındaki emekli aylığı olduğunu söylüyor. Ev kirası ve elektrik, su, telefon faturaları derken aylığından geriye pek bir şey kalmadığını ifade eden Kulle, ‘’Yiyecek ekmeği zor buluyoruz. Buzdolabımız bomboş. Bu yaşta muhtaç kalmak ağırıma gidiyor’’ diyor. Kulle, eşinin yüzde 83 engelli olmasına rağmen sosyal yardımdan faydalanamadığını belirterek, ‘’Kalça kemiği kırıldığından dolayı 4 defa ameliyat geçirdi. Bunun yanı sıra sol kolu da tutmuyor. Bütün gün koltukta oturmak zorunda. Ona ben bakıyorum. Başka kimsemiz yok. Sosyal yardım için başvurduğumuz bütün kurumlarda emekli aylığım olduğu için talebim reddedildi. Eşim için akülü araba, erzak ve kira yardımına ihtiyacım var. Devletimizden bize sahip çıkmasını temenni ediyoruz’’ dedi.

HER YÖNÜYLE ÖRNEK ŞOFÖR

Çalıştığı oto tamircide 12 yaşında olmasına rağmen araba kullanmasını öğrenen Ramazan Kulle, 1956’da amatör şoför belgesi alarak araç kullanmaya başladı. Ehliyet yaşı geldiğinde ise hiç beklemeden 1958’de ehliyetini aldı. 1960’da ise tekrar sınava girerek ağır vasıta ehliyeti alan Kulle, şehirlerarası otobüs firmalarında çalışarak 10 yıl yolcu taşıdı. Tercüman gazetesinde çalışarak, 10 yıl boyunca gazeteleri halka ulaştıran Kulle, Avustralya, Avrupa ve Asya’da olmak üzere 3 kıta da toplam 70 ülkede TIR şoförü olarak direksiyon salladı. Bu süre zarfında Kulle, hiç kaza yapmadı. Kaza yapmadığı gibi hiç trafik cezası da yemedi.

ARACI SANATÇI GİBİ KULLANIYOR

Kaza yapmamak için bir ressamın nazik fırça darbesi gibi araç kullanılması gerektiğini ifade eden Kulle, “Ben 3 kıtada, 70 ülkede araç kullandım ama ne kaza yaptım, ne de ceza yedim. Üstelik ölümlü kazaların en fazla olduğu Türkiye’de yıllarca şoförlük yaptım. Benim kaza yapmamamın ve ceza yemememin tek nedeni, trafik kurallarına uymamdır. Uzun yola çıktığım zaman 2 saatte bir ya da 4 saatte bir mola verip, en az yarım saat dinlenirim. Avrupa’da böyle. Bu nedenle kaza oranı Avrupa’da az. Bunun dışında, kırmızı ışık ve hız limitini de hiç bir zaman gözardı etmedim” diye konuştu.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor