Sezer: Öğretmen açığı çalışma hayatına aykırı yöntemlerle gideriliyor
ADANA (İHA) – Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Adana İl Başkanı
Mehmet Sezer, öğretmen açığının kadrolu istihdam yerine ücretli öğretmenlik
gibi insan haklarına ve çalışma ahlakına aykırı yöntemlerle giderilmeye
çalışıldığını söyledi.
Sezer, 2019-2020 eğitim-öğretim yılının başlaması dolayısıyla İHA muhabirine
yaptığı açıklamada, “Eğitim çalışanlarının sona eren toplu sözleşme sürecinde
haklı, gerekli ve yerinde beklentilerinin, kamu işverenince karşılanması bir
yana üzerinde durulmadan geçiştirilmesinin, sorunlarına duyarsız, çözüm
önerilerine kayıtsız kalınmasının burukluğuyla karşı karşıyayız. Her biri
eğitimin ayrı ve birden fazla sorununa çözüm olacak talepleri masaya taşıdılar.
Ancak kamu işvereni bu taleplere duyarsız kalarak, eğitim çalışanlarının
sorunlarını çözme iradesini ortaya koyamadı. Toplu pazarlık masası aracılığıyla
sorunları çözme, eğitimin niteliğine katkı sunma imkanını heba etmiştir ”dedi.
Mehmet Sezer, Milli Eğitim Bakanlığı’nın 2023 eğitim vizyonu çerçevesindeki
değişim ve dönüşüm adımlarının sahadaki tecrübelerle, paydaşların görüşleriyle
olgunlaştırılmadıkça meşruiyet tartışmasına maruz kalacağını ve isabet oranının
da yara alacağını ifade etti.
Eğitim camiasının sorunlarına da değinen Mehmet Sezer, anayasal ve yasal
hakları kısıtlanmış sözleşmeli öğretmen istihdamı ve öğretmen açığının kadrolu
istihdam yerine ücretli öğretmenlik gibi insan haklarına ve çalışma ahlakına
aykırı yöntemlerle giderilmeye çalışıldığını söyledi. Sezer, “Kamu
maliyesini denkleştirme aracı olarak eğitim bütçesinin kısılması, okullara
yeterli ödenek verilmemesi nedeniyle aksayan eğitim hizmetlerinin yanında
kaynak bulma baskısı altında okul yöneticisi ve öğretmenlerini velilerle bağış
üzerinden karşı karşıya getirilmektedir. Atama ve yer değiştirme takviminin
sorun çözmek kadar sorun üretmeye neden olması, ek ders esaslarındaki
adaletsizlikler, eğitim çalışanlarına yönelik giderek artan yaygın şiddet,
okullar açılırken çözüm bekleyen başlıca sorunlardır. 2019-2020 eğitim-öğretim
yılı içerisinde bu sorunların çözülmesinin eğitimin geleceği, verimliliği ve
niteliği açısından çok önemlidir” diye konuştu.
Öğretmenlere 3600 ek gösterge verilmesi konusunda verilen sözlerin hala
tutulmadığını hatırlatan Sezer, eğitim çalışanları arasında meslek, görev,
unvan ve yetki paralelinde bütün eğitim çalışanlarını kapsayacak, adil ve
hakkaniyete uygun bir ek gösterge artışı konusunda somut adımların atılması
gerektiğini söyledi.