“Tüm sorunlara rağmen ikinci döneme hazırız”

(HABER MERKEZİ)-Eğitim-Bir-Sen ve Memur-Sen Adana İl Başkanı Mehmet Sezer,2020-2021 Eğitim-Öğretim yılının ikinci döneminin başlaması dolayısıyla bir açıklama yaptı. Eğitimciler açısından da öğrenciler açısından da bazı olumsuzluklarla başlayan ikinci döneme tüm sorunlara rağmen hazır olduklarını hatırlatan Sezer, gerekli tedbirlerin alınarak bir an önce yüz yüze eğitime geçilmesini istediklerini söyledi.

Bir yanda geleceğe yönelik hedeflerin çizildiği diğer yanda ise bu hedefleri gerçekleştirmesi istenilen eğitim çalışanlarının sorunlarının çözümünün ötelendiği bir ortamda 2020-2021 Eğitim-Öğretim Sezonunun ikinci dönemi bugün başlıyor.

Türkiye’nin en büyük emek örgütü ve yetkili sendikası Eğitim-Bir-Sen Adana Şube Başkanı Mehmet Sezer konuyla ilgili bir açıklama yaparak Bakanlıktan taleplerini şöyle sıraladı;

  • “Yaşanan salgın nedeniyle eğitim çalışanlarımız risk altında. Bir an önce hepsinin aşılanması sağlanmalı ve gerekli tedbirler alınarak yüz yüze eğitime geçilmelidir.
  • Salgın sürecinde eğitim yönetiminde kararlar zamanında alınmalı. Süreç içerisinde alınan farklı kararlar eğitim çalışanlarını belirsizlik içerisinde ve zor durumda bırakmamalıdır. İkinci dönem bu tür kararsızlıklara ve çelişkilere düşülmemelidir. Bakanlığın eğitim paydaşlarıyla istişare hâlinde olması, merkez ve taşra teşkilatları arasında güçlü koordinasyon kurması zorunludur.
  • Sözleşmeli öğretmenlikten vazgeçilmeli, istihdam modeli kadrolu olmalıdır. Sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmelidir.
  • Başta Doğu ve Güneydoğu Anadolu bölgeleri olmak üzere, istihdamda güçlük çekilen yerlerde en büyük eğitim sorunu istikrarlı istihdamın sağlanamamasıdır. Eğitim çalışanlarına, zorunlu hizmet bölgelerinde görev yapmaları hâlinde illerin mahrumiyet durumlarına göre ilave özel hizmet tazminatı ödenmelidir. İstihdamda zorluk çekilen bölgelerde kadro istikrarı sağlamanın yolu cebri uygulamalar değil, teşviki yöntemlerdir.
  • Uzaktan eğitim sürecinde bölgesel ve yöresel eşitsizlikler ile aynı eğitim kurumundaki öğrenciler arasında dahi var olan eşitsiz derse katılım imkânları giderilmelidir.
  • Öğretmen açığını, ücretli öğretmenlik gibi hak kayıplarına neden olan güvencesiz istihdam türleriyle kapatılmak yerine, öğretmen ihtiyacı gözetilerek 2021 yılı atama takviminde en az 60 bin öğretmen atanması yapılmalıdır.
  • Okulların ödenek ihtiyacı karşılanmalı, yöneticiler velilerle karşı karşıya getirilmemelidir.
  • Eğitim çalışanlarının yer değişikliği talepleri karşılanmalıdır. Salgın süreci ve alınan tedbirlerin doğurduğu olumsuz sonuçlar gözetilerek, öğretmenlerimizin il içi ve iller arası yer değişikliği talepleri, mazeretlerinin giderilmesi başta olmak üzere, istekleri dâhilinde mağduriyet üretmeyecek ve yeni mağduriyetlere sebebiyet vermeyecek şekilde karşılanmalıdır.

14 Şubat 1992 yılında kurulan Eğitim-Bir-Sen’in 29. yaşını kutladığı günün ertesinde başlayan ikinci dönemde yaklaşık 18 milyon öğrenci vebir milyonu aşkın eğitim çalışanının büyük bir heyecan yaşadığını vurgulayan Mehmet Sezer, herkese başarılar dileyerek sözlerini tamamladı.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor