Hedefimiz sigorta bilincini yaygınlaştırmak

Adana’da, sigortacılık sektörünün tanınmış ve güvenilir isimlerinden biri olan Evren Bozyel, her türlü risk altında yaşam sürmelerine rağmen, Türk toplumuna sigorta bilincinin hala yerleşmediğini söyledi. Bozyel, ‘’Yıllık sadece 200 lira prim ödemesi bulunan ferdi kaza sigortasının varlığından bile haberdar olmayanlar örnek gösterilecek olursa, insanların arabalarına verdikleri değer kadar kendi canlarını düşünmedikleri ortaya çıkıyor. Hedefimiz toplumdaki sigorta bilincini yaygınlaştırmak’’ dedi.

Röportaj: Yener EKİNCİ

ADANA (BÖLGE) – Çukurova bölgesinde, zorunlu trafik ve DASK sigortaları, Türkiye’deki genel oranla başa baş giderek, sigorta hacminin yüzde 80’ini meydana getiriyor. Yıllık sadece 200 lira prim ödemesi bulunan ferdi kaza sigortasının varlığından bile haberdar olmayanlar örnek gösterilecek olursa, insanların arabalarına verdikleri değer kadar kendi canlarını düşünmedikleri ortaya çıkıyor. Adana’da, sigortacılık sektörünün en güvenilir firmalardan biri olan E-PLAS Sigorta’nın Genel Müdürü Evren Bozyel, bugün itibarıyla gerek hizmet ve gerek ürün çeşitliliği açısından gelişmiş ülke piyasalarıyla rekabet edebilecek bir sigortacılık sektörüne sahip olduğumuzun altını çizerek, ‘’Dünya piyasalarından tek farkımız, sigorta bilincinin son derece düşük olmasıdır. Bu eksikliğin giderilmesi ile birlikte, ülkemiz sigortacılığının önemli bir ivme kazanacağını söyleyebilirim’’ diye konuştu. Sektörle ilgili gazetemizin sorularını yanıtlayarak bilgiler aktaran Evren Bozyel, sigortacılığın her yıl genişleyen teminat yapısıyla reel ekonominin önemli bir garantörü haline geldiğini söyledi ve şirketlerin özellikle geniş kitleleri etkileyen, ciddi ekonomik kayıplara yol açan yangın, deprem, sel gibi felaketlerde üzerine düşen vazifeleri layıkıyla yerine getirdiğini vurguladı.

Sizi ve firmanızı tanımakla sohbetimize başlayabilir miyiz?

Adanalıyım.İletişim Bilimleri mezunuyum .Sektörün duayenlerinden biri olarak kabul edilen, Bozyel Sigorta’nın sahibi olan babam İhsan Bozyel’in yanında, 10 yıllık bir tecrübe sahibi olduktan sonra, geçen yılın şubat ayında E-PLAS Sigorta’yı kurdum. Sigortanın yeni bilgi çağı düzenine, genç neslin beklentilerine ve gelişen teknolojiye ayak uydurması gerektiğini biliyorduk, bu bilinçle bilgi çağının bütün olanaklarını kullanarak hizmet verme vizyonuna sahibiz. Bozyel Sigorta’da görev yaptığım dönemde, direkt satış ve pazarlama kurgusu üzerinde çalışıp dijital sigortacılık alanında ‘’supersigorta.com’’ adı altına bir marka yaratmıştım. Burada ise yeni nesile sigorta bilincini aşılamak, sigorta ihtiyaçlarını karşılamak ve yeni nesil sigortacılık yapmak için faaliyet gösteriyoruz. Amacımız, dijital sigortacılık il geleneksel sigortacılığı harmanlayıp çağa uygun şekilde modern satış kanallarıyla bu mesleği icra etmek.

E-PLAS Sigortayı sektörün neresinde görüyorsunuz ve hedefleriniz doğrultusunda misyonunuz ve vizyonunuz nelerdir?

Misyonumuz; müşteri ihtiyaçlarını anlayan, henüz doğmamış ihtiyaçları algılayan, sigorta sektöründe etik değerler ve sosyal sorumluluk bilinciyle öne çıkarak güven veren, sektörde ve toplumda sigorta bilincini artıran bir marka olmaktır. Vizyonumuz ise müşteri dostu; marka müşteri ve paydaş ilişki kalitesini önceliklendiren, bilgi teknolojilerini aktif kullanmakla farklılaşan, tercih edilen, marka değeri yüksek, bir saygın ulusal sigorta acente markası olmaktan geçer. İletişimi merkeze almış, pozitif insan ilişkileriyle ulaşılmadık yer bırakmadan, sürekli öğrenmeyi, gelişmeyi hedefliyoruz. Takım çalışması ruhunu canlı ve dinamik tutarak, hiyerarşi yerine yatay ilişki modeliyle şirket içi motivasyonu da en üst düzeyde tutmayı önemseyen bir kültüre sahibiz. Ülke çapında ulaşılmadık yer bırakmayacak şekilde çıktığımız yolda, genel merkezimizle güçlü bir temel attık. 3 bölge ofisimizle (İzmir, Ankara ve Diyarbakır) devam ederken, gözümüzü ufuktaki yeni noktalarda yapılanmaya çevirdik ve bu doğrultuda çalışmalarımıza devam ediyoruz. Mevcut müşteri ihtiyaçlarını belirlemekten öteye geçerek, henüz doğmamış ihtiyaçlar hakkında da öngörülerde bulunan, bu öngörüler doğrultusunda Ar-Ge departmanıyla geleceğin hizmet modelini oluşturan bir yapı olma hedefindeyiz. Bütün bunlarla birlikte kurum ve marka iletişimini ön plana almış, olabilecek her türlü soruna proaktif yaklaşan; sigortacılığı, müşteriye temas etmeyi unutmadan kurduğumuz iletişim ile daha anlaşılır ve daha sıcak yaklaşılan bir hale getirip, zorunluluğun değil güvenin esas olduğu bir noktaya ulaştıran bir yapıya sahip olmayı amaçladık.

Çatınız altında kaç personel görev yapıyor? 

Türkiye genelinde 40 kişi ile hizmet veriyoruz. Bunun 10’u operasyon ve finans ile ilgilenirken, geri kalan ekip arkadaşlarımız ise saha çalışmaları yapıyorlar.

Size göre, tüketici neden E-PLAS Sigorta’yı tercih etmeli?

 Çünkü, sigortacılığı esnek, hızlı, pratik ve aynı zamanda kurumsal bir yaklaşıma sahip oluşumuzdandır.

TEKNOLOJİ VE UZMANLIK

Sigorta şubesi işlemleri hiç bu kadar kolay ve sorunsuz olmamıştı. E-PLAS, sigortacılığa dair tüm bilgi birikimini teknoloji altyapısı ile birleştirdi. Dijital sigortacılık modeli ve E-PLAS’ın verdiği sektörel destekle sigortacılık kusursuz bir işleyişe kavuştu.

TECRÜBE VE GÜVENİLİRLİK

 E-PLAS sigorta, yeni nesil sigortacılık anlayışını ortaya koyarken Bozyel Sigorta’nın uzun yıllara dayanan deneyiminden faydalandı. Bozyel Sigorta’nın sahasında uzman ve sektörün güvenilir bir ismi olmasının verdiği bilgeliği dijital altyapı ile birleştirdi.

İŞLEVSEL VE SÜRDÜRÜLEBİLİR

 E-PLAS sigorta şubeleri, kendilerine özel sunulan online altyapı ile istenilen yerden ve günün her saatinde poliçe hazırlama özgürlüğüne sahip. İşlemleri online yapmayı sağlayan bu sistem sayesinde E-PLAS sigorta şubeleri üstün müşteri memnuniyeti sunar.

Yakın gelecekte poliçeler bilgisayar ve telefondan satın alınabilecek. Sizce acentelerin varlığı tehlikeye düşecek mi?

Dijital tek başına yeterli değildir ve hiçbir zaman da olmayacaktır. Zira, sigorta müşterisi hala dokunarak satın almak istiyor. Bu işi dijitalin getirdiği nimetlerden faydalanarak yürütmek gerekir. Kısacası, acenteler sadece dijital olamaz veya sadece geleneksel yönetmelerle de yoluna devam edemez. İkisinin harmanlanması şarttır. Değişime ayak uyduran acenteler için ben bir risk görmüyorum.

Sigorta yelpazesinde hayatımızı kolaylaştıracak ve her türlü riske karşı tedbirler alabileceğimiz düşük ödemeli seçenekler mevcut iken, size göre toplumda sigorta bilinci neden trafik poliçeleriyle sınırlı kalıyor? 

Bunun sorumlusu tamamen acentelerdir. Örneğin biz E-PLAS olarak, meslek odalarıyla işbirliği halinde, üyelerine eğitim ve ürün tanıtımları yapıyoruz. Kişilerin ihtiyaçlarını belirleyerek, onlara yardımcı oluyor, aldıkları risklere göre çözümler üretiyoruz. Sigorta çeşitliliğini fark ettirmek tamamen acentenin elinde… Çünkü müşteri gerçekten merak ediyor ve ürünlere çok duyarlı. Müşteri poliçeye ihtiyaç duyuyor; ama varlığından haberdar olmadığı için satın almıyor.

Fiyatı cazip olmasına rağmen insanların haberdar olmadığı hangi poliçeleri örnek gösterebilirsiniz?

Kredi kullanan kişinin hayatını kaybetmesi durumunda, kredi ödemesini vefat edenin mirasçıları değil de sigorta şirketi ödüyor. Krediyi çekerken banka bunu zorunlu olarak yapıyor; ancak yüksek fiyat uyguluyor. Biz ise bankanın yaptığı fiyattan yüzde 60 daha ucuza yapıyoruz. Şunu da özellikle belirtmeliyim ki, hiç bir banka poliçenin kendisinden alınmasını mecbur kılamaz. Bu kanuna aykırıdır. Kanun maddesi üzerinden de bankanın yüksek fiyatlı poliçesini iptal edip daha ucuz olan kendi poliçemizi kesebiliyoruz. Şu anda da en çok bu poliçemiz satılıyor.  Bunun yanı sıra; iş yerinde meydana gelebilecek iş kazası sonucu işveren kendini, işveren mali mesuliyet poliçesi ile güvence altına alabiliyor. Söz konusu sigorta, işçilerin hak sahibi tarafından işverenden istenecek tazminat talepleri ve SGK tarafından iş kazasından dolayı açılabilecek dava sonucu tazminat tutarlarını karşılıyor. Bu sigortanın bedeli, işçi başı yıllık sadece 136 TL… İşveren mali mesuliyet sigortası, işverenin kusurlu olduğu durumlarda devreye girecek bir poliçedir, eğer burada işveren kusuru yoksa işçinin uğrayacağı kazalarda devreye girecek poliçe ise grup ferdi kaza poliçesidir. Önerilen ise işverenlerin bu iki poliçeyi birlikte almasıdır. Yıllık ödemesi sadece 200 TL olan bireysel ferdi kaza sigortasına da değinmek istiyorum. Hiç beklenmeyen, hesapta olmayan bir anda başımıza gelen bir kaza elimizi kolumuzu bağlar. Ciddi sağlık masrafının yanında, tedaviyle geçen süreçte iş kaybı da ayrı bir külfet. Vefat ve sürekli sakatlık halleri kişiyi ve ailesini altından kalkması zor yüklerin altına sokabilir. Ferdi kaza sigortası tam da bu noktada devreye giriyor ve size olası kazalardan kaynaklı maddi kayıplarınız için teminatlar sunuyor. Ferdi kaza sigortasının sunduğu hizmetler: Vefat teminatı, sürekli sakatlık teminatı, tedavi masrafları teminatı.

Bu sohbetin gerçekleşmesine zaman ayırıp vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ederim

Ben teşekkür eder, yayın hayatınızda başarılar dilerim. 

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor