‘VATANDAŞ ARABASINI SATARKEN SARAY YENİ ARABALAR ALIYOR’

(HABER MERKEZİ)-CHP Adana Milletvekili ve TBMM KİT Komisyonu Üyesi Orhan Sümer, “Yayımlanan tasarruf genelgelerine rağmen kamudaki lüks makam arabası sevdasının katlanarak devam etmesi ile ilgili konuyu Yazılı Soru Önergesi vererek Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine taşıdı. Orhan Sümer, “Memleket batıyor, makam arabasından vazgeçen yok” dedi

VATANDAŞ ARABASINI SATARKEN SARAY YENİ ARABALAR ALIYOR

Orhan Sümer, “Saray İktidarının iktisat biliminden uzak ekonomi politikaları nedeniyle vatandaş ne yapacağını şaşırmış duruma geldi. Arabası olanlar önce arabasını satarak geçimi için harcadı. Arabası olan da zaten akaryakıt fiyatları nedeniyle binemez duruma geldi. Ancak Saray İktidarı lüks tutkusundan vazgeçmiyor. Sadece geçen sene Cumhurbaşkanlığı’nın talebi üzerine Almanya’dan Ankara’ya 4adet yeni S 600 Maybach araç alındığını biliyoruz. Alım durmuyor. Sürekli olarak birilerine lüks makam arabaları tahsis ediliyor” dedi

LÜKS MAKAM ARABASI SEVDASI GENELGELERE RAĞMEN DURMUYOR

Orhan Sümer, “Cumhurbaşkanlığı’nca yayımlanan ve kamunun araç ve taşınmaz satın alımları ile kiralamalarına kısıtlama getirilen genelgeleri, bakanlıklar ve AKP’li yerel yönetimlerce kâğıt üzerinde kalıyor. DMO’nun 2018 ve 2021 yıllarını da kapsayan dört yılda taşıt alımı için harcadığı para 1 milyar 454 milyon 734 TL’ye ulaştı. Bu Devlet Malzeme Ofisi Satın Alma Dairesi Başkanlığı’ndan edinilen bilgiye göre alınan araçlar. Kamu Kurumlarının kendi uhdesiyle yaptığı birçok iş daha var. Kiralanan ve aylık kiralama bedeli çok yüksek olan araçlar bu rakama dahil değil. Saray İktidarı, Saltanat sürsün gerisi önemli değil anlayışında” dedi

SARAY YANDAŞLARI LÜKS ARABASIZ YAPAMIYOR

Orhan Sümer, “Vatandaşın arabasının deposunu doldurmakta zorlandığı, benzin istasyonlarının önünde kuyrukların oluştuğu, Avrupa’nın en pahalı akaryakıtının kullanıldığı ülkemizde lüks makam arabasına binmek en hafif tabiri ile ayıptır. Ne yazık ki Saray Yandaşları bu sevdadan vazgeçmiyor. Özellikle Kamu İktisadi Kuruluşlarının kiralama yapma yetkisi olmayan Kamu Kurumları için bile lüks makam arabaları kiraladıklarını görmek, memleketin nasıl yönetildiğinin en güzel örneklerinden biridir. Böyle bir dönemde 3 – 5 yerden ballı maaşlar almaya alışan Saray Yandaşları ne yazık ki vatandaşın parasıyla lüks makam arabasına binmekten utanmıyorlar.” dedi.

Orhan Sümer’in verdiği yazılı soru önergesi şöyle;

1-)Türkiye’de ekonomik krizin etkisini yüksek oranda arttırdığı son iki sene içerisinde tüm kamu kurumlarında, ihtiyaca yönelik ve yönetici pozisyonunda bulunan kişilere tahsis edilen araçlar dahil olmak üzere kaç adet araç satın alınmıştır?

-Son iki senede yukarıda belirtilen nedenler ile kaç adet araç kiralanmıştır?

-Kiralanan ve satın alınan araçların model yıl ve motor bilgileri nelerdir?

-Adet adet belirtilmek üzere kiralama ve satın alma hangi kamu kurumları adına gerçekleşmiştir?

2)Yayımlanan tasarruf genelgesine takılarak araç alımlarında kısıtlama getirilen kamu kurum ve kuruluşları var mıdır? Var ise hangi kurumlardır? Satın almak veya kiralamak istenilen araçların özelikleri nelerdir?

3)Avrupa’da en fazla makam aracına sahip olan ülke durumunda olduğumuz istatistiklerle ortadadır? İktidarın özellikle devlet kademelerindeki lüks makam aracı kullanımı ve sayıyı azaltıcı tedbirleri var mıdır? Bu kapsamda son iki sene içerisinde kaç adet makam aracı satılmış ve gelir elde edilmiştir?

4)Makam arabası kiralamasının önünde hukuken engeller olan kaum kuruluşlarının Kamu Bankaları aracılığıyla lüks makam araçları kiraladıkları Sayıştay Raporlarına yansımıştır. Konuyla ilgili düzenleyici önlemler alınmış mıdır?

5)Önergenin işleme alındığı tarih itibariyle Bankalar, Bakanlıklar, Genel Müdürlükler ve Bağlı Ortaklar da dahil olmak üzere yani tüm kamu kurumlarındaki (Kiralık Araçlar Dahil) hizmet ve makam araç sayısı kaçtır?

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor