AFAD’dan büyük ses getiren fotoğraf sergisi

HABER: Güleser KELEŞ

ADANA (BÖLGE)-Adana Fotoğraf Amatörleri Derneği (AFAD) Işık Atölyesi’nin büyük ses getiren fotoğraf sergisi gerçekleşti.

Fotoğraf sanatçısı ve eğitmeni Ertuğrul Ay 25.03.1976 Adana’da doğdu. İlk, orta öğretim ve lise eğitimi sonrası 1994-1998 yılları arası ulusal gazetelerde haber muhabirliği ve belgesel gazetecilik çalışmaları yaptı. 2002 yılında fotoğraf malzemeleri üzerine kendi şirketini kurdu.

 Ertuğrul Ay o yıllardan itibaren fotoğrafla uğraşını “fotoğraf benim için etle kemiğe bürünmüş gibi yaşam biçimine dönüştü.” ifadesiyle fotoğrafa olan tutkunluğunu anlatır.

AFAD (Adana Fotoğraf Amatörleri Derneği) de uzun yıllar değişik atölyelerde fotoğraf üzerine çalışmalar yapan ve yıllar süren bilgi birikim ve becerilerinin sayesinde son yıllarda AFAD bünyesinde fotoğraf eğitmenliği yapmaya başlamıştır. 26 Aralık 2019 da sergisini yaptığı, Foto Grafi Işık Atölyesi ile öğrencilerine doğal ışığın geliş açısı, yönü, şiddeti ve fotoğrafta yapay ışıkların kullanım alanları hakkında 1 yılı aşkın uzun soluklu eğitim verdi. Ayrıca fotoğrafta ışık akımlarını da tek tek ele alarak, 19 arkadaşı ile eğitim çalışmaları sonrası belirli bir doygunluğa, beceriye ve eğitime ulaştıktan sonra atölyedeki çalışmaları son üç ayda aldıkları konularla serginin bütününü teşkil eden ilgili fotoğraflar üretmeye başladılar. Fotoğrafta ışığın öneminin yanı sıra her kişilerin fotoğrafladığı konularının kendi içindeki bütünlüğü serginin konusunu koparmadan çalışılmış olup, Bu başarıyı sağlayıp sergileme sürecine eriştiler.  

Fotoğrafta ana faktörün ışık olduğu, ışığın önemi ve kullanım biçimi hakkında yeterli bilgiye sahip olan arkadaşları ile sadece ışığın iyi kullanımıyla fotoğrafların yalnız başına etkili olmayacağını da hesaba katarak fotoğrafta kurgu, mekân seçimi, konuların bütünlüğü ve çeşitli aksesuarlarla fotoğraf üretmeye devam ettiler.

Küratör Ertuğrul Ay ve arkadaşları sergiledikleri fotoğraflarında, bireyin yaşamını temel alarak 1 ci panoda, kötü koşullarda olsa dahi çocukluk döneminin saf ve temiz hali ile sevincini yansıttılar. Ardından bireyin düştüğü yalnızlık, güzellik arayışı içinde insanı da canlıdan cansız varlıklara dönüştürdükleri söylediler. Sanatçının düşüncesine göre gerek arkadaşlık döneminde gerekse benliğimizi arama sürecinde hepimizin görünenden farklı olarak aslında nasıl ikiyüzlü varlıklara dönüştüğümüzü de ele aldılar. Fotoğraflarında kullandıkları çiçekleri, kadının meta olarak görüldüğü toplumların aksine kadının zor koşullarda dahi olsa adeta zor yetişen değerli bir varlık olduğunu göstermek için kullandığını belirtiyor. Burada asıl önemli olan düşüncenin kadının güzelliği ve dış görünüşü değil, yüreği olduğunu ve iç güzelliğini çiçeklerle anlatmaya çalıştıklarını söylüyor. Çalışmalarında kadının esaretinden yola çıkarak günümüz kapitalist sisteminin sadece kadını değil erkeği de mağdur ettiğini ifade etmeye çalıştıklarını söylediler. Müzik ve eğlencenin de yaşamın parçası olduğundan esinlenerek bazı bağımlıkların bizleri ölüm ve yaşam arasındaki çizgiye taşıdığını ‘Yaşamın Kıyısında’ adlı çalışmayla ellerinden geldiğince anlattıklarını söyledi. Fotoğraflarda ilişkilerde yaşanan gerginlik, ailelerin dağılması arkasından gelen kadın cinayetleri, cezaevi, gitmek ve yaşam da Araf da kalmayı ele aldıklarını söylüyor. Farklı 18 sosyal farkındalık temaları içeren fotoğraf çalışmaları 02 Ocak 2019 tarihine dek sergilendi.

 Foto Grafi Işık Atölyesi fotoğrafçılarının tamamı AFAD fotoğraf amatörleri derneği üyeleri olup, Atölyedeki arkadaşlara fotoğraf çekimlerin de yardımları ile büyük bir emek, özveri ve zaman ayıran İbrahim YÖDEK ve Lokman ÇALIK hocalarıma teşekkür ederim. Arkadaşlarımın ortaya çıkardıkları sıra dışı fotoğrafların her biri fotoğrafın ayrı bir hikâye, ruh hali, derinlik, insanın iç dünyasının fotoğrafla dışa vuruşunu yansıttıkları için onları da gönülden kutlarım.

Fotoğraf vardır görüneni yansıtır, fotoğraf vardır insanın derinliklerindeki görünmeyeni yansıtır…  

Küratör Ertuğrul Ay arkadaşlarıyla son sergilerinin fotoğraflarının temasını şarkıcı Bülent Ortaçgil’in seslendirdiği ‘Mavi Kuş’ şarkısından esinlendiklerini belirten sanatçı sergiyi ziyaret edenlerin bu şarkının sözlerini okudukları zaman sergide ne anlatmak istediklerini daha farklı hislerle gözlemleyeceklerini sözlerine ekledi.

Sergi 75.yıl sanat galerisinde 26 Aralık da açılmış olup 02 Ocak’ta son bulmuştur.

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor