Apartman yönetiminde profesyonel dönem

Site ve apartmanlar kendi sakinleri tarafından yönetildiği zaman ortaya çıkan sürtüşmelere engel olmak ve hukuki sorumluluğu devretmek amacıyla hizmet veren profesyonel yöneticilik firmalarına talep giderek artıyor. Bu amaca hizmet veren Adana’da yüzlerce yönetim firması var. Fakat içlerinde en hızlı büyüyen Bilir Yöneticilik, Hijyen ve Temizlik Şirketi olarak dikkat çekiyor. Bilir, aynı zamanda adliye ve DSİ gibi birçok resmi kurumun da temizlik işini de başarıyla yerine getiriyor. Şirketin Genel Müdürü Abdurrahman Bilir ile gittikçe popüler hale dönüşen profesyonel apartman yöneticiliği ve temizlik hizmetleri hakkında konuştuk.

RÖPORTAJ: Yener EKİNCİ

APARTMAN YÖNETİMİ VE TEMiZLİĞİ KAPSAMINDA İNDİRİMDEN FAYDALANMAK İÇİN: 0 (322) 328 59 54 – 0 (544) 522 44 01

ADANA (BÖLGE) – Artan nüfusla beraber uygulanan kentsel dönüşümün etkisiyle, Adana’nın birçok mahallesinde yer alan müstakil evler, yerini çok katlı apartman dairelerine bırakıyor. Bugün; 4 blok, 80 daireden oluşan bir sitede ortalama 200 kişinin yaşadığını varsayacak olursak, o yaşam alanını bir kasaba, yöneticilik görevi yapan kişiyi de belediye başkanına benzetmek, pek de mantıksız sayılmaz.  Yüzde 80’i memurlardan oluşan site veya apartman yöneticileri, işlerinden fazla zaman ayıramadıkları için bu sorumluluğu tam anlamıyla yerine getiremiyor. İşte tam bu anda devreye profesyonel yönetim şirketleri giriyor. Adana’da yüzlerce yönetim firması yer alıyor. Fakat içlerinde en hızlı büyüyen Bilir Yöneticilik, Hijyen ve Temizlik Şirketi olarak dikkat çekiyor. Bilir, aynı zamanda adliye ve DSİ gibi birçok resmi kurumun da temizlik işini de başarıyla yerine getiriyor. Şirketin Genel Müdürü Abdurrahman Bilir, gittikçe popüler hale dönüşen profesyonel apartman yöneticiliği ve temizlik hizmetleri hakkında sorularımızı yanıtlayarak, çalışma sistemi hakkında bilgiler verdi.

Kendinizi tanıtıp, firmanızın kuruluş hikayesini ve verdiği hizmetleri bizimle paylaşır mısınız?

Adana’da, 1982 yılında dünyaya geldim. Aslen, Malatya’nın Darende ilçesindenim. Çocukluğum ve gençliğim, Yüreğir ilçesine bağlı Serinevler mahallesinde geçti. Lise eğitimimi tamamladıktan sonra, şartlar gereği iş hayatına atılarak, iş makinesi operatörlüğünü meslek edindim. Uzun yıllar yurt dışında çalışmamın ardından, 2012 yılında kesin dönüş yaparak, 2013 yılında; iki elemanla, temizlik ürünleri pazarlayan bir firma kurdum. Çünkü, Adana’nın buna ihtiyacı olduğunu görmüştüm. Kısa sürede, firmanın kapsamını genişleterek, apartman yöneticiliği ve temizlik hizmeti de vermeye başladık. Şu an, Bilir markası altında 210 personel çalışıyor. Adana Adliyesi, Bölge Adliyesi, Devlet Su İşleri Bölge Müdürlüğü, Sulama Birliği gibi resmi kurumların yanı sıra, merkez ilçelerde bulunan 150’ye yakın apartmanın temizlik işlerini ve bu apartmanların yönetimini biz yapıyoruz. Portföyümüzde; inşaat sonrası temizlik, dış cephe cam temizliği, apartman temizliği, ev, otel, banka, okul, kreş, yurt, hastane, toplu taşıma araçları, ibadethane, alışveriş merkezleri ve yemekhanelerin temizliği bulunuyor. Nano Gümüş İyon teknolojisi ile dezenfekte işlemi gerçekleştirip; son teknoloji cihazlarımızla bakteri ve virüs ölçümü de yapıyoruz.

Nano Gümüş İyon teknolojisinden bahsettiniz. Bunun avantajları nelerdir?

Biz, Adana ve 16 ilde bu teknolojiden sorumlu firmayız. En büyük özelliği, ortamda kalıcı olması. Diğer dezenfekte ürünleri gibi uçucu değil. Bakteri, virüs ve mantarları tamamen yok ediyor; insan sağlığına kesinlikle zarar vermiyor. Radyasyona dirençli olan 450 tür bakteriyi bile öldürme etkisine sahip.

Profesyonel apartman yöneticiliğine neden ihtiyaç duyuluyor?

Kat Mülkiyeti Kanunu’na göre, 8 ve üzeri katlı apartmanlarda yönetici bulunması bir zorunluluktur. Sorunuza gelince; Bugün çok katlı apartmanlarda oturan insanlar, komşuluk ilişkilerini ön planda tutmaya özen gösteriyorlar. Dolayısıyla aidat ödemesini zamanında alamayan veya eksik alan yönetici, komşuluk bağları zedelenmesin diye bir şey söyleyemiyor. Örf ve adetlerimize ters düştüğü için de, komşusuna aidat ödemesi için baskı uygulayamıyor. Bu nedenle, yönetimi dışarıdan bağımsız birine vermeyi daha mantıklı buluyorlar. Ayrıca gerek apartmanlardaki eksikliklerin giderilmesi, sorunların ortadan kaldırılması ve işlerin eksiksiz bir şekilde yürümesi için bizleri tercih ediyorlar.

Apartman yöneticiliği kapsamında ne tür hizmetler sağlıyorsunuz?

Karar ve işletme defterini tutmak, gelir-gider hülasalarını sakinlere bildirmek; elektrik, su ve temizlik ödemelerini gerçekleştirmek; asansörlerin periyodik bakımlarını sağlamak; aidat toplamak gibi asli görevleri yerine getiriyoruz. Takdir edersiniz ki, bir apartmanda herkesi memnun etmek çok zordur. Önemli olan, şikayeti olan kat sakininin sorununu aynı gün içinde çözmeye çalışmaktır. Buna özellikle hassasiyet gösteriyoruz.

Apartman hayatında genel olarak size ulaşan şikayetler nelerdir?

Daha çok gürültüden yana sorunlar geliyor. Yukarıda ki veya aşağıda ki komşusunun çok ses yaptığıyla ilgili şikayetler çoğunlukta. Bunu, evcil hayvanlarla yaşanan sorunlar takip ediyor.

Adanalı daha çok müstakil evlerde yaşamaya alışkın bir toplum. Apartman kültürüne ayak uydurmakta ne gibi zorluk çekiyorlar?

Türk insanının, her türlü imkanları bünyesinde barındıran, akıllı dairelerden oluşturulmuş sosyal konutlarda yaşamayı hak ettiğini düşünenlerden biri olduğumu, bütün samimiyetimle ifade etmek istiyorum. Sorunuza dönecek olursak, bir müteahhidin kentsel dönüşüm kapsamında 4 blok rezidans yaptığını, bunun iki bloğunu arsa sahiplerine verdiğini ve diğer iki bloğu ise doktor, hakim, avukat gibi meslek grubundakilere sattığını görüyoruz. Arsa sahibine ait bloklarda yaşayanların eğitim seviyeleri biraz daha düşük oluyor. Asansörü, diyafonu kullanmayı dahi bilmeyen insanlarla karşılaşıyoruz. En büyük kargaşa da bu farklılıklardan çıkıyor. Ortak kullanım alanlarında ki sorundan ziyade, kendi evinde yaşadığı sorunları bile apartman yönetimine hallettirmeye çalışanlar oluyor. Mesela odasının patlayan ampulünü bize değiştirtmek isteyenler var. Dolayısıyla, ayağı toprağa basarak yetişmiş insanlarımız, apartman kültürüne entegre olmakta biraz zorluk çekiyor.

Ekonomik bir darboğazdayız. Yaşanan kriz aidat ödemeleri de etkiliyor mu?

Biriken aidatlar günden güne artıyor. Aidatın gereksiz bir masraf olduğunu düşünüp son ana kadar erteleyenlerin dışında, güçlük çektiği için ödeme yapamayanların fazlalaştığını söyleyebilirim. 150 apartmana bakıyoruz şu an. Bunların içinde 900 daireden fazla, ortalama 50 TL olan aidat ödemesini yapamayanlar bulunuyor. Mümkün olduğu kadar esnek davranmaya özen gösteriyor; elektrik ve su gibi temel ihtiyaçlara gelen zamlara karşı direnip,  aidatları zam yapmadan aynı seviyede tutmaya çalışıyoruz.

Profesyonel apartman yöneticiliği pahalı bir hizmet mi?

8 katlı bir apartman bloğunun karşılayamayacağı türde pahalı değil. Gece, 01.00’da, sabah 05.00’da bile kat sakininin bizi arama hakkı var. 7/24 hizmet vermek durumundayız ve belirttiğim saatlerde de yaşanan sorunu çözmek üzere apartmanlara gittiğimiz çok oluyor. Emeğimizin tam karşılığını alabileceğimiz bir ücretle çalışmıyoruz. Bütçeye uygun rakamlarla çalışıyoruz.

Artık birçok apartman maaş, sigorta ve tazminatından dolayı kapıcı çalıştırmamayı tercih ediyor. Sizce yakın zamanda bu meslek tarihe karışır mı?

Temizlik firmalarının faaliyete başlamasıyla beraber bu meslek zaten tarihe karışmaya yüz tutacak bir hale geldi. Söylediğiniz gibi maaş, sigorta, tazimat derken kapıcının maliyeti oldukça ciddi rakamlara ulaşıyor. Bunun yanı sıra; kapıcı çalıştırılırsa, apartmana gelir olabilecek kapıcı dairesi de kiraya verilemiyor. Yasada ki boşluktan faydalanan kapıcılar, 5-6 sene sonra yüksek tazminat alabilmek için ilk günkü şevkle çalışamayıp art niyetle hareket ediyor. Kendini kovdurduktan sonra 50-60 bin lira tazminat parası almak için mahkemeye başvuruyor. Şu an avukatlarımızın takibini yaptığı onlarca kapıcı davası var.

Bünyenizde temizlik hizmetleri de veriyorsunuz. Sistem nasıl işliyor?

Elemanlarımız günlük çöpleri topluyor ve her gün girişe paspas, korkuluk temizliği, asansör temizliği ve zemin temizliği yapıyor. Ayda 4 defa da genel temizlik yapılıyor. Fiyatı da çok uygun. Merdiven altı çalışanlara denk gelmeyen apartmanlar, temizlik şirketlerinden genel anlamda çok memnun.  Bütün bunların dışında, whatsapp grubumuzdan mesaj atarak sipariş veren apartman sakinlerinin ihtiyaçlarını da karşılıyoruz.

Günden güne büyümeye devam ediyorsunuz ve akabinde çalışan ihtiyacınız da oluyor. İstihdama yönelik önemli katkı sağladığınız söylenebilir mi?

Evvelinde de belirttiğim gibi şu an 210 personelimiz bulunuyor. Asgari ücret, sigorta ve bazı imkanlar dahilinde çalışıyorlar. İstihdama katkı için sayıyı artırmayı ciddi anlamda düşünüyoruz. Bu konuda İŞ-KUR ile görüşme halindeyiz.

Bu röportajı okuyup da, size telefonla ulaşan okurlarımıza verdiğiniz hizmetlerden özel bir indirim uygulamanız söz konusu olabilir mi?

Fiyatlarımızı mümkün olduğu kadar piyasanın altında tutmaya çalışıyoruz. Zaten, tarifemizi öğrenenlerin verecekleri ilk tepki, ‘Gerçekten çok ucuz’ şeklinde olacaktır. Buna rağmen, gazete aracılığıyla ulaşanlara yüzde 5’lik özel bir indirim uygulayabiliriz.

Bu sohbetin gerçekleşmesine zaman ayırdığınız için teşekkür ederim

Ben teşekkür eder, yayın hayatınızda başarılar dilerim

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor