Karaaslan: Yeter deme vakti geldi

Adana Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkan Adayı Münir Karaaslan, ‘’3 bin 58 taksici, bin 950 kamyoncu-nakliyatçı esnafı olmak üzere, toplam 5 bin 200 üyesi olan böylesine büyük bir odanın, yıllardır hiçbir icraatta bulunmamasına artık ‘yeter’ deme vakti gelmiştir’’ dedi.

***

RÖPORTAJ: YENER EKİNCİ

ADANA (BÖLGE) – Adana Şoförler ve Otomobilciler Odası başkan adaylığı, esnaf arasında en çok ilgi toplayan ve heyecan uyandıran isim olan Münir Karaaslan, seçilmesi halinde yapacağı çalışmalar hakkında gazetemize bilgi verdi.

 Kısaca sizi tanımakla sohbetimize başlayabilir miyiz?

Elazığ’da, 1964 yılında dünyaya geldim; ancak Adana’da büyüdüğüm için kendimi daha çok bir Adanalı olarak görüyorum. Şartlardan dolayı, ortaokul eğitimimi yarıda bırakıp çalışma hayatına atılmak zorunda kalmıştım. 1984 yılında şoför olarak taksicilik sektörüne giriş yaptım ve 1987 yılında da kendi aracımı aldım. O dönem plaka tahdidi uygulaması getirilince, Adana’da taksiler para kazanamaz duruma düştü. Bu nedenle, 1989 yılından 1996 yılında kadar Suudi Arabistan’da çalıştım. Oradan kazandığım parayla da, Topel Kooperatifi’nden bir minibüs satın alarak toplu taşıma işine başladım. 2003 yılından beri de kooperatifin başkanlık görevini yürütüyorum. Taksim ise halen çalışmaya devam ediyor. Evli ve 3 çocuk babasıyım.

Seçimleri kazanmanız durumunda, Topel Kooperatifi Başkanlığı görevini bırakacak mısınız?

Burayı bensiz de götürebilecek nitelikte bir yönetim ekibine sahibiz. Zaten bir başkanımız daha var. Bütün sorumluluğu kendisine bırakıp enerjimin ve zamanımın tamamını cemiyete harcayacağım.

Günümüz taksicilik sektörünü, mesleğe başladığınız 1984 yılı ile kıyaslarsak, arada ne gibi farklar göze çarpıyor?

Meslek şu an para kazandırmıyor. 80’li yıllarda İncirlik’e yolcu taşımacılığı sıklıkla yapılıyor, bir taksi en aşağı 20 defa İncilik’e müşteri götürüyordu. Sadece bu bile yeterli oluyordu. O dönem T plakalar yoktu. Tahdit uygulamasıyla birlikte bin olan taksi sayısı, ne olduysa 3 katına çıktı. Şoförler Cemiyeti de sektörle alakalı hiçbir şey yapmayınca, şu an taksicilik mesleği Adana’da bitik durumda.

Aday olmayı neden istediniz?

Odaya gidince dikkat edin kapı kolu dahi değiştirilmemiştir ve 35 seneliktir. 3 bin 58 taksici, bin 950 kamyoncu-nakliyatçı esnafı olmak üzere, toplam 5 bin 200 üyesi olan böylesine büyük bir odanın, yıllardır hiçbir icraatta bulunmuyor olması, ‘Yeter’ denecek noktaya geldi. Sorumlulukların yerine getirilmeyişi, esnafın zoruna gidiyordu ve bu nedenle aday olmam için beni zorladılar.  Böylece göreve talip oldum.

Seçilmeniz halinde neler yapacaksınız?

Projelerimi başlıklar halinde şu şekilde sıralayayım;

DÖRT MERKEZ İLÇEDE DÖRT ÇEKİCİ OLACAK

Seyhan, Çukurova, Yüreğir ve Sarıçam’da, 7 gün 24 saat hizmet verecek olan çekiciler yer alacak. Taksici veya nakliyatçı esnafın başına gelebilecek en kötü şey kazadır. O kötü gününde oda olarak yanında olmalıyız. En kısa zamanda esnafın aracını alıp ihtiyacına göre tamirciye veya emniyete götürmek zorundayız. Bu hizmet, tamamen ücretsiz olacak. Ayrıca, bir şirket kurarak, bu çekicileri piyasada çalıştırmak suretiyle, odaya bir gelir de kazandırabiliriz.

YENİ HAVALİMANINA DEPOLAMA ALANI

Şoförler Odası adına bütün taksici esnafını kapsayacak şekilde, dönerli çalışmanın uygulanacağı depolama alanı olacak. Yeni havalimanında, Yenice, Adana, Osmaniye gibi doğu yönünün taşımacılığını üstlenmek için ihaleye oda olarak gireceğiz. Tahminime göre, orası 300 taksiyi kaldıracak kapasitede olacak. Sadece havalimanı değil, Adana’da yapılacak bütün taşımacılık ihalelerini oda adına alıp dönerli olarak bütün taksileri ortak edeceğiz. Kısacası, adaletli davranacağız.

KAR AMACI GÜTMEYEN, MALİYETİNE MUHASEBE ÜCRETİ

Odanın hali hazırda devam eden muhasebe hizmetleri ücret bedelini, esnafın yararı doğrultusunda iyileştireceğiz. Yani, ücreti düşüreceğiz.

ARAÇ YAŞ SINIRINI 10’A ÇIKARACAĞIZ

Hali hazırdaaraç yaş sınırı 5 olan ticari araçlarımızın kullanım yaşını, UKOME kararıyla 10’a çıkaracağız.

ESNAF İÇİN DÜĞÜN SALONU

Evvelinde düğün salonumuz vardı ve yarı fiyatına esnafa hizmet veriyordu. Ne yazık ki düğün salonunu satmışlar. Odanın arsaları varmış. Oraya yeni düğün salonu kuracağız.

TAKSİMETRE AYARLARI YAPILACAK

Taksimetre ayarları esnafımıza makul, kar amacı gütmeyen bir ücret ile yapılacak.

KORSAN TAKSİYE SON

Adana’da çok sayıda korsan taksi var. Suriyeliler dahi özel araçlarıyla taşımacılık yapıyor. Bunları engellemek için zabıta ve polisle işbirliği yaparak çalışmalar yürüteceğiz.

ŞOFÖRLERE EĞİTİM DESTEĞİ

Şoförlerimiz, güvenli sürüşü sağlamlandırmak adına periyodik olarak takibe alınacak, psiko-sosyal durumlar ve halkla ilişkiler gibi gerekli alanlarda eğitimler verilecektir.

Son olarak neler söylemek istersiniz?

Edindiğim deneyimler ışığında esnaf kardeşlerimi daha çağdaş ve ihtiyaçlarına karşılık verecek bir hizmet  anlayışına kavuşturmak ve günün koşullarına uygun projeleri hayata geçirmek için esnaf kardeşlerimden yetki istiyorum. Adanalı esnaf kardeşim, iki milyondan fazla nüfusa sahip olan bu şehirde neden hak ettiğin yerde değilsin? Çünkü yolunda gitmeyen bir şeyler var. Gelin bu yolun yanlışlarını beraber düzeltelim. Bugüne kadar şoför camiasına vermiş olduğum emeğin kentimiz için taçlandırılma zamanı gelmiştir. Bu emekçiliğiyle değerli olan kurumun yönetimine ve her bir üyesine hizmet etmek için sizlerleyim. Bu bir bayrak yarışıdır. Her devir teslim töreninde bayrağı daha yukarıya taşıyabilmemiz için bu yola yeniliklerle devam etmemiz gerektiğinden olan inancımla bugüne kadar ki bütün başkanlarımıza teşekkür ederek göreve talibim.

Vermiş olduğunuz bilgiler için teşekkür ediyor, başarılar diliyorum.

Ben teşekkür ederim.

    Bir cevap yazın

    E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

    Röportaj

    Sağlık

    Spor