‘PANDEMİ SÜRECİ BİZİ GERİYE GÖTÜRDÜ’

HABER: CANSU ERSOY

ADANA (BÖLGE)- Çukurova Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyat bölümünün 2021 mezunlarından Aysu Ersoy ve Gazetecilik bölümü mezunlarından Olcay Aytürk pandemi dönemiyle ilgili fikirlerini dile getirdiler.

Ersoy ve Aytürk, “İçerisinde bulunduğumuz pandemi dönemi her şeyi olduğu gibi eğitimi de kötü yönde etkiledi. Bu durumdan en kötü etkilenenlerden biri de şüphesiz bu sene mezun olan üniversite öğrencileri oldu. Üniversite için önemli olan son senelerini uzaktan eğitimle geçiren öğrenciler ne yazık ki pandemi dönemi içerisinde mezun oldukları için  dezavantajlı konuma düştüler” dediler.

Çukurova Üniversitesi Gazetecilik bölümünden bu sene mezun olan Olcay Aytürk, “Pandemi dönemi sürecinin kısıtlayıcılığında mezun olmak, mezun olup olmadığını anlayamamaktır” dedi.  İş başvuruları gibi şeylerin bu kısıtlayıcı dönemde sıkıntılara neden olduğunu dile getiren Aytürk, uzaktan eğitim sürecinde kendini geliştirecek faaliyetlere katılım sağlanamamasının kendini geriye düşürdüğünü ve işsizlik probleminin çözülemediği bu ülkede pandemiyle beraber daha çok gelecek kaygısına düştüğünü belirtti. Aytürk daha sonra, “Özellikle gazetecilik sektöründe pandemiye gerek kalmadan iş bulmakta zorluk çekiyoruz zira basın özgürlüğünün ve düşünce özgürlüğünün olmadığı bir ortamda iş bulmak bir mucize haline geldi. Pandemi de bunun tuzu biberi haline geliyor” dedi.

“GEÇİNEBİLME KAYGISI HAYALLERİMİN ÜZERİNİ ÖRTTÜ”

Geleceğe yönelik tercihlerinde kendini bir boşluğun içerisinde hissettiğini dile getiren Aytürk, “İş bulmanın zorlukları pandeminin getirdiği ekonomik ve sağlık sıkıntıları ne iş bulursam giderim deme durumuna getirdi. Geçinebilme kaygısı hayallerimin üzerini örttü” diye de belirtti. Aytürk aldığı eğitimin daha da yüzeysel kaldığını ve tartışma ortamının en aza indirildiği uzaktan sistemle akademik yetersizliğin kişinin kendisini eksik hissetmesine neden olduğunu aktardı.

“SANALLAŞAN EĞİTİMLE BAŞARISIZLIK KENDİNİ GÖSTERDİ.”

4 yıl boyunca hem maddi hem manevi emek verdiği mesleğini elbette yapmak istediğinden bahseden Aytürk, “Bizi bekleyen ülke şartları ne yazık ki tercih hakkı sunmuyor. Nerede yaşam alanı oluşturabilirsem orada bulunacağım” dedi. Aytürk son olarak ise şunları söyledi: Uzaktan eğitim ve bu pandemi dönemi derslerden uzaklaşmama neden oldu. Severek gittiğim bölümden bitse gitsek durumuna geldim. Sanallaşan eğitimle başarısızlık kendini gösterdi. Eve kapanmak, saatlerce bilgisayar başında oturmak başarısızlığımı daha çok etkiledi. Gecen, gündüzün, sana özel saatlerin bir telefonla elinden alındı.”

HERKESİN FARKLI BİR DERDİ VAR

“Öncelikle bir şekilde okunmuş ve emek verilmiş bir 4 yılımız oldu. Başarılı bir şekilde mezun olunca bölüm veya sınıf olarak bir araya gelip doğal olarak bunu kutlamak isteriz. Ancak hala süren pandeminin etkisiyle mezuniyet kutlamaları yapılamadı. En büyük eksilerinden biri sanırım bu oldu” diyen Türk Dili ve Edebiyat bölümü mezunu Aysu Ersoy da, zaten normalde iş bulmakta zorluk yaşayacağını bildiğini ancak pandemiyle beraber bunun daha zor bir hale geldiğini aktardı.  Ersoy, bu dönemde insanın ister istemez kendisine başka alternatifler bulma ve iş imkânı olan bir alana yönelme isteği içerisine girdiğini dile getirdi.

“EĞİTİM AÇISINDAN YETERSİZ KALDIĞIM NOKTALAR OLDU”

Bu dönemin hem öğrenciler hem de öğretmenler açısından zor bir dönem olduğunu aktaran Aysu Ersoy, “Özellikle alışma süreci uzun sürdü. Son dönem olması nedeniyle hocalarla iletişim halinde olmak bizim için önemliydi. Elbette yüz yüze konuşmak ve görüşmek kadar etkili olmasa da hocalarımız yine de bu dönemde ellerinden geldiğince ulaşılabilir olmaya çalıştı. Eğitim açısından ise yetersiz kalınan noktalar olduğunu söylemek yanlış olmaz. Çoğu kez sistemde yaşanan aksaklıklar derse girme konusunda zorlanmamıza neden oldu” dedi. Ayrıca Ersoy, bu yüzden ister istemez eksik kaldığı noktaların olduğunu bildirdi.

“UZAKTAN EĞİTİM İSTENİLEN DUYGU VE ENERJİYİ VERMEDİ”

Uygulamalı derslerimiz olmadığı için biraz daha şanslı olduklarını dile getiren Ersoy, yine de gerçek bir sınıf ortamının olmayışı sebebiyle pasiflik hissettiğini dile getirdi. Ersoy, “Bir ekran karşısında tek başına oturup derse odaklanmaya çalışmak oldukça sıkıntılı bir durumdu. Evet, imkân oldukça derslere mikrofon veya kamera aracılığıyla katılma avantajımız vardı. Ancak bu herkes için geçerli olan bir durum değildi ve açıkçası istenilen duygu ve enerjiyi vermiyordu” dedi.

Ersoy, son olarak ise şunları dile getirdi: “Diğer yandan başarımın artırdığını söylemek yanlış olmaz aslında. Not ortalamam yükseldi. Yakından bu kadar yüksek olur muydu emin değilim. Ama bana yalnızca bu konuda katkısının olduğunu açık şekilde görmek mümkün.”

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor