112 ACİL ÇAĞRI MERKEZİ’NDEN TÜM ÇALIŞANLARA MESAJ: YALNIZ DEĞİLSİNİZ

(HABER MERKEZİ)-Memur-Sen Adana İl Temsilcisi ve Sağlık-Sen Adana Şube Başkanı Bekir Nennioğlu 112 Acil Çağrı Merkezi önünde yaptığı basın toplantısında çalışan personelin yalnız olmadığını söyledi.

Toplantıya Sağlık-Sen Adana Şube Başkanı Bekir Nennioğlu, Büro Memur-Sen  1. Nolu Şube Başkan Vekili Ahmet Yılmaz, Başkan Yardımcılar Atilla Sarıcan, Esef Taşkınlar, Ümit Mert Açış, Caner Yaltır, Sağlıksen Şube Başkan Yardımcısı Süleyman Bora  ve çalışanlar katıldı.

Sağlık-Sen Adana Şube Başkanı Bekir Nennioğlu yaptığı konuşmada, 112 Acil Çağrı Merkezi personellerinin karşılaştığı sorunlara dikkat çekerek, “112 Acil Çağrı Merkezi çalışanları yalnız değildir” dedi.

Bekir Nennioğlu, yapmış olduğu basın açıklamasında daha sonra şunları söyledi;

“Sözlerime başlamadan önce;
Dünya halklarına ve insanlık vicdanına sesleniyorum. Katil İsrail ve işbirlikçi ABD, 210 gündür Gazze’de insanlık dışı bir soykırım gerçekleştiriyor. Masum insanları hedef alan bu vahşi saldırıları kınıyor, uluslararası toplumu acil eyleme çağırıyorum. İnsanlık suçu işleyenlerin hesap vermesi için derhal harekete geçilmelidir.
Ülkemizde hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezi personellerinin karşılaştığı sorunlara dikkat çekmek ve çözüm önerilerini kamuoyuyla paylaşmak amacıyla aşağıdaki açıklamayı yapmak isteriz:
1. 112 Acil Çağrı Merkezi personellerinin maaşlarının adaletli bir biçimde yükseltilmesi gerekmektedir. Bu, moral ve motivasyonlarının artması açısından önemlidir.
2. Hafta sonu, bayram tatili ve resmi tatillerde yapılan çalışmalara karşılık ek ücret verilmelidir. Bu, iş barışını korumak ve personelin haklarını güvence altına almak için önemlidir.
3. Personellere nakdi yemek ücreti verilmeli ve servis imkanı sağlanmalıdır. Bu, personelin sosyal haklarının iyileştirilmesi ve iş verimliliğinin artması açısından önemlidir.
4. 112 Acil Çağrı Merkezleri Kuruluş, Görev ve Çalışma Yönetmeliği’nin eksiklikleri giderilmelidir. Standart ve adaletli bir uygulama için yönetmelik güncellenmelidir.
5. Çağrı alıcı personele radyasyon kaynaklı tazminat ve yıpranma payı verilmelidir. Çalışma ortamının sağlıklı olması ve personelin haklarının korunması önemlidir.
6. Fazla yapılan çalışmalara mesai ücreti verilmeli veya fazla çalışma karşılığında izin kullandırılmalıdır.
7. Vatandaş ile 112 Acil Çağrı Merkezi çağrı alıcılarının arasındaki davalarda personelin hukuki ve kişilik hakları korunmalıdır.
8. 112 Acil Çağrı Merkezlerindeki personel açığı giderilmelidir. Pandemi ve deprem gibi acil durumlar karşısında personel eksikliği yaşanmamalıdır.
9. Personellerin yıllık düzenli olarak sağlık taraması yapılmalıdır. Personelin sağlığının korunması ve iş verimliliğinin artması açısından önemlidir.
112 Acil Çağrı Merkezi personellerinin karşılaştığı bu sorunların çözümü için gerekli adımların atılmasını ve personelin haklarının korunmasını talep ediyoruz.
Saygılarımızla.”

    Bir yanıt yazın

    E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

    Röportaj

    Sağlık

    Spor